Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Noen som bruker MBM 5 til å lese temp på DFI?

Finner ikke mitt NF4 Ultra-D på lista over kort.... :blush:

5643538[/snapback]

Ja , siden det er den beste kombinasjonen . ITE smartguardian er håpløs .

Du vil ikke finne kortet i mobo lista og skal IKKE bruke config wizard.

For å støtte DFI NF4 les og følg instruksjonene her:

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=6798

5644198[/snapback]

Takk for tipset :thumbup: Skal teste!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 Postet i går, 23:04

Jeg brukte NF2 Data oppsette, søren at jeg ikke har brukt dette før  Fantastisk. Eneste er at den viser temp for HDD partisjoner(som også er 0). Men kjempebra.

Du kan legge til og endre slikt så du får det som du vil ha det da i MBM5; åpne settings, og temperatures, der kan du velge hvilken sensor som skal hete hva, om den skal vises ved klokka, farge osv osv. Hardisker finner du lett blandt sensorer da de heter det samme som disken gjør i bios (feks WD74GD, Maxtor250). Hvis du mener at flere partisjoner av samme disk kommer flere ganger velger du vekk visning av en av dem.

Er veldig godt forøyd med MBM5 etter tips fra Syar tidligere i tråden jeg også, men bruker den ferdigconfigen som en mal/utgangspunkt, også kan man legge til disker og andre mindre endringer etter personlig ønske, men slippe å gjette seg frem til alle de andre tingene.

Smartguardian syns jeg i og for seg er enkelt og greit til vanlig bruk, men viser med mitt Expert at jeg har cpu temp som er lavere enn vanntemp :w00t:

Lenke til kommentar

Kjører med 4v juperen på mitt DFI NF4 Ultra og er klar over at den blir varm, men festa ein temp sensor på ribba no for morroskyld.

Selv om sensoren ikkje er festa skikkelig viser sensoren heile 95 grader under load ! Det kan da umulig vere bra ? Tempen på selve mosfeten må jo vere over 100 grader ! Idele tempen etter at pcen har vert 2 timer idele er ca 65 grader !

Lenke til kommentar

på vcoren ja?

Det gjør det hos meg også, har sett flere på dfistreet si det samme at kortet som jeg og du har undervolter litt

Setter du på 1,37v så viser også bios 1,36v

På cpu-z, everest, og mbm5 viser 1,34.

Jeg kan skaffe deg link der det vises hvordan du skal måle vcoren med multimeter.

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=6798

midt på den siden så er det bilder for hvor du skal måle.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
SLI-D kortet mitt undervolter også en del.Setter jeg vcore til 1.45v i bios,så leser bios 1.43v.Speedfan,cpu-z,MBM5 og Everest viser 1.41v.

5653500[/snapback]

Har du målt med voltmeter ?

Det er applikasjonene som "undervolter"(viser for lite) .

Det man programmerer i bios er veldig nærme det man får i aktuell vcore .

Lenke til kommentar
SLI-D kortet mitt undervolter også en del.Setter jeg vcore til 1.45v i bios,så leser bios 1.43v.Speedfan,cpu-z,MBM5 og Everest viser 1.41v.

5653500[/snapback]

5654601[/snapback]

Akkurat dette jeg mistenker. Du har altså målt?

Lenke til kommentar

5653500[/snapback]

5654601[/snapback]

Akkurat dette jeg mistenker. Du har altså målt?

5654642[/snapback]

Nei,har ikke målt.Men Opteron 148 jeg har nå,gikk stabilt på 1.42v 2850mhz på Asus sli Premium kort jeg har.Derfor mistenker jeg DFI kortet for å undervolte litt,i og med at jeg må helt opp til 1.45v i bios for å klare samme hastighet på DFI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...