Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han Derre Postet i dag, 14:54

Jeg skal bygge ny pc og har blitt frarådet å velge SLI-oppsett. Dermed er det ikke mange hovedkortene igjen å velge mellom når det gjelder sokkel 939.

Mulig du vet det, men siden du sier det på den måten du gjør, vil jeg bare nevne at sannsyneligvis 90% (inkl meg selv) av de som har SLI hk IKKE kjører skjermkort i SLI.

De fleste fraråder vel generelt å bruke skjermkort i SLI pga strømforbruk, varmeutvikling, pris ol.

Men de fleste toppkortene, og de med mye utstyr er SLI- altså de har mulighet for SLI.

Så jeg sier ikke at du bør kjøpe, eller trenger et SLI kort, men det trenger ikke være noen begrenser ifht utvalget av hk heller. Det er å betrakte som lydkort, Firewire, eller nettverkskort- de fleste hk har det, enten du trenger det akkurat nå eller ei :)

Lenke til kommentar

Mulig du vet det, men siden du sier det på den måten du gjør, vil jeg bare nevne at sannsyneligvis 90% (inkl meg selv) av de som har SLI hk IKKE kjører skjermkort i SLI.

De fleste fraråder vel generelt å bruke skjermkort i SLI pga strømforbruk, varmeutvikling, pris ol.

Men de fleste toppkortene, og de med mye utstyr er SLI- altså de har mulighet for SLI.

Så jeg sier ikke at du bør kjøpe, eller trenger et SLI kort, men det trenger ikke være noen begrenser ifht utvalget av hk heller. Det er å betrakte som lydkort, Firewire, eller nettverkskort- de fleste hk har det, enten du trenger det akkurat nå eller ei :)

5637609[/snapback]

Takker for vennlige og gode svar. Jeg var ikke klar over det nei, trodde de fleste kjørte kort uten SLI gitt. Og neste spørsmål melder seg:

Hvilket DFI-kort anbefales dersom man skal ha med SLI?

:cry:

Jeg har lest litt på "Overklokkingsguide for A64" av un0kai og en del mer i denne tråden i dag. Mye interessant lesning og gleder meg til jeg kan sette i gang også.

Mottok Stacker-kabinettet i dag og ser frem til neste lønning hvor det blir DFI-HK og OCZ brikker (blir desverre et lang-tids-prosjekt dette, sommerferien for i år er ikke betalt enda og sønnen skal konfirmeres til høsten). Grafikkortet kjøpes inn til slutt...en eller annen gang i april-mai-juni. Det er der det er mest å spare dersom det er siste komponenten som skal handles inn og muligens får man da et 7800GTX kort for 3 Frogner-tiere? Går jo an å håpe!

:p

Med vennlig hilsen

Han Derre

Lenke til kommentar
Ikkje se på SLI/ikkje SLI men på kva du trenger ellers på hovedkortet. Ultra-D har jo det andre 16X PCIe sporet det også.

Du kan godt kjøpe det dersom du ikkje skal ha masse disker. Eg har SLI-DR fordi det har 4 ekstra sata-kontakter, ikkje fordi eg noengang har tenkt å bruke SLI.

5638198[/snapback]

Hei igjen!

På hjemmesidene til DFI ser jeg at både LANPARTY UT NF4 SLI-DR og LANPARTY UT NF4 SLI-DR Expert står oppført med 4xSATA 2 (3Gb) kontakter og 4xSATA (1,5Gb). Det hadde jo vært topp med mer enn 4 SATA 2 kontaker, men men... Og begge kortene ser jo også ut til å støtte alle cpu'ene til AMD så da er det vel bare prisen som avgjør bortsett fra at Expert-varianten har 3 PCI slotter mot 2 på "det vanlige"? Jaja, 200,- her og 200,- der, blir fort millioner av sånt...

Er neimen ikke lett dette, men pokker så moro det er! Kikka litt på Venus-varianten også. Fyttikatta, DET hadde vært fett vel? Hører dere Norsk Tipping? Bare ring, linja mi er åpen!!

:D

Med vennlig hilsen

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar
så vidt jeg har forstått så er venus kortet overprisa i forhold til hva de har endra.

dersom du har behov for 8 s-ata, så er det like greit å kjøpe expert med en gang, hvis ikke så holder det med ultra d eller sli d

5638601[/snapback]

Hei igjen!

Behov og behov fru Blom...Stacker'n har jo plass til 10 disker og en brenner så...

:!:

Med vennlig hilsen

Han Derre

Lenke til kommentar
Dette er sikkert beregna som et dumt spørsmål, men jeg er en forsiktig raring :blush:  er DFI UT Ultra-D et av de kortene som tar livet av cpuer?

Jeg har bare lest litt rundt omkring, og for å være sikker så spør jeg dere som har hatt det kortet her MYE lengre enn meg.

5639644[/snapback]

Nei det er vel Expert kortet som har tatt livet av noen få CPUer.

Ikke CMStacker, der er det 11 brønner.

Med vennlig hilsen

Han Derre

5639951[/snapback]

11 brønner ja, men harddiskene står i noen slike harddisk kabinetter som gjør at det går 4 disker på 3 brønner ;)

Altså 12 disker på 9 brønner :D

Lenke til kommentar

De såkalte 4-in-3 som følger med Stacker kabinettet. Jeg har selv 2 slike som tar 6 plasser og gir meg 8 disker med god space og god kjøling.

Egentlig er det faktisk 12 brønner hvis man fjerner io/power braketten på toppen, men da må man modde litt med tanke på powerbutton og at det er noen skinner som blir feil.

Men det skal altså være mulig å montere 4 slike 4-in-3 som da gir 16 disker om man vil, som understøttes med muligheten for å montere 2 PSU(oppe og nede). Ellers er det 12 disker i 4-in-3 som tar 9 slots, samt IO/power panelet og 2 brønner ledig som kan benyttes til floppy(egen front medfølger), cd, disk osv.

Men det var OT

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
De såkalte 4-in-3 som følger med Stacker kabinettet. Jeg har selv 2 slike som tar 6 plasser og gir meg 8 disker med god space og god kjøling.

Egentlig er det faktisk 12 brønner hvis man fjerner io/power braketten på toppen, men da må man modde litt med tanke på powerbutton og at det er noen skinner som blir feil.

Men det skal altså være mulig å montere 4 slike 4-in-3 som da gir 16 disker om man vil, som understøttes med muligheten for å montere 2 PSU(oppe og nede). Ellers er det 12 disker i 4-in-3 som tar 9 slots, samt IO/power panelet og 2 brønner ledig som kan benyttes til floppy(egen front medfølger), cd, disk osv.

Men det var OT

5640848[/snapback]

Hehehe...Uansett snakker vi ikke om plassmangel her!

:thumbup:

Med vennlig hilsen

Han Derre

Lenke til kommentar
Noen som bruker MBM 5 til å lese temp på DFI?

Finner ikke mitt NF4 Ultra-D på lista over kort.... :blush:

5643538[/snapback]

Ja , siden det er den beste kombinasjonen . ITE smartguardian er håpløs .

Du vil ikke finne kortet i mobo lista og skal IKKE bruke config wizard.

For å støtte DFI NF4 les og følg instruksjonene her:

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=6798

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...