Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har det noe å si om kortet ikke er helt rett? Så mye kan det da ikke bøyes?

5626646[/snapback]

 

 

Nei, det gjør vel kanskje ikke så mye. Men de har vel ikke laget den plata uten grunn...:)

 

Skal prøve og se om jeg får laget noen skruer som passer, hvis ikke gjør jeg som dragavon sier

 

Edit: skrivefeil

Endret av skongsli
Lenke til kommentar
Skjønner! Men jeg har ikke så lyst til å fjerne den plata. Hindrer jo at kortet bøyes når man setter på kjøleren. Skal prøve å få laget noe lengre skruer. Er jo ikke vanlig mm-gjenger heller ser det ut som....så det er ikke så enkelt :no:

5626613[/snapback]

 

Om jeg ikke tar alldeeeles feil, så er det 3/16 UNF-gjenger, altså "amerikanske" gjenger.

Det kan la seg gjøre å få tak i / bestille slike i en velutstyrt jernvareforretning.

 

Avstiverplata på baksiden bør absolutt beholdes. Fjernes den, så bøyes HK lenge før du får optimalt press mellom kjøler og CPU..

Lenke til kommentar
Har lest tråden om Seasonic S12 psu.Ser mørkt ut for meg dette.Må nok bare skaffe meg ny PSU.Hvilken strømforsyning anbefaler dere til SLI-D kortet? Må ha nok power til å takle SLI.Lydnivået helst så lavt som mulig.

5627269[/snapback]

 

Tja, det er bare å se på Mist PSUene hos microplex.no. Den 600 wattern ser ganske bra ut.

Lenke til kommentar
Skjønner! Men jeg har ikke så lyst til å fjerne den plata. Hindrer jo at kortet bøyes når man setter på kjøleren. Skal prøve å få laget noe lengre skruer. Er jo ikke vanlig mm-gjenger heller ser det ut som....så det er ikke så enkelt :no:

5626613[/snapback]

 

Om jeg ikke tar alldeeeles feil, så er det 3/16 UNF-gjenger, altså "amerikanske" gjenger.

Det kan la seg gjøre å få tak i / bestille slike i en velutstyrt jernvareforretning.

 

Avstiverplata på baksiden bør absolutt beholdes. Fjernes den, så bøyes HK lenge før du får optimalt press mellom kjøler og CPU..

5627167[/snapback]

 

Jepp, det stemmer nok at det tomme-gjenger! skal sjekke med et mekanisk verksted om de kan gjenge opp to bolter til meg. Ikke funnet en "velutsyrt" forretning så.....

Lenke til kommentar

det har vært en del klager på at 600 wattern bråker en del mer enn din lillebror. nå varierer jo ømfinteligheten av støy fra person til person, men når du kan kjøpe en psu du vet er stille og som yter mer enn godt nok, hvorfor da bruke penger på en dyrere psu du kanskje blir misfornøyd med?

 

mitt tips er: mist 500watt eller ocz power/modstream eller hiper type R 580. har hatt en modstream, og kjører en hiper nå. modstreamen var extremt stillegående og funka greit, men den har korte ledninger og viste seg å ikke være så bra som jeg først trodde (selv om jeg aldri hadde noen problemer utover en dårlig vegg til psu kabel) hiperen har jeg nå, og den er helt knall. støyer litt, men ikke plagsomt. og den har veldig bra ytelse og tidenes mest geniale kabelsystem som jeg har sett på en psu.

 

btw powerstreamen er en mindre flashy men litt bedre effektmessig sett i forhold til modstream. den er også veldig stillegående i følge flere eiere.

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å bli fornøyd med 3800+ X2'en min... 2800MHz helt stabil nå, på luft

 

**edit** 3GHz, 300x10, RAM-divider 5/6 (250MHz)... Den vil jo ikke stoppe :|

Må kjøre OCCT på den i natt

5627880[/snapback]

 

OT her nå da, men en slik CPU må vi få vite stepping på. Og hvor du kjøpte den og når :p

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å bli fornøyd med 3800+ X2'en min... 2800MHz helt stabil nå, på luft

 

**edit** 3GHz, 300x10, RAM-divider 5/6 (250MHz)... Den vil jo ikke stoppe :|

Må kjøre OCCT på den i natt

5627880[/snapback]

 

OT her nå da, men en slik CPU må vi få vite stepping på. Og hvor du kjøpte den og når :p

5628531[/snapback]

 

Det er en av CPUene med E4-stepping, skal finne full stepping til dere i morgen.

Jeg kjøpte den spontant på Datakjeden i Stavanger (betalte fa*nmeg 1000 kroner mer enn webshop ^^), men jeg satte det like greit på firmaet...

 

Jeg må få ordna meg noe mer kjøling på RAM og chipset, for der er det varmt *leite på loftet etter de gamle bordviftene*

Lenke til kommentar
Det er en av CPUene med E4-stepping, skal finne full stepping til dere i morgen.

Jeg kjøpte den spontant på Datakjeden i Stavanger (betalte fa*nmeg 1000 kroner mer enn webshop ^^), men jeg satte det like greit på firmaet...

 

Jeg må få ordna meg noe mer kjøling på RAM og chipset, for der er det varmt *leite på loftet etter de gamle bordviftene*

5628554[/snapback]

 

Jøss eier de ikke respect :p

Ja finn stepping til meg så må jeg nesten se om de har flere av dem inne. Hvis de har satt ned prisen da. Hva slags firma jobber du i siden du kan gjøre slikt da?

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å bli fornøyd med 3800+ X2'en min... 2800MHz helt stabil nå, på luft

 

**edit** 3GHz, 300x10, RAM-divider 5/6 (250MHz)... Den vil jo ikke stoppe :|

Må kjøre OCCT på den i natt

5627880[/snapback]

 

OT her nå da, men en slik CPU må vi få vite stepping på. Og hvor du kjøpte den og når :p

5628531[/snapback]

 

Det er en av CPUene med E4-stepping, skal finne full stepping til dere i morgen.

Jeg kjøpte den spontant på Datakjeden i Stavanger (betalte fa*nmeg 1000 kroner mer enn webshop ^^), men jeg satte det like greit på firmaet...

 

Jeg må få ordna meg noe mer kjøling på RAM og chipset, for der er det varmt *leite på loftet etter de gamle bordviftene*

5628554[/snapback]

 

Jøss eier de ikke respect :p

Ja finn stepping til meg så må jeg nesten se om de har flere av dem inne. Hvis de har satt ned prisen da. Hva slags firma jobber du i siden du kan gjøre slikt da?

5628562[/snapback]

 

[OT]Jeg styrer IT-drifta, vedlikehold og innkjøp for en bedrift i Stavanger.[/OT]

Jeg er mildt sagt overrasket over denne prosessoren etter å ha hørt mye dårlig om de nyeste X2'ene.

Lenke til kommentar
[OT]Jeg styrer IT-drifta, vedlikehold og innkjøp for en bedrift i Stavanger.[/OT]

Jeg er mildt sagt overrasket over denne prosessoren etter å ha hørt mye dårlig om de nyeste X2'ene.

5628568[/snapback]

 

[OT] hvilket firma da? [/OT]

 

Hold oss oppdatert på hvor langt du får den da? Prime stabilt og 1M stabilt.

Lenke til kommentar
[OT]Jeg styrer IT-drifta, vedlikehold og innkjøp for en bedrift i Stavanger.[/OT]

Jeg er mildt sagt overrasket over denne prosessoren etter å ha hørt mye dårlig om de nyeste X2'ene.

5628568[/snapback]

 

[OT] hvilket firma da? [/OT]

 

Hold oss oppdatert på hvor langt du får den da? Prime stabilt og 1M stabilt.

5628591[/snapback]

 

[OT]Se PM[/OT]

 

Will do :) Den står og OCCT'er i natt, så kommer jeg tilbake med resultater i morgen.

Har ikke for høye forhåpninger til SuperPI da RAM-timings er 3-4-3-8. 3DMark06 blir mer spennende hvis jeg får opp OCen på 7800GT-korta som foreløpig (med rævva kjøling) peaker på 490/1200.

Lenke til kommentar

Ja,ser ut som du fikk rett igjen syar.Smelte inn den gode gamle Termaltake 480w min og bootet opp umiddelbart.Eneste aberet med den er forferdelig støy,men får leve med det noen dager.Er ihverfall godt å få innstallert windows og sp2 og se at det funker.

 

Så på den tråden du linket til på DFI street,at Seasonic lovte å erstatte PSUer som ikke funka med DFI korta.Må ringe Komplett på mandag og snakke med dem om det.

 

takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar

DFI stengte den tråden som du sikkert så .

Antydningene var at det faktisk er DFI selv som har en odd power implementasjon og jeg er tildels enig.DFI modsene prøver selvfølgelig å legge skylda på PSU produsentene .

Men det er nok feil av dem , det er flere 600w PSUer som gir folk samme problem som f.eks FSP 600w epsilon .

 

Jeg nekter å tro at flere top of the line PSU produsenter har feil design

som gjør at DFI kort ikke virker.

DFI modsene var inne på fadesen ved å nevne load under oppstart av

5V standby var aggressiv,og jeg tror de opererer på utsiden av atx2

spesifikasjonene vedr. DFI NF4 kortene.

 

Smarteste kjøp av PSU til disse korta med bakgrunn i dette designproblemet er en PSU som er kombi : bakoverkompatibel til atx 1.3 , samt EPS kompatibel også slik som den Tagan jeg bruker .

Ellers er OCZ powersteam 520 garantert til å virke .

Lenke til kommentar
oysfaerg Postet i går, 22:59

  Nå begynner jeg å bli fornøyd med 3800+ X2'en min... 2800MHz helt stabil nå, på luft

 

**edit** 3GHz, 300x10, RAM-divider 5/6 (250MHz)... Den vil jo ikke stoppe :|

Høres jo ut som litt av en gullchip oysfaerg, selv jeg kan la meg friste til X2 med slike farter :D

Spent på å høre hva du får til som 24/7 "bruksklokk" med den der :)

Lenke til kommentar

Hmm, jeg fjernet nettop NB kjøleren, skrekkelig dårlig av DFI å bruke Thermal pad på den! Ved å bruke goop, og ha en polert uderside av nb kjøleren, regner jeg med at man kan få ned tempen ganske betydelig. Jeg hadde mellom 50-60 grader på nb, nå har jeg ca. 30 grader med vannavkjøling. Men det beste er å slippe den sinnsyke høyfrekvente surringa! Utrolig deilig å bli kvitt den lille jævelen!

 

 

Se forøvrig vedlagt bilde av nb kjøleren. (fra SLI DR kort)

post-7314-1140397056_thumb.jpg

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Heisan!!

 

Jeg har lest en god del av det som står og lese om dette/disse kortene i denne tråden nå og har blitt litt klokere...men bare litt.

 

Jeg skal bygge ny pc og har blitt frarådet å velge SLI-oppsett. Dermed er det ikke mange hovedkortene igjen å velge mellom når det gjelder sokkel 939. Jeg har null erfaring med DFI som merke men jeg skjønner jo at dette er ganske overklokkingsvennlig (this years understatement?).

Jeg er drimot ingen habil overklokker. Det eneste jeg har prøved meg på er enkel tweaking som f.eks. kjølepasta under chipsettkjøleren etter å fjernet vifta og erstattet denne med passiv kjøleribbe fra Zalman. Og så har jeg kjørt opp hastigheten på nåværende pc (P4 3.0 Prescott/Asus P4C800) 20% i BIOS via instillingene der. Og der stopper all min viten om overklokking.

 

Anbefales dette kortet selv om det ikke skal klokkes noe særlig? Oppsettet eller er omtrent dette (medmindre dere kommer med skikkelig begrunnede anbefalinger om andre komponenter):

 

Kabbis:

Coolermaster Stacker

 

CPU: AMD Athlon 64 3500+ evt. Athlon 64 X2 3800+

 

PSU:

Mist 550W

 

Brikker:

OCZ 400Mhz, 2x1024

 

Skjermkort:

Ha'kke peiling enda...

-----

Så blir det flytting av:

 

Lydkort:

Audigy2

 

Raptor Systemdisk og

2x200Gb Caviar samt

1x320Gb Caviar.

 

 

Hva tror dere OC-Guruer? Greit oppsett?

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...