Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordelen er jo at du slipper å laste ned flere hundre mb med oppdateringer etter innstallasjon.

 

Stjal dette fra PCWorld:

Av og til finner man seg nødt i å måtte reinstallere Windows XP av forskjellige grunner. Dette innebærer som oftest også at man må oppdatere Windows og laste ned Service Pack 1 og 2, og om ikke lenge 3. Det er ikke alle som har skaffet seg en ny installasjons-CD med disse oppdateringspakkene, men for å gjøre det enklere for seg selv finnes det heldigvis muligheter for å oppdatere sin egen Windows installasjon til å inneholde SP2. Du trenger heller ikke å bruke et eksternt program for å inkorporere («slipstreame») en Service Pack med Windows. Gjør følgende:

 

1) Lag en mappe på C:\ og kall den for eksempel wxpsp2.

2) Kopier hele innholdet av Windows XP CDen din inn på denne mappen.

3) Last ned Service Pack 2 fra Microsoft sine nettsider (for å gjøre ting enklere, kall filen sp2.exe (når du er ferdig med å laste ned filen fra Microsoft)).

4) Trykk på Start/Kjør og skriv cmd i Åpne-feltet. Trykk Enter.

5) I konsollvinduet skriver du cd \wxpsp2.

6) Skriv sp2.exe /integrate:c:\wxpsp2

7) Bruk et brenneprogram til å brenne ut en bootbar CD med innholdet i katalogen wxpsp2. For ordens skyld kan det være greit å kalle CDen det samme som original-CDen til Windows heter.

Lenke til kommentar
syar2003  13/02-2006 : 20:26

Venus har fått ny layout og ny VRM distribusjon bla. EPS power connector 8pin (ligner på expert) .

Er ikke sikker på hva VRM står for, spenningsregulator. . et eller annet?

 

Men elles syns jeg jo det ser helt likt ut som Expert, bortsett fra at en del av kondisene er byttet ut med aluminiumkapslede. Det var altså derfor jeg syns prishoppet fra Expert virket helt hinsides.

Og egentlig, det at det bare skal produseres i begrenset opplag gjør meg enda mer mistenksom til at dette er en hype og lite annet. Jeg lar meg mer enn gjerne overbevise om at jeg tar feil (overser noe), men siden de bare snakker om kondensatorer i reklamen på webshopen lurer jeg altså på hva annet som er nytt siden Expert :)

 

lucky666, jeg er jo ikke den som vanligvis bryr meg om litt OT snakk, men skjønner ikke helt hvorfor du spør om slepstream her altså ;)

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg lurte på slipstream,er at ca.100 sider før i tråden er det en som får trøbbel med å innstallere sp2. Han fikk da anbefaling om å prøve slipstreaming.I og med at jeg skal innstallere windows på mitt første DFI kort i morgen,trodde jeg kanskje det kunne være relevant.For å si det mildt,så er det greit å være litt føre var på disse kortene kanskje :) Tråden begynner mildt sagt å bli lang med forskjellig uhumskheter.

Lenke til kommentar

hehe, dere vet at det ikke er behov for s-ata drivere under installasjon?

 

mulig dere trenger det på 4 av portene på DR/Expert/Venus, men de fire vanlige funker strøkent uten drivere ;)

 

men, til du som har akkurat shoppa kortet, ikke bekymre deg så mye, det har vært veldig lite problemer med dfi kort de siste ukene. dessuten er så vidt jeg vet problemer med installering av sp2 på hk'et et ganske unikt tilfelle.

 

tror nok du blir fornøyd. kom med tilbakemeldinger når du har fått overklokka litt da, er vel derfor du handla dfi?

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Heihå ærede dfi frender.

 

nå har det seg slik at jeg nettop har kastet ut ett a8n sli til fordel for ett DFI LANPARTY UT NF4.

på mitt gamle a8n kjørte jeg 3x 512 kingston hyperx ull uten problem og nå får jeg ikke kommet over 2x 512. (samma hva slags slots jeg bruker)

hovedkortet vil bare ikke akseptere den siste brikken, jeg vet at det ikke er brikken som er problemet men hovedkortet da jeg har bytta plasser og swithca rundt som en gal.

 

noen som kan hjelpe meg der ute? hvis ja så er du helten min :w00t:

Lenke til kommentar
Noen her som bruker Cuplex Pro på DFI NF4 Ultra-D??

 

Sliter med å få festet blokka til HK. Skruene rekker ikke mutrene som er festet i bakplata på kortet.... :(

5626012[/snapback]

 

Eg har den blokka, og sleit litt eg også. Eg tok vekk bakplata som følger med kortet, så brukte eg to av de skruene det er fire av til å feste i hovedkortet. Tok to muttre og satte på skruene før eg satte på vannblokka, så skruene står fast i hovedkortet. Men eg måtte dreie underlagsskiver av nylon på jobben for å få det til å sitte skikkelig. Hadde eg ikkje hatt mulighet til det så tror eg det hadde blitt dårlig.

Lenke til kommentar
Noen her som bruker Cuplex Pro på DFI NF4 Ultra-D??

 

Sliter med å få festet blokka til HK. Skruene rekker ikke mutrene som er festet i bakplata på kortet.... :(

5626012[/snapback]

 

Eg har den blokka, og sleit litt eg også. Eg tok vekk bakplata som følger med kortet, så brukte eg to av de skruene det er fire av til å feste i hovedkortet. Tok to muttre og satte på skruene før eg satte på vannblokka, så skruene står fast i hovedkortet. Men eg måtte dreie underlagsskiver av nylon på jobben for å få det til å sitte skikkelig. Hadde eg ikkje hatt mulighet til det så tror eg det hadde blitt dårlig.

5626543[/snapback]

 

Skjønner! Men jeg har ikke så lyst til å fjerne den plata. Hindrer jo at kortet bøyes når man setter på kjøleren. Skal prøve å få laget noe lengre skruer. Er jo ikke vanlig mm-gjenger heller ser det ut som....så det er ikke så enkelt :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...