MurDoX Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Heisann! Fikk mitt nye DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D i dag. En ting jeg lurer på..Har F/S 400W PSU med 20-pin strømkabel, og på hk er det 24-pin kontakt. Er det sånn at jeg må ha en overgang til 24-pin, eller vil det fungere uten? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Heisann!Fikk mitt nye DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D i dag. En ting jeg lurer på..Har F/S 400W PSU med 20-pin strømkabel, og på hk er det 24-pin kontakt. Er det sånn at jeg må ha en overgang til 24-pin, eller vil det fungere uten? Du trenger så absolutt ingen overgang, bare husk å plugge inn de 3 andre power-pluggene i hovedkortet. P4/12V + Molex + floppy power Jeg overklokker bra uten overgang og det med en 20pin fortron/source 350W Kan "fyre opp" stemningen med å påpeke at jeg ikke har strømkrevnde SLi oppsett, men et strømgjærrig X800XL hAha Endret 9. mars 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Hva kjører jeg egentlig HHT bussen min på med disse instillingene? Uten å ha prøvd noe annet satt jeg FSB direkte til 300MHz og 3xHTT (1800?). Totalt 2700MHzMultiplier til 9x og minnet til 1/2 = 150MHz Volt 1,5 Vcore, 1,6 chipset, 1,4 LTD og minnet til 3,0 FSB 300MHz x 3*HTT x 2 = 1800?! Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Hva kjører jeg egentlig HHT bussen min på med disse instillingene? Uten å ha prøvd noe annet satt jeg FSB direkte til 300MHz og 3xHTT (1800?). Totalt 2700MHzMultiplier til 9x og minnet til 1/2 = 150MHz Volt 1,5 Vcore, 1,6 chipset, 1,4 LTD og minnet til 3,0 FSB 300MHz x 3*HTT x 2 = 1800?! Tror utregningen din stemmer ja.. edit: hvis du er usikker er det jo bare til å teste i sandra btw. Det kom nye ofisielle BIOS'er i dag... Har ikke prøvd de selv. Skal visstnok oppgradere raid BIOS'en, og noen minnekompabilitets issues... Endret 10. mars 2005 av un0kai Lenke til kommentar
jorgenhm Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Kanskje denne kan hjelpe på minneproblemene mine. Bare litt dårlige timing at jeg leverte den inn til Digital Impuls idag for support Så standard at den biosen skulle komme samme dag! Men er jo ikke sikkert at det hjelper heller da. Noen som har prøvd den? EDIT: Jess, da er jeg oppe og går! Var viste både feil på hovedkortet og rammen, så ikke rart jeg har hatt problemer, men nå er alt oppe å går. Takk til Digital Impuls for rask og effektiv service. Regner med at jeg kommer til å prøve meg på litt klokking utover, men har stock kjølern enda. Regner med å kjøpe xp-120 med svær vifte om et par uker, så da blir det nok en smule mer seriøst. Endret 11. mars 2005 av jorgenhm Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 OMFG! Klare nesten ikke å berøre kjøleribba som pilen peker på, må minst være 80grader varm Kommer tilbake med løsning på problemet ettehvert Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 OMFG! Klare nesten ikke å berøre kjøleribba som pilen peker på, må minst være 80grader varm Kommer tilbake med løsning på problemet ettehvert Hvis du har jumperen på 5v, og bruker lav spenning til minnet får den en syk høy temperatur ja... Men jo høyere du går på vDimm jo lavere blir tempen der.. Så hvis du du har under 3.2v så er løsningen enkel, skift tilbake jumperen.. Jeg antar dette ikke er problemet, men tenkte jeg skulle nevne det... Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) takker! Tror du har veldig rett i den saken Hvor varm blir denne ribba når jeg kjører 3,5Volt? mye bedre? Endret 11. mars 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) takker! Tror du veldig rett i den saken Hvor varm blir denne ribba når jeg kjører 3,5Volt? mye bedre? Det kan jeg nok ikke svare på ettersom jeg liker å holde meg på den trygge siden av overklokking Har bare brukt opp til 3.2v, men jeg har lest om det på XS, også har jeg lagt merke til at når jeg hadde 2.6vDimm så var kjøleribba ganske varm, men nå når jeg har 3.2v er den kjølig (<37grader iallefall). edit:leif Endret 10. mars 2005 av un0kai Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Har noe OCZ VX som skal inn i slottene etterhvert så da fikser det seg! En annen ting jeg ville nevne er at det kan være direkte farlig å bruke passiv kjøler fra Zalman eller Revoltec på nF4 chipsettet.. hvertfall når du ligger på +1,6volt og i tillegg kjører høy FSB.. garanterer temperaturer over 70grader ved hard overklokking!! Ser folk som har montert slike har store problemer http://forum.hardware.no/index.php?s=&act=...t=356965&st=220 Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) ArticOC : Mener også at jeg har lest en del plasser at hvis man ikke skal utnytte "potensialet" til å kjøre volt på ramm'en så ble det rimelig varmt der ja. Husker ikke åssn test tho. Blir gøy når du kommer med "test" av VX brikkene da.. Edit : Voi voi, får spare til en Zalman kjøler til chipsettet mitt da.. og heller drite i å spare til vannkjøling...... Endret 11. mars 2005 av lock-aze Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 ArticOC : Mener også at jeg har lest en del plasser at hvis man ikke skal utnytte "potensialet" til å kjøre volt på ramm'en så ble det rimelig varmt der ja. Husker ikke åssn test tho. Blir gøy når du kommer med "test" av VX brikkene da.. Edit : Voi voi, får spare til en Zalman kjøler til chipsettet mitt da.. og heller drite i å spare til vannkjøling...... sier bare at man skal være litt forsiktig med de passive kjøleløsningene Tror man kan få sykt høye temperaturer (ced hard overklokking og mye volt) Blir gøy å se hva jeg klarer å kjøre de VX brikkene på Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 en liten forklaring på det dere opplever der: årsaken er rett og slett at jo lavere spenning dere skal ha på vdimm, jo høyere spenningsdrop blir det over regulatoren som justerer denne spenningen (fra f.eks 5 v eller 3.3 v)... høyere spenningsdropp gir høyere effekt som skal 'forbrennes' i regulatoren og nevnte kjøler... og dermed blir det varmere... Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 en liten forklaring på det dere opplever der: årsaken er rett og slett at jo lavere spenning dere skal ha på vdimm, jo høyere spenningsdrop blir det over regulatoren som justerer denne spenningen (fra f.eks 5 v eller 3.3 v)... høyere spenningsdropp gir høyere effekt som skal 'forbrennes' i regulatoren og nevnte kjøler... og dermed blir det varmere... Stemmer nok det ja! Bra svar Lenke til kommentar
Opteron Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Da var jeg ferdig med å teste ocz 2x512 med 2.5-3-3-6 @300MHz 2.9V. Gikk glatt det, Prime test og annet finnes på linken. OcShoot.no Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hører rykter om at memtest er bygd inn i biosen, hvordan loader jeg denne? har dfi ultra-d Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Hører rykter om at memtest er bygd inn i biosen, hvordan loader jeg denne? har dfi ultra-d Stemmer det ja.. Jeg bruker memtesten ofte. Bare gå inn i BIOS --> genie --> run memtest --> enable Boot maskinen på nytt og memtest v1.51 starter automatisk før windows startes Endret 12. mars 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Merkelig, hakke sett denne muligheten i biosen.. mulig jeg trenger briller eller en oppdatert bios :> edit: Jaja, ser ut som om jeg er nødt til å oppdatere bios for å tyne mest mulig ut av mine ynkelige ch-5 brikker. Er i disse stunder man savner abit sin autoflash? Endret 12. mars 2005 av Sandiz Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Merkelig, hakke sett denne muligheten i biosen.. mulig jeg trenger briller eller en oppdatert bios :> Du må ha en modda bios.. Dette er den jeg bruker.. den er den nyeste og har memtest http://www.techpowerup.com/articles/114/images/N4D310p.zip Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Takker så meget, får se å koble til floppyen og leke lidt med ilden da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå