Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

skyline Postet i går, 20:48

Jepp, dette er korrekt. Expert kortet har vel 6pin server kontakt, eller hva det heter, og ikke molex, P4 og floppy kontakt.

En liten rettelse på dette; Expert kortet har fortsatt floppykontakten (5V og 12V) ved siden av øverste pci-e porten.

Men det har en 8 pins molex (4x12V) ved siden av hoved- atx i tillegg. Denne siste er i prinsippet bare 2xP4 plugg.

 

Ellers er det som bla du og Managhead sier, ALLTID en fordel jo flere ledere, og flere punkter strømmen fordeles til hk over. De fleste vil neppe merke noen umiddelbar forskjell, men det finnes ingen gode argumenter for å la vær å bruke disse ekstra tilførselene dersom man har tilgjengelige kontakter fra psu. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt å gå for DFI kort, men det er et par å velge mellom, men hvilket bør jeg gå for ? Hvis man ikke tenker på prisen.

 

Tenker på overklokking, spill, og SLI.

Så på DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR Expert, sykt fin plassering på chipset vifta, med tanke på vannkjøling :D Men rar plasseing på cpu.

Noen som har erfaring med dette kortet ?expert1-300x200.jpg

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Nettopp monter i mitt Dfi lanparty nf4 ultra-d med 3700+ og 7800gt. Har i tillegg en hiper580w og 2gb OCZ  Dual Channel Performance ddr-3200, har nu bare sulla litt i bios men klarte 2,6 ghz før maskinen ikke hadde så veldig lyst mer.Kjørte minne 1/1 er nok det som stopper først uansett, må vel teste mere ettervært. Har bare zalman 7000 så er vel egentlig begrenset hor høyt jeg kan gå før varmen blir et problem.

5590404[/snapback]

 

tviler på at varmen blir noe problem har 3700+ klokket til 2,75ghz 1:1

jeg kjørte denne på boxed vifta da hdde jeg 33c ideal og rundt 45c load så ikke bekymre deg for varmen

5590616[/snapback]

Ok, høres bra ut det. Lå på full vifte på orginal 3700+ og da kutta vifta siden cpu kom ned på 25 grader, hadde stillet vifta på det, får teste litt til. lese litt mere i tråden og se hva andre har. Må vel finne ut hvilken bios jeg har og, har nå satt meg som mål å få en stabil maskin på 2,8ghz foreløpig. Hmm, ja noen andre med kab2e 0551epdw stepping, fra nettshop min. Søkte og fikk en dansk side med noen som hadde den på litt over 3ghz stabilt på vannkjøling.

5591224[/snapback]

 

 

kjører min på 1.525v det funker fett men skjønner ikke helt det her med om minnet er 1t eller 2t har litt sugent minne 3-4-4-8 på 500mhz eller ddr500 men virker bra gikk fra 1024mb 2-2-2-5 ddr500 og i bf2 er det mye bedre flytt

Lenke til kommentar
exmith2k Postet i går, 12:42

Så på DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR Expert, sykt fin plassering på chipset vifta, med tanke på vannkjøling  Men rar plasseing på cpu.

Byttet ut mitt A8N med dette Expert kortet for en tid tilbake, og har i grunn bare positiv erfaring med det så langt :thumbup: .

Nettopp den "rare" plasseringen av cpu var noe av det som virkelig tiltalte meg. Er klar over at det er delte meninger om layout, men jeg personlig syns det er helt genialt for vannkjøl. Chipset sitter i grunn ikke bedre til enn på mitt gamle syns jeg, man er jo avhengig av svært lav blokk, men det jeg virkelig liker er at minnet kommer rett under psu viften. Siden jeg kjører vifteløst er det en stor forbedring ifht tradisjonell plassering av minnebrikker :)

Kjører man derimot cpu på luft vil jeg si den cpu plasseringen ikke er optimal. Og da av samme grunn, cpu haver ikke akkurat i trekken fra psu, så varmen vil lett kunne hope seg opp i forkant av psu'en. Jeg snakker da om psu med viften på "rette" sted -under ;)

 

Så jeg vil ikke nøle med å anbefale Expert dersom du vil ha en godt klokkekort, og planen er vann. Når det gjelder ytelse er egentlig ikke jeg rette mannen og spørre, men såvidt jeg har fått med meg er det beskjeden forskjell på de forskjellige ved likt klokkede komponenter. Men dette kan sikkert andre gi deg mer på.

 

thingul Postet i dag, 18:39

  DFI Lanparty UT NF4 SLI-DR Venus hos netshop 

He he, jeg syns jo dette ser ut som RAN! Hvis eneste forskjellen er at de har brukt en 50 lapp mer på kondensatorer, enn de som allerede er på resten av DFI serien, og som forøvrig virker hypet godt nok opp fra før av... (men det er kanske andre ting som også er forbedret?)

Lenke til kommentar
thingul Postet i dag, 18:39

  DFI Lanparty UT NF4 SLI-DR Venus hos netshop 

He he, jeg syns jo dette ser ut som RAN! Hvis eneste forskjellen er at de har brukt en 50 lapp mer på kondensatorer, enn de som allerede er på resten av DFI serien, og som forøvrig virker hypet godt nok opp fra før av... (men det er kanske andre ting som også er forbedret?)

5599107[/snapback]

Du får også med en fin kiste du kan begrave kortet ditt i når det ikke har mer å gi :thumbup:

I tillegg skal dette kortet være tunet bedre for TCCD- minne enn SLI DR Expert, visstnok. Men langtfra verdt de 1000 ekstra kronene spør du meg.

Lenke til kommentar
Venusen er oppskrytt, har liten tro på at det er værdt pengene.. Ultra-D med SLi mod er det eneste som teller, koster deg bare like i overkant av en tusenlapp

5610374[/snapback]

 

 

Jepp ! Kortet er på vei til meg og mine.

148 Opteron og Kingston hyperX venter på kompisen... ;)

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=42130

Noen som har erfaring med disse minnebrikkene sammen med DFI-korta ?

Lenke til kommentar
Venusen er oppskrytt, har liten tro på at det er værdt pengene.. Ultra-D med SLi mod er det eneste som teller, koster deg bare like i overkant av en tusenlapp

5610374[/snapback]

 

 

Jepp ! Kortet er på vei til meg og mine.

148 Opteron og Kingston hyperX venter på kompisen... ;)

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=42130

Noen som har erfaring med disse minnebrikkene sammen med DFI-korta ?

5610411[/snapback]

 

Tror jeg ville ha sett på OCZ sine VX brikker :D

 

Og vurdert et 2gb kit!

Endret av Skink_123
Lenke til kommentar
Venusen er oppskrytt, har liten tro på at det er værdt pengene.. Ultra-D med SLi mod er det eneste som teller, koster deg bare like i overkant av en tusenlapp

5610374[/snapback]

 

Tja, tror ikke du skal være så skråsikker på det, SLI DR Expert er det eneste som teller idag syns jeg. Jeg vurderer veldig sterkt Venus`en, skal man ha det beste, så koster det ;)

 

Men jeg venter på noen overklokkings resultat før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar
Venusen er oppskrytt, har liten tro på at det er værdt pengene.. Ultra-D med SLi mod er det eneste som teller, koster deg bare like i overkant av en tusenlapp

5610374[/snapback]

 

Tja, tror ikke du skal være så skråsikker på det, SLI DR Expert er det eneste som teller idag syns jeg. Jeg vurderer veldig sterkt Venus`en, skal man ha det beste, så koster det ;)

 

Men jeg venter på noen overklokkings resultat før jeg bestemmer meg.

5611363[/snapback]

 

Har sett resultater på nettet, og det virker rimelig lovende :O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...