Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

jeg har hovedsakelig holdt meg til 510-2fix og 623-2bta

 

edit: link til bios samling..

5538118[/snapback]

 

den 623-2bta...er den noe bedre enn N4D623-3? eller? er den mer klokkevillig?

 

-jeg var ikke helt fornøyd med klokkeegenskapene til NF4LDB14...kom meg ikke lenger enn til 2.68-7Ghz på de samme instillingene jeg har nå. 1.6V på 2.75Ghz (må faktisk over 1.65V for at den skal bli stabil på 2.8Ghz...).

5538435[/snapback]

 

Jeg lurer også på dette. Har en san diego nå som jeg vil kokke maks på mitt

ultra-d kort. Hvem er best?

 

Å hva er forskjellen på 623-2 fra techpower og 623-2BTA??

 

takker for svar

5565407[/snapback]

Hvor mange ganger skal det være nødvendig for meg å si at det ikke finnest et svar for hva som er best, overklokking krever tolmodighet til å gå gjennom å se hvilken som passer ditt system best.

 

623-2 er oskar wu sin bios, mens bta er moddet av bigtoe. Forskjellen på 623-2 og 623-3 er hvilke minnetabeller som blir brukt. xxx-2 er typisk brukt med winbond minne, mens xxx-3 er generellt, micron, tccd,osv. xxx-1 er spesiellt rettet mot tccd mener jeg, men det er mange som har hatt gode resultater med -3 varianten også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er det nyeste DFI kortet, og hvor får jeg kjøpt d?  :hmm::dribble:

5585058[/snapback]

 

Man kan ikke si hva er det nyeste kortet. Hva trenger du SLI eller Crossfire?

 

Her er 2 av de nyeste kortene :

 

DFI LANPARTY UT NF4 SLI-DR Expert ) Nyeste for SLI oppsett )

https://prisguiden.no/product.php?product_id=39048

 

DFI LANPARTY UT RDX200 CF-DR ( Nyeste Crossfire kortet )

https://prisguiden.no/product.php?product_id=38368

 

SLI = 2 x Nvidia kort

 

Crossfire = 2 x AIT kort

 

Men dette viste du sikkert.

Lenke til kommentar
Den er der bare for at kortet skal gi mer stabile spenninger, du merker det kanksje hvis du setter opp det råeste du finner av hw og kjører load på alt.

5589371[/snapback]

 

Jepp, dette er korrekt. Expert kortet har vel 6pin server kontakt, eller hva det heter, og ikke molex, P4 og floppy kontakt.

Har man 2x overklokket 7800 GTX, 4 stk DDR brikker på 4volt, FX60 overklokket til 3+ghz med fasekjøling osv. Så vil man nok har behov for dette, men det skader uansett ikke å sette disse kablene på. Derfor kjører endel folk med disse kablene tilkoblet.

Lenke til kommentar

Nettopp monter i mitt Dfi lanparty nf4 ultra-d med 3700+ og 7800gt. Har i tillegg en hiper580w og 2gb OCZ Dual Channel Performance ddr-3200, har nu bare sulla litt i bios men klarte 2,6 ghz før maskinen ikke hadde så veldig lyst mer.Kjørte minne 1/1 er nok det som stopper først uansett, må vel teste mere ettervært. Har bare zalman 7000 så er vel egentlig begrenset hor høyt jeg kan gå før varmen blir et problem.

Lenke til kommentar
Nettopp monter i mitt Dfi lanparty nf4 ultra-d med 3700+ og 7800gt. Har i tillegg en hiper580w og 2gb OCZ  Dual Channel Performance ddr-3200, har nu bare sulla litt i bios men klarte 2,6 ghz før maskinen ikke hadde så veldig lyst mer.Kjørte minne 1/1 er nok det som stopper først uansett, må vel teste mere ettervært. Har bare zalman 7000 så er vel egentlig begrenset hor høyt jeg kan gå før varmen blir et problem.

5590404[/snapback]

 

tviler på at varmen blir noe problem har 3700+ klokket til 2,75ghz 1:1

jeg kjørte denne på boxed vifta da hdde jeg 33c ideal og rundt 45c load så ikke bekymre deg for varmen

Lenke til kommentar
Nettopp monter i mitt Dfi lanparty nf4 ultra-d med 3700+ og 7800gt. Har i tillegg en hiper580w og 2gb OCZ  Dual Channel Performance ddr-3200, har nu bare sulla litt i bios men klarte 2,6 ghz før maskinen ikke hadde så veldig lyst mer.Kjørte minne 1/1 er nok det som stopper først uansett, må vel teste mere ettervært. Har bare zalman 7000 så er vel egentlig begrenset hor høyt jeg kan gå før varmen blir et problem.

5590404[/snapback]

 

tviler på at varmen blir noe problem har 3700+ klokket til 2,75ghz 1:1

jeg kjørte denne på boxed vifta da hdde jeg 33c ideal og rundt 45c load så ikke bekymre deg for varmen

5590616[/snapback]

Ok, høres bra ut det. Lå på full vifte på orginal 3700+ og da kutta vifta siden cpu kom ned på 25 grader, hadde stillet vifta på det, får teste litt til. lese litt mere i tråden og se hva andre har. Må vel finne ut hvilken bios jeg har og, har nå satt meg som mål å få en stabil maskin på 2,8ghz foreløpig. Hmm, ja noen andre med kab2e 0551epdw stepping, fra nettshop min. Søkte og fikk en dansk side med noen som hadde den på litt over 3ghz stabilt på vannkjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...