Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har nettopp fått meg et LanParty Ultra-D kort, men jeg mener at chipset viften på den bråker noe helt sinnsykt! :( Det er akkurat at jeg får plass til 7800GT'en over viften.. Men hva kan jeg gjøre for å kvitte meg med denne helvetteslyden? Det ser ikke ut som det er plass til noen kjøler som er høyere enn den som følger med :(

5517627[/snapback]

høres ut som du har litt dårlig kjørlig derom du har 53 grader der. jeg har idle 38 grader på chipsett nå (smartguardian) men det er kaldt på gulvet her i kveld.

 

men i smartguardian kan du justere selv hvor høyt temperaturen skal stige føre vifta sviver på max. min erfaring er at 70 grader er en fin plass, da kan chipsett gå opp over 50 grader føre vifta tror den er et DC9

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt mitt DFI LanParty nF4 Ultra-D i 2 uker.. alt er bare fryd og gammen, med enorme oc resultatert og høy ytelse.. MEN! det er en ting jeg ikke får til.. og det er lyd utgangene bak. ATM må jeg bruke lydutgangene forran og uansett om de er koblet på HK eller ikke funker ikke lyden bak. har også skurrete lyd i BF2 men det kan liksogodt være ripete cd da jeg innstalerte :(

 

Any1??

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar
Er det plass med en Zalman Chipset passiv kjøler på dette hk'et? Altså når jeg hadde mitt 7800 GT i så så det ut som det blokka mye av veien for noen større kjøling hvis det skulle vært det på Northbridge..

5524818[/snapback]

 

nei det er ikke plass til noen passiv kjøling....

Lenke til kommentar

Det er sikkert skrevet om dette før her i denne tråden, men eg orker ikkje bla igjennom alle sidene. Har nettopp fått i hus et LP NF4 SLI-DR og lurer nå på om strømforsyninga mi er stor nok. Har ein 400 watts North Q som skal drive systemet som består altså av dette hovekortet, opteron 165, Msi 6800 GT, 2 GB Ram, 2 harddisker , Cpu vifte og 2 kabinettvifter.

Lenke til kommentar

Kan vell være litt i underkant spør du meg, eg opplevde at min PSU måtte byttes når eg benyttet meg av spenning som var høyere enn 1.5V på CPUen, alle railene mine var ustabile, men så var dette en Levicom 500W, er vell ikkje akkurat best i klassen den.

 

OT: Hvilken stepping har 165'en din, og hvor fikk du tak i den fra ?

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
jeg har hovedsakelig holdt meg til 510-2fix og 623-2bta

 

edit: link til bios samling..

5538118[/snapback]

 

den 623-2bta...er den noe bedre enn N4D623-3? eller? er den mer klokkevillig?

 

-jeg var ikke helt fornøyd med klokkeegenskapene til NF4LDB14...kom meg ikke lenger enn til 2.68-7Ghz på de samme instillingene jeg har nå. 1.6V på 2.75Ghz (må faktisk over 1.65V for at den skal bli stabil på 2.8Ghz...).

Lenke til kommentar
Kan vell være litt i underkant spør du meg, eg opplevde at min PSU måtte byttes når eg benyttet meg av spenning som var høyere enn 1.5V på CPUen, alle railene mine var ustabile, men så var dette en Levicom 500W, er vell ikkje akkurat best i klassen den.

 

OT: Hvilken stepping har 165'en din, og hvor fikk du tak i den fra ?

5538025[/snapback]

 

 

Takker for svar, prøver om det går, hvis ikkje bytter eg til Hiper 580 W

 

Når det gjelder stepping på 165èn veit eg ikkje enda, får den i hus imorgen. Kjøper den hos den samme personen som eg kjøpte HK hos. Når eg henta det såg eg tilfeldigvis at han hadde ein liggende. Han hadde solgt den til ein annen. Var i kontakt med han igår og det viste seg at kjøper ikkje hadde hentet den. Var derfor heldig og får kjøpe den av han. :dribble:

Lenke til kommentar
Takker for svar, prøver om det går, hvis ikkje bytter eg til Hiper 580 W

 

Når det gjelder stepping på 165èn veit eg ikkje enda, får den i hus imorgen. Kjøper den hos den samme personen som eg kjøpte HK hos. Når eg henta det såg eg tilfeldigvis at han hadde ein liggende. Han hadde solgt den til ein annen. Var i kontakt med han igår og det viste seg at kjøper ikkje hadde hentet den. Var derfor heldig og får kjøpe den av han.  :dribble:

5540962[/snapback]

 

Dersom eg ikkje tar feil no så er det en CCBWE 0550UPMW :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...