Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan har det seg at du ikke kjører passiv vannkjøling Artic OC?

5453518[/snapback]

Det hele begynte som et lite prosjekt der jeg kun skulle kvitte meg med chipsetkjøleren, deretter tulla det seg litt til :cry:

 

Grunnen til at det ikke er vannkjøling er at luft kan være et like godt alternativ om man gjør det riktig, dessuten er systemet 100% vedlikeholdsfritt og du vil aldri trenge å bekymre deg for pumper og lekasjer.

 

Hva er vel gøy om det ikke er en liten utfording i det? ;)

 

Hva mener du forresten med passiv vannkjøling? zalman tower?

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
vite du skal klokk en dc  cpu så er passiv kjøling ikke tingen ,selv om ser nice ut da  :thumbup: prøv deg på vannkjøling ?  still og bedre kjøling for cpu din

5453617[/snapback]

Kan love deg at systemet er stillegående, det må oppleves for å forstå :)

 

Men neste systemet jeg bygger skal være vannbasert, har noen skumle planer

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
hehe litt feil  holdinger nå dul klokker en dualcore  :roll:

5453679[/snapback]

 

Ehh tror ikke du skal kritisere kjøleløsningen til ArticOC her. De temperaturene han operer med er langt under det mange har på vannkjølingen sin.

5454014[/snapback]

 

 

ehh det vil se før jeg tror

Lenke til kommentar
70Deg.C er det som rapporteres i everest og PTC`en ligger helt inntil kjøleribbene som opprinnelig kommer med kortet.

5451133[/snapback]

 

Har du testet forskjellige multipliere under klokking av din Opteron? Eg husker du kjørte 2600 med 325X8 slik som eg gjorde før. Men eg fant ut at eg skulle prøve med 9X også. så eg har kjørt 291X9 i ett par dager. Det er vesentlig lavere temperatur både på CPU og PWM IC ved prime-testing, 5-6-7grader kaldere no en ved høyere htt. Kan virke som om veldig høy htt stresser CPU mye mere på Opteron enn på Athlon. Har noen andre registrert noe lignende?

5452972[/snapback]

Takker for tipset, jeg skal prøve å kjøre ned på htt`en og opp på multien :thumbup:

 

Akkurat nå kjører jeg 300 x 8 = 2,4GHz, dette stresser ikke vifta på PSU`en som kjøler hele systemet. 325 x 8 ble veldig hard kost for den passive kjøleløsninga mi, og syns ikke den ekstra støyen er verdt det

5453193[/snapback]

Trikset du nevnet ang å gå ned på HTT hjalp ingen ting på temperatuerene. På samme klokkefrekvens med lavere HTT ble resultatet nøyaktig det samme :( Sorry

Lenke til kommentar
Hvordan har det seg at du ikke kjører passiv vannkjøling Artic OC?

5453518[/snapback]

Det hele begynte som et lite prosjekt der jeg kun skulle kvitte meg med chipsetkjøleren, deretter tulla det seg litt til :cry:

 

Grunnen til at det ikke er vannkjøling er at luft kan være et like godt alternativ om man gjør det riktig, dessuten er systemet 100% vedlikeholdsfritt og du vil aldri trenge å bekymre deg for pumper og lekasjer.

 

Hva er vel gøy om det ikke er en liten utfording i det? ;)

 

Hva mener du forresten med passiv vannkjøling? zalman tower?

5453634[/snapback]

 

Zalman Tower ja. Eller Thermaltake.

 

Har litt angst for nå som jeg er i startfasen med vannkjøling av hele suppa. Synd at OCZ ikke kommer med fasekjøling for CPU/GPU/Chipset i ett. Så forresten at OCZ har et fasekjølingsprosjekt på gang.

 

EDIT: Link til OCZ nytt om fasekjøling: http://www.hexus.net/content/item.php?item=4327

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...