Inbreak Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Inbreak: Prøv å stille jumperne på USB power select til 2-3 on 5vSB. Skal kurere noen usb problemer Hadde både USB og PS2 på 5VSB, så det vil nokk ikkje hjelpe nei. Prøvde for morro skyld å kople begge over til 5V, men var akkurat same resultat då og. Har testa litt meir no, og komt fram til følgande: Gamle tastatur tilkopla PS2: - Win2000 og XP: kjem til "inspecting computer hardware" rett etter booting frå cd har starta. Så stoppar det opp. Denne operasjonen skal normalt ta berre nokre sekund. - Win2003 Server: Fungerar fint så langt som eg har prøvd foreløpig, dvs. inntil valg av harddisk å installere på. Nye Microsoft Digital Media Pro tastatur med PS2-adapter: - Win2000 og XP: same som med gamle tastatur. - Win2003 Server: Cd bootar, og lastar inn filer frå CDen. På første vindu etter innlasting av filer (reparasjon eller installering av Windows) får eg trykke ENTER for å installere Windows. På neste vindu for å bekrefte lisens med F8 fungerar det ikkje lenger. Nye tastatur tilkopla USB: - Win2000: Cd bootar, og lastar inn filer frå CDen. På første vindu etter innlasting av filer (reparasjon eller installering av Windows) stoppar det opp. Får ikkje trykke ENTER for å installere Windows. -WinXP og Win2003 Server: same som Win2003 Server ved bruk av PS2- adpteret. Med andre ord er det BERRE Win2003 Server med det gamle PS2 tastaturet som fungerar (så langt eg har prøvd foreløpig). Men det hjelper lite sidan eg ikkje skal ha Win203. Berre testa for å sjå kva resultat eg fekk med det. Så kva i himmel og hav kan vere feil i grunnen. Windows CDane har fungert fint tidligare på andre maskiner, så kan ikkje vere det som er problemet. Og tastatura fungerar og, ei stund. Fungerar fint på andre maskiner. Så då kan det berre vere hovedkortet då? Eller....? Forstår null og niks. Aldri hatt slike problem før. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Hvor varm kan chipsettet bli før det begynner å bli skummelt? chipsettet mitt ligger på 50-60c+ er dette forsvarlig? Tror ikke 50-60grader er direkte farlig, men det kan kanskje hindre deg i å overklokke så veldig mye. Mitt system ligger på ca. 43grader ved flere timers vanlig bruk Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Då har eg vire i kontakt med Netshop support nokre gangar, og komt litt vidare. Eg skulle Disable USB tastatur og mus i BIOS. Då fungerte ikkje USB tastaturet, som vel er normalt. Men USB tastaturet med PS2 adapteret fungerte heller ikkje. Tidligare førte denne kombinasjonen med 2000 og XP til at det stoppa opp med ein gang under inspeksjon av hardware (låsing). 2003 kom så langt at eg skulle trykke F8 for å godta lisens, så fungerte ikkje tastaturet lenger. No med USB Disabla kom alle OS så langt som 2003 kom tidligare. Med det gamle PS2 tastaturet i kombinasjon med 2000 og XP hadde eg før Disabling same resultat som med USB tastaturet via PS2-adapteret. Mens 2003 fungerte. No fungerar faktisk alle 3 OS så langt som eg har prøvd, dvs å velge harddisk for installasjon. Så då reknar eg med det vil fungere heile vegen og (skal sjekke no). Men kva kan vere grunn til at det nye tastaturet ikkje fungerar då, verken via USB eller PS2? Eg hadde virkelig håpt å få kassere det gamle som er godt utslitt. Men sidan det nye ikkje fungerar med PS2 adapteret ein gang kan eg jo ikkje det. Straumforsyninga (den nye MIST frå Microplex) leverar 2,5A på 5VSB (og resultatet er det same om USB og PS2 er på 5V eller 5VSB innstilt på hovedkortet), så det skulle absolutt ikkje vere noke problem med straumtilførselen skulle ein tru. Lenke til kommentar
Opteron Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 2x512MB Prime stabil 16 timer på 315MHz @ 2525Mz Furyfax: Hvilken type ram har du og er det 2x512MB? Link OcShoot.no Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) 2x512MB Prime stabil 16 timer på 315MHz @ 2525Mz Furyfax: Hvilken type ram har du og er det 2x512MB? Link OcShoot.no 2x512MB Corsair PC4400 2,5-4-4-8 TCCD Endret 8. mars 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
jorgenhm Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Har et stort problem! Specs: DFI Lanparty UT SLI-D OCZ PC3200 Platinum rev.2 AMD A64 3000+ "Winnie" MIST 500W PSU. Jeg får ikke oppsettet til å virke med 2 minnemoduler. Maskina booter bare når jeg har 1 modul, og hvis jeg setter denne 1ne modulen i DIMM3 eller DIMM4 så booter den ikke da heller. Jeg kan altså bare starte opp med en modul, enten i DIMM1 eller DIMM2. Når jeg prøver å starte opp med 2 brikker(uansett rekkefølge og hvilke DIMMS jeg bruker så skjer dette: Maskina starter og viftene går, men etter omtrent 2 sec etter jeg har trykt på knappen starter den å pipe. Det er et kort pip, også er det stille et sekund for pipet gjentas. Dette fortsetter helt til jeg skrur av maskina. På de dignose led'sa på hovedkortet lyser det 3 lys, hva betyr det? Jeg har kobla til alle 4 strømkontaktene til hovedkortet, så strøm skal ikke være problemet. Jeg har prøvd den orginale BIOSen (1/25 tror jeg), og når prøver jeg en annen BIOS, men det hjelper ikke(2/9). Hva kan være feil? Lenke til kommentar
FlatEric82 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Har et stort problem! Specs: DFI Lanparty UT SLI-D OCZ PC3200 Platinum rev.2 AMD A64 3000+ "Winnie" MIST 500W PSU. Jeg får ikke oppsettet til å virke med 2 minnemoduler. Maskina booter bare når jeg har 1 modul, og hvis jeg setter denne 1ne modulen i DIMM3 eller DIMM4 så booter den ikke da heller. Jeg kan altså bare starte opp med en modul, enten i DIMM1 eller DIMM2. Når jeg prøver å starte opp med 2 brikker(uansett rekkefølge og hvilke DIMMS jeg bruker så skjer dette: Maskina starter og viftene går, men etter omtrent 2 sec etter jeg har trykt på knappen starter den å pipe. Det er et kort pip, også er det stille et sekund for pipet gjentas. Dette fortsetter helt til jeg skrur av maskina. På de dignose led'sa på hovedkortet lyser det 3 lys, hva betyr det? Jeg har kobla til alle 4 strømkontaktene til hovedkortet, så strøm skal ikke være problemet. Jeg har prøvd den orginale BIOSen (1/25 tror jeg), og når prøver jeg en annen BIOS, men det hjelper ikke(2/9). Hva kan være feil? Hvis 3 lamper lyser feiler den på RAM'en... Første lys slukker når CPU er ok, andre når RAM er ok, tredje når VGA er ok og alle slukkes når systemet booter. Har lest endel om problemer ang. ram, men husker ikke helt hvor Søk litt rundt, så garanterer jeg deg at du finner noe. Lykke til Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Har akkurat begynt å overklokke systemet mitt og ble mildt sagt imponert. Bruker Zalman CNP7700 og passiv NB-kjøler. Det er ingen andre vifter i kabinettet mitt utenom 120mm inni PSU. System - 3000+ winnie - 350W fortron/source - Geil Golden dragon PC3200 (2x256) - DFI nF4 ultra-d Uten å ha prøvd noe annet satt jeg FSB direkte til 300MHz og 3xHTT (1800?). Totalt 2700MHz Multiplier til 9x og minnet til 1/2 = 150MHz Volt 1,5 Vcore, 1,6 chipset, 1,4 LTD og minnet til 3,0 Bootet winXP uten problemer, men kunne bare kjøre Prime95 i en time. Satt CPU til 8,5x = 2550MHz = Prime95 ok Hovedkortet hater minnet mitt så klarer ikke å kjøre på PC3200 (200MHz) Noen andre som har dette minnet på nF4? Endret 8. mars 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Bootet winXP uten problemer, men kunne bare kjøre Prime95 i en time. Er det ikke noen uenigheter mellom amd64 og prime95, at det kan slå ustabilt ut selv om det er (stabilt)? Lenke til kommentar
jorgenhm Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hvis 3 lamper lyser feiler den på RAM'en... Første lys slukker når CPU er ok, andre når RAM er ok, tredje når VGA er ok og alle slukkes når systemet booter. Har lest endel om problemer ang. ram, men husker ikke helt hvor Søk litt rundt, så garanterer jeg deg at du finner noe. Lykke til Men det er ikke selve rammen det er feil på, for PCen booter fint uansett hvilken rambrikke jeg bruker, så lenge jeg bare setter i 1, og har den i dimm1 eller dimm2. Har prøvd BIOS 2/18, men dette hjalp ikke. Forstår ikke hva som kan være problemet, er jo mange som har samme minne, og for de funker det fett. Så dette er en feil med hovedkortet mitt. Kan det være en feil på akkurat mitt hovedkort? Jeg skal ringe DigitalImpuls idag og spørre om support, og hvis ikke det hjelper så drar jeg ned dit med PCen og prøver å spørre der. Noen andre som vet noe som kan hjelpe? Har som sagt sett mange folk oppnå en skikkelig bra overklokking, og folk som ikke har noe problemer med dette hovedkortet, og OCZ minne. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hvor varm kan chipsettet bli før det begynner å bli skummelt? chipsettet mitt ligger på 50-60c+ er dette forsvarlig? mitt hadde samme temp til og begynne med, men etter jeg la as5 på chipsetvifta og monterte en 120mm vifte i døra på kabinettet så gikk temp ned til ca 40-45 grader. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Hovedkortet hater minnet mitt så klarer ikke å kjøre på PC3200 (200MHz)Noen andre som har dette minnet på nF4? Det rare er at nF2 kortet mitt elsket brikkene, kjørte 2 3 2 5 på 218MHz (436DDR) uten problem, kunne kjøre Prime95 i dagesvis uten kræsj GEiL Golden Dragon PC3200 (2x256).. det kan jo også nevnes at jeg kjøpte disse i mars 2002, ikke akkurat siste mote Skal skaffe meg noen OCZ VX brikker etterhvert tror jeg! Endret 9. mars 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
jorgenhm Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg forstår ikke hva som kan være feil på mitt system. Når systemet nekter å boote med1 minnemodul i DIMM3/DIMM4, så er vel det tegn på at det er noe alvorlig galt. I skyline's første post forteller jo han at 1 Minnemodul helst skal settes i DIMM2 eller DIMM4. Dette må da være en uvanlig feil, og ikke noe som flere av disse kortene har? Mange andre kjører jo denne kombinasjonen uten problemer. Drar til Digital Impuls imorgen, og får dem til å ta en titt på kortet, men hva gjøre jeg hvis Hovedkortet virker flott med 2 andre typer minnemoduler? Lenke til kommentar
jorgenhm Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) dobbelt post Endret 9. mars 2005 av jorgenhm Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Prøv forskjellige bioser! Vet at det er stor forskjell på NVMM modulen i BIOS mellom versjonene. Denne som styrer diverse timings på de forskjellige RAM-brikkene på nF4. NVMM = nVidia memory manangment Lenke til kommentar
jorgenhm Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) BIOSER jeg har prøvd så langt: 25/1 (standard?) 9/2 18/2 (nyeste?) Noen andre bioser jeg kan prøve? Har laget en tråd på det offesielle DFI forumet her: http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=7004 Håper å få svar der! Endret 9. mars 2005 av jorgenhm Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) BIOSER jeg har prøvd så langt: 25/1 (standard?) 9/1 18/1 (nyeste?) Noen andre bioser jeg kan prøve? 18/02/2005 Beta 17/02/2005 Beta har nyeste NVMM http://www.techpowerup.com/articles/other/114 Endret 9. mars 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
jorgenhm Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Mener du at 17/2 har nyere/bedre NVMM, enn 18/2? Mente selvfølgelig 9/2 og 18/2 i posten over. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Mener du at 17/2 har nyere/bedre NVMM, enn 18/2? Mente selvfølgelig 9/2 og 18/2 i posten over. Det stemmer.. men nyeste betyr ikke bestandig det beste fakstisk, og mange som ikke hadde problemer fikk det med nyeste NVMM (17/2) Derfor la de inn en litt eldre NVMM på bios 18/2 foreløpig til en bedre kommer Finner mange svar her: http://www.xtremesystems.org/forums/ Endret 9. mars 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Les denne jorgenhm: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=52258 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå