Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Beklager, tenkte ikkje på at det var Expert du hadde.

Den pluggen eg har markert, er ikkje det en 4 pin "floppy" kontakt?

Ser ut som molexen er borte ja, kanskje bedre noen som har Expert kortet uttaler seg..

5432028[/snapback]

 

 

Alle kan ta feil en gang i blandt :)

 

 

Har byttet PCI-e 16x port for skjermkortet, pga problemer med noen ledninger, fikk 3 System medlinger når jeg startet maskin, å de sa det var driver problemer som foresaket blåskjerm og restart. har nå slåt av automatissk restart slik at man kan skrive ned error når man får det.

 

 

Her er foresten et screenshot

jaha9ca.th.png

 

Mer kommer ettersom jeg klarer å tyne ut mer info ang. problemet med restart, RAM ser ut til å ha stabilisert seg nå, men skal bytte ut så snart jeg får pengene til det.

 

Takk for all hjelpen til alle :)

 

Keep posting :w00t:

 

 

Den pluggen eg har markert, er ikkje det en 4 pin "floppy" kontakt?

 

Den har jeg koblet strøm i ja, men er ikke 100% sikker på hvorfor, er ikke den skarpeste kniven i skuffen når det kommer til dette, men jeg prøver å lære :hmm:

Endret av tor_bjarne
Lenke til kommentar

[ Prosessorer / AMD Athlon 64 Processor 3700+ ]

 

Prosessor egenskaper:

Produsent AMD

Versjon AMD Athlon 64 Processor 3700+

Ekstern klokkehastighet 194 MHz

Maksimum klokkehastighet 3000 MHz

Gjeldene klokkehastighet 2134 MHz

Type Central Processor

Spenning 1.4 V

Status På

Sokkel utforming Socket 939

 

 

 

Ok å her er:

 

Overclock

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

CPU egenskaper:

CPU type AMD Athlon 64 3700+

Prosessor alias San Diego S939

CPU stepping SH-E4

CPUID CPU navn AMD Athlon 64 Processor 3700+

CPUID revisjon 00020F71h

 

CPU hastighet:

CPU klokkehastighet 2209.71 MHz

CPU multiplier 11.0x

CPU FSB 200.88 MHz (orginal: 200 MHz)

Minne buss 200.88 MHz

 

CPU chache:

L1 kode hurtigbuffer 64 Kb (Parity)

L1 data hurtigbuffer 64 Kb (ECC)

L2 hurtigbuffer 1 Mb (On-Die, ECC, Full-Speed)

 

Hovedkort egenskaper:

Hovedkort ID 11/02/2005-NF-CK804-6A61FD4EC-00

Hovedkort Ukjent

 

Chipset egenskaper: 

  Hovedkort chipset  nVIDIA nForce4, AMD Hammer 

  Minne Tider  2.5-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS) 

  Command Rate (CR)  1T

 

BIOS egenskaper:

System BIOS dato 11/02/05

Skjermkort BIOS dato 10/27/04

Award BIOS type Phoenix - Award WorkstationBIOS v6.00PG

Award BIOS melding (NF4EDB02) EVALUATION ROM - NOT FOR SALE

DMI BIOS versjon 6.00 PG

 

Skjermkort prosessor egenskaper:

Skjermkort nVIDIA GeForce 6600 GT PCI-E

GPU kodenavn NV43GT (PCI Express x16 10DE / 0140, Rev A2)

GPU klokkehastighet 299 MHz

Minne klokkehastighet 501 MHz

 

 

 

Det dere ser her er et utdrag teks fra everest sin rapport, håper kansje noen er noe som kan være til hjelp!

Lenke til kommentar
bjornh Postet i dag, 16:32

  Sikkert posta før, men anandtech.com testet Expert kortet og de nevner noe om strømtilkoblinga og hvordan den avviker noe.

 

Les her: http://anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2620

Ja der fikk jeg delvis svar på mitt spøsmål i alle fall. Ser ut som Anandtech har testet uten å benytte alle 8 pinnene på den utvidede P4 kontakten da... At det finnes mulighet for enda større totalt tversnitt på strømtilførsel er jo bare positivt i mine øyne i alle fall.

Ellers syns jeg det var litt vanskelig å bli helt klok på en del av resultatene i den testen, de har brukt forskjellige drivere på A8N32 og Expert, og det er akkurat de 2 jeg vil se i kamp, og da under eksakt like forhold:D

 

Må si selve layouten på dette nye Expert tiltaler meg veldig, med vann på cpu og chipset som jeg har, vil det være helt perfekt å få minnebrikkene rett under psu viften. Jeg bruker bare kabinettvifer når jeg absolutt MÅ, og med dette hk tror jeg det skal gå bra uten. Med luftkjøling er jeg derimot litt mer skeptisk, varmen fra cpu vil til en viss grad havne oppe i toppen av kabinettet, foran psu hvis den har luftinntak under som de fleste bra psu har...

 

Men hvorfor i all verden må de lage de hovedkortene sine så utrolig stygge, og i skrikende fæle farger..?

He he, er vel smak og behag, har ikke gjenomsiktig kabinett uansett jeg så er ikke avgjørende for valget akkurat, men vanskelig og unngå å legge merke til ;) .

 

Hva er status på dette med drepte cpu, er det noe som hører fortiden til nå?

Lenke til kommentar

Mja, jeg har SLI DR og jeg er fornøyd med det. Blir ikke å bytte noe før AM2 kommer. Da blir det DDR2 og Dual Core.

 

Nå sikter jeg meg mot vannkjøling først, men jeg tror jeg kommer til å beholde de SilenX viftene jeg har eventuelt bytt ut en av dem mot en nyere: http://www.vendur.no/catalog/index.php?cPa...=2a&language=no

 

Disse støyer ikke så mye, og jeg har tenkt å kjøle ned DFI oppsettet med NordBro og alt med dette settet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310114&cks=PLS

 

Kanskje ikke det mest ekstreme, men 6800GT kortet mitt er blodklokket og varme er nå problemet...

Lenke til kommentar

Angående layout på Lanparty Ut SLI-DR Expert:

 

 

Det er ikke det beste i verden!

 

Begge x16 PCI-E slots er dumt plasert, bruker du den første slot så kan du ikke bruke PCI-E slot rett under, bruker du den andre x16 slot, så trefffer mitt gf 6600 gt ramma til chipset vifta. Ser ikke helt hvordan jeg skal få montert ordentlig kjøling å RAM enda... 1 ting til, hvs du bruker den mest nord liggende x16 slot så må du strekke en av ledningene veldi :S

Lenke til kommentar
Angående layout på Lanparty Ut SLI-DR Expert:

 

 

Det er ikke det beste i verden!

 

Begge x16 PCI-E slots er dumt plasert, bruker du den første slot så kan du ikke bruke PCI-E slot rett under, bruker du den andre x16 slot, så trefffer mitt gf 6600 gt ramma til chipset vifta. Ser ikke helt hvordan jeg skal få montert ordentlig kjøling å RAM enda... 1 ting til, hvs du bruker den mest nord liggende x16 slot så må du strekke en av ledningene veldi :S

5434621[/snapback]

En av grunnene til at jeg sverger til klassikern (ultra-D SLI moddet);) Like godt som nytt og har snart ett års jubileum :w00t:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Angående layout på Lanparty Ut SLI-DR Expert:

 

 

Det er ikke det beste i verden!

 

Begge x16 PCI-E slots er dumt plasert, bruker du den første slot så kan du ikke bruke PCI-E slot rett under, bruker du den andre x16 slot, så trefffer mitt gf 6600 gt ramma til chipset vifta. Ser ikke helt hvordan jeg skal få montert ordentlig kjøling å RAM enda... 1 ting til, hvs du bruker den mest nord liggende x16 slot så må du strekke en av ledningene veldi :S

5434621[/snapback]

En av grunnene til at jeg sverger til klassikern (ultra-D SLI moddet);) Like godt som nytt og har snart ett års jubileum :w00t:

5435035[/snapback]

 

 

 

Fant det ut etter at jeg hadde åpna da :p

Lenke til kommentar
tor_bjarne Postet i går, 22:34

  Angående layout på Lanparty Ut SLI-DR Expert:

Det er ikke det beste i verden!

 

Begge x16 PCI-E slots er dumt plasert, bruker du den første slot så kan du ikke bruke PCI-E slot rett under, bruker du den andre x16 slot, så trefffer mitt gf 6600 gt ramma til chipset vifta.

Syns pesonlig at det er viktigere med den ekstra pci porten, enn det at ikke pci-e x1 porten kan brukes jeg da. Men dette du sier om at 6600GT treffer rammen til chipset viften høres jo ut som en tabbe da, det var jo ikke så imponerende :hmm:

 

Hva mente du med at man "må strekke en av ledningene veldig".

Hvilken ledning må strekkes hvor?

 

Uansett, behovene er vel forskjellige, og vi har vel ikke sett det "perfekte" sli kort enda, men dette nye passer mine behov bedre enn sin forgjenger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...