Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

@tor_barne: Hvis du får feil i memtest så er det ikke så mye å lure på egentlig, da er det noe galt med minnet. 2år gamle twinmos brikker ville jeg ikke brukt så fremt de ikke er av winbond typen, twinmos hadde lenge kompabilitetsproblemer med a64 plattformen, og dfi hket er meget picky når det kommer til minne. Men du kan jo prøve å øke spenningen litt evt. sette ned hastigheten på minnet og se om det bilr stabilt da..

 

btw. nf4 chipsettet har en innebygget sata kontroller, og ved bruk av denne trenger man ikke drivere så lenge man ikke skal kjøre raid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@tor_barne: Hvis du får feil i memtest så er det ikke så mye å lure på egentlig, da er det noe galt med minnet. 2år gamle twinmos brikker ville jeg ikke brukt så fremt de ikke er av winbond typen, twinmos hadde lenge kompabilitetsproblemer med a64 plattformen, og dfi hket er meget picky når det kommer til minne.  Men du kan jo prøve å øke spenningen litt evt. sette ned hastigheten på minnet og se om det bilr stabilt da..

 

btw. nf4 chipsettet har en innebygget sata kontroller, og ved bruk av denne trenger man ikke drivere så lenge man ikke skal kjøre raid.

5426113[/snapback]

 

 

 

Takker for hjelpen! Sitter å funderer på hvordan oppdatere BIOS til nyeste versjo siden ifølge Everest har jeg shipping versjonen nemlig:

Award BIOS melding (NF4EDB02) EVALUATION ROM - NOT FOR SALE

 

Den nyeste versjonen er i følge DFI

v: NF4EDC07

 

Er bare ett problem... Har ikke diskett stasjon så må bruke winflash, da dette er en .exe fil blir det umulig!

 

 

13 dager uten pc.... :cry:

 

Så lang tid det tar for meg å sakffe de nye ram brikkene...

 

Tok ikke bilde av Memtest når jeg ikke gadd vente lengre men da hadde jeg 4 errors....

Lenke til kommentar

Takker for hjelpen! Sitter å funderer på hvordan oppdatere BIOS til nyeste versjo siden ifølge Everest har jeg shipping versjonen nemlig:

Award BIOS melding (NF4EDB02) EVALUATION ROM - NOT FOR SALE

 

Den nyeste versjonen er i følge DFI

v: NF4EDC07

 

Er bare ett problem... Har ikke diskett stasjon så må bruke winflash, da dette er en .exe fil blir det umulig!

 

 

13 dager uten pc.... :cry:

 

Så lang tid det tar for meg å sakffe de nye ram brikkene...

 

Tok ikke bilde av Memtest når jeg ikke gadd vente lengre men da hadde jeg 4 errors....

5426158[/snapback]

 

Hvor mye volt gir du brikkene dine nå da?

Eventuelt kan du prøve med en om gangen og se om det er bare en av dem som har feil i memtest.

Lenke til kommentar
tor_barne her:

 

Hei, sitter hos en venn, må bruke hans profil for å skrive til dere om hjelp  :cry:

 

 

 

Har formatert, MEN!

 

 

Det var en utfordring i seg selv, maskinen restarter hele tiden! HELE TIDEN.

 

Fikk instalert XP etter mye restarting... (Pro seff..) Så fikk jeg instalert alt av drivere som manglet, bortsett fra det sp2 fikser.

 

Så kom jeg til å skal oppdatere systemed via windows update med sp2, halveis i prosessen restarter maskinen, i dette øyeblikk sitter vedkommende med en hammer i hånden, klar til å knuse alt.

 

 

Er så IRITERENDE når man kjøper inn nytt for flere tusen å så virker det fan meg ikke!

 

System info:

AMD Athlon 64 Prosessor 3700+ 2,2 gHz

Aopen Geforce 6600 GT 128 mb...

Twinmos 2x 512 brikker 3200

500W strømforsyning.

DFI lanparty SLI-DR - Expert

 

Alt dette skal vel klarer å kjøre sammen ??

 

Kjører de 2 512 brikkene i de 2 gule sporene, de virker nemlig ikke i de orange.  :dontgetit:

 

 

Prøvde å kjører Memtest v 1.65 fikk en error etter ca 20 min, men før jeg rakk å skrive den ned, restarted pc-en  :no:  :cry:

 

Så kom vi til å tenke.... kan prosessoren muligens sitte løst ? At vi var uforsiktig når vi satt den inn sammen med BOXED kjøler... ??

 

 

Vi har netopp koblet prosessoren løst å satt den på plass igjenn (Det er rikelig med kjølepasta) så håper ting går bedre nå!

 

I skivende øyeblikk kjører vi Memtest igjenn, siden jeg ikke utelukker at RAM-en er gammel for dette systemet, den ble kjkøpt for 2 år sia ca til mitt gammle oppsett som til nå funker 100 ganger bedre en dette!

 

 

 

Venter inn lønn om 13 dager, da skal ny RAM være i posten, tenker på VX OcZ Gold VX 3200 1024mb RAM  :hmm:

 

Hvis det er noen erfarne sjæler der ute som har opplevd restart marerittet! Så si fra!

 

 

Er vanskelig å gjøre noe når den bare restarter hele tiden.

 

 

 

Temp:

 

22 - 30 C prosessor.

 

40 - 46 C Brikesett.

Har fått til å kjøre mem test og fikk følgende resultat på 2 runs

dsc001303yg.th.jpg

HJELP  :blush:

5425528[/snapback]

error i memtest = problemer. prøv å økt volten på rammen litt og se om det hjelper. hvis det ikke funker, så får du bare vente på den nye rammen din.

 

nå er vel expert kortet ganske nytt på markedet, så jeg vet ikke om det er noen nyere bioser ute å går, men ta å sjekk det opp litt. kan godt hende du må/bør flashe bios.

 

uansett, rammen din er det som er nr 1 på lista nå over problemskapere. fiks den først og se om det fremdeles er problemer.

Lenke til kommentar
Noen flere enn meg som kjører 2 gb med Ballistix på denne fjøla?

 

I såfall hvilke raminnstillinger er best?

 

Litt ustabilt her ja  :hmm:

5426129[/snapback]

 

Du får egen bios til ballistix rammen, den er kjent for å være ustabil med annen bios.

5426307[/snapback]

 

Takker for opplysninger.. Noen ide om hva den heter`?

Lenke til kommentar

Vel kjører 2,7 på rammen nå, å den er litt mer stabil en før, nå får jeg faktisk blåskjerm pga skjermkortet.

 

 

 

Fikk først info fra et NVIDIA program (instalerte fra hk cd) om at skjermkortet fikk for lite strøm så ytelsen ble nedjustert kraftig får ikke å skade noen komponenter. 2 min etter når jeg kjørte en litt krevende webside fikk jeg blåskjerm etterfulgt av restart.

 

Det er umulig å skrive ned det som står på blåskjerm siden alt går så fort...

 

Hvordan kan jeg gi skjermkortet mere strøm? Er kansje ikke passende i denne forum tråden men er i sammenheng med dette hovedkortet og problemene jeg har med det.

Lenke til kommentar
Fo rå slå av automatisk restart.. Høyreklikk på min datamaskin>egenskaper>avansert>oppstart og gjenoppretting>huk vek "start på nytt auotmatisk"

 

Da bør du kunne skrive ned noe som står på blåskjermen.

5430911[/snapback]

 

 

 

Takker og bukker :)

 

Da er det vel noen som kan de kryptere det som står der :dribble:

 

Skal gjøre det når jeg kommer hjem, er ikke så vanskelig å fremkalle problemet så =D

Lenke til kommentar
Fikk først info fra et NVIDIA program (instalerte fra hk cd) om at skjermkortet fikk for lite strøm så ytelsen ble nedjustert kraftig får ikke å skade noen komponenter. 2 min etter når jeg kjørte en litt krevende webside fikk jeg blåskjerm etterfulgt av restart.

5430844[/snapback]

 

Den meldingen får du dersom du har glemt å koble til den ekstra strømkontakten til skjermkortet. Om du har koblet den til og alikevel får mld om for lite strøm er det noe som ikkje virker som det skal.

Lenke til kommentar
Fikk først info fra et NVIDIA program (instalerte fra hk cd) om at skjermkortet fikk for lite strøm så ytelsen ble nedjustert kraftig får ikke å skade noen komponenter. 2 min etter når jeg kjørte en litt krevende webside fikk jeg blåskjerm etterfulgt av restart.

5430844[/snapback]

 

Den meldingen får du dersom du har glemt å koble til den ekstra strømkontakten til skjermkortet. Om du har koblet den til og alikevel får mld om for lite strøm er det noe som ikkje virker som det skal.

5431100[/snapback]

 

 

Hmm.... er ikke noe extra strømkontakt for dette skjermkortet... dog er det det for mitt 6600....

Lenke til kommentar

At RAMMmen kan være picky...ja. Hadde OCZ PC4000VX som døde etter en tid, men før det fikk jeg en masse problemer. Trodde det var DFI kortet som, plagde meg, men det viste seg å være RAMmen. Den var aldri voltet over 3,3V. Den er nå sendt inn og byttes forhåpentligvis i et 2Gb sett.

 

Kjører nå Corsair TWINX2048-4000PT 2XCMX1024-4000PT http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314879&cks=PRL

 

-disse fungerer helt feilfritt med DFI kortet på 2,8V med de timings de er spesifisert for. Disse bootet forresten på 275Mhz...da jeg testet 275Mhz X10 i BIOS. Kjører i dag 250Mhz X11 og er fornøyd med det. Stabile. SOm fan. Skal jeg klokke noe mer nå, trenger jeg vannkjøling! Rett og slett.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Fikk først info fra et NVIDIA program (instalerte fra hk cd) om at skjermkortet fikk for lite strøm så ytelsen ble nedjustert kraftig får ikke å skade noen komponenter. 2 min etter når jeg kjørte en litt krevende webside fikk jeg blåskjerm etterfulgt av restart.

5430844[/snapback]

 

Den meldingen får du dersom du har glemt å koble til den ekstra strømkontakten til skjermkortet. Om du har koblet den til og alikevel får mld om for lite strøm er det noe som ikkje virker som det skal.

5431100[/snapback]

 

 

Hmm.... er ikke noe extra strømkontakt for dette skjermkortet... dog er det det for mitt 6600....

5431134[/snapback]

Har du koblet i alle de ekstra strømkontaktene på hovedkortet da? P4 pluggen og den ekstra molexen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...