Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
single sata drivere? Du kan jo bruke de som ligger på CDn, men vet ikke om du engang trenger å legge inn noe i tillegg til chipset driverne.

5417959[/snapback]

 

Jeg har ikke CD/Floppy disketten den fulgte med på lenger. Derfor tenkte at jeg skulle laste den ned fra nettet, men finner ikke noe S-ata drivere på DFI sine sider. Trenger dem for og installere windows på den nye raptor harddisken jeg har kjøpt.

 

EDIT: Jeg fant S-ata driverene til SLI-DR, kanskje jeg kan bruke dem på mitt SLI-D?

Endret av .dat
Lenke til kommentar
Hei,

 

Har kjøpt meg ny pc. Hiper 580 watt psu og dfi sli-d hovedkort.

 

Når jeg skrur på strømmen kommer det et gult led lys på hovedkortet, men det er det eneste, ingenting skjer når jeg skrur på power knappen. Både den på kabinettet og den på hovedkortet.

 

Noen som vet hva dette kan være?

 

Resten av hardwaren er vel likegyldig siden den uansett bør starte.. Har prøvd uten og med hardware inni.

 

Setter pris på all hjelp

5417383[/snapback]

har du plugga i p4 kontakten og molex kontakten og floppy kontakten på hk?

Lenke til kommentar

Har nettopp gått til innkjøp av et DFI nF4 ULTRA-D. Skal kjøre dette sammen med en San Diego 3700 og et Sapphire X800 GTO2.

 

Ved flashing av biosen til ovennevnte skjermkort fikk jeg ”black screen” .

Nå trenger jeg å flashe tilbake biosen til den orginale biosen. Tok selvfølgelig ingen backup.

 

For å flashe tilbake biosen har jeg fått lånt et PCI skjermkort.

 

Problemet mitt er at DFI kortet ikke gir noe bilde med X800GTO2 kortet og PCI kortet installert samtidlig. Derimot bare PCI kortet gir bilde.

 

Men for å flashe må jo også X800 kortet være installert..

 

Regner med at jeg må inn i bios å konfigurere den til PCI Primary Graphic device og ikke PCI Express.

 

Hvordan gjøres dette på DFI kortet`?

Lenke til kommentar
Har nettopp gått til innkjøp av et DFI nF4 ULTRA-D. Skal kjøre dette sammen med en San Diego 3700 og et Sapphire X800 GTO2.

 

Ved flashing av biosen til ovennevnte skjermkort fikk jeg ”black screen” .

Nå trenger jeg å flashe tilbake biosen til den orginale biosen. Tok selvfølgelig ingen backup.

 

For å flashe tilbake biosen har jeg fått lånt et PCI skjermkort.

 

Problemet mitt er at DFI kortet ikke gir noe bilde med X800GTO2 kortet og PCI kortet installert samtidlig. Derimot bare PCI kortet gir bilde.

 

Men for å flashe må jo også X800 kortet være installert..

 

Regner med at jeg må inn i bios å konfigurere den til PCI Primary Graphic device og ikke PCI Express.

 

Hvordan gjøres dette på DFI kortet`?

5419237[/snapback]

 

Er det flashing man gjør når man åpner 4 pipelines på GTO kort?

Lenke til kommentar

Hei hei :)

 

 

 

Fikk dette kortet netopp, sannen med en 3700+ San Diego Prosessor (2,21ghz).

 

 

Kjøpte meg også et Aopen Geforce 6600 GT 128 MB PCI-eX kort.

 

 

 

Kjører Twinmos 1024MB ram, ganske gamle brikker..

 

2 Harddisker, en Maxtor med 80gb og en Western med 200gp :)

 

 

Så jeg satt i sammen maskin min, å det første jeg får er bipe lyder :cry:

 

Men måtte bare flytte på en ram brikke :blush:

 

Så starter faktisk alt opp! Trengte ikke formatere eller noe :)

 

MEN! Etter en stund restarter maskin.... dette sjedde 3 ganger men nå er det helt slutt på det, aner ikke hva det kom av :S

 

Har problemer med å få instalert none drivere til nettverkskortene, men skal formatere nå ¨legge inn nye drivere lastet ned fra www.nvidia.com :w00t:

 

Håper å få brukt denne guided for det den er god for! Mye interesangt lese stoff her ja. Skal overklokke etterhvert, blir interesant siden jeg aldri har gjor det før!

Lenke til kommentar
Skal da ikke være nødvendig med noe singel sata drivere på dette hk med mindre det skal settes opp raid.

Har ikke alle NF4 kort native sata kontroller, eller er det noe sært med DFI?

5422106[/snapback]

det er totalt unødvendig med s-ata drivere til dfi hk ja. jeg har hatt både nF3 og nF4 versjonen av ultra D korta, og begge gangene jeg la inn windows så fant den s-ata selv og og fiksa alt som eventuelt måtte fikses med drivere.

 

på nF3 kortet flytta jeg faktisk s-ata kablene fra dene kontrolleren til den andre uten å måtte legge inn drivere også. er litt usikker på om det er to forskjellige kontrollere, da alt lå under samme navn på maskinvarelista.

 

på nF4 kortet så står alle 4 portene ved siden av hevrandre så jeg tror det er en kontroller for alle 4 pluggene.

 

edit: kan hende du trenger drivere til de 4 extra s-ata kontaktene på sli-DR kortet men jeg tviler.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
edit: kan hende du trenger drivere til de 4 extra s-ata kontaktene på sli-DR kortet men jeg tviler.

5424750[/snapback]

 

Jo, det trengs. Før du innstalerer driveren til den ekstra kontrolleren så kommer den opp som mass storage controller i enhetsbehandling, og windows finner ingen disker som er tilkoblet sata 5-8.

Lenke til kommentar

tor_barne her:

 

Hei, sitter hos en venn, må bruke hans profil for å skrive til dere om hjelp :cry:

 

 

 

Har formatert, MEN!

 

 

Det var en utfordring i seg selv, maskinen restarter hele tiden! HELE TIDEN.

 

Fikk instalert XP etter mye restarting... (Pro seff..) Så fikk jeg instalert alt av drivere som manglet, bortsett fra det sp2 fikser.

 

Så kom jeg til å skal oppdatere systemed via windows update med sp2, halveis i prosessen restarter maskinen, i dette øyeblikk sitter vedkommende med en hammer i hånden, klar til å knuse alt.

 

 

Er så IRITERENDE når man kjøper inn nytt for flere tusen å så virker det fan meg ikke!

 

System info:

AMD Athlon 64 Prosessor 3700+ 2,2 gHz

Aopen Geforce 6600 GT 128 mb...

Twinmos 2x 512 brikker 3200

500W strømforsyning.

DFI lanparty SLI-DR - Expert

 

Alt dette skal vel klarer å kjøre sammen ??

 

Kjører de 2 512 brikkene i de 2 gule sporene, de virker nemlig ikke i de orange. :dontgetit:

 

 

Prøvde å kjører Memtest v 1.65 fikk en error etter ca 20 min, men før jeg rakk å skrive den ned, restarted pc-en :no::cry:

 

Så kom vi til å tenke.... kan prosessoren muligens sitte løst ? At vi var uforsiktig når vi satt den inn sammen med BOXED kjøler... ??

 

 

Vi har netopp koblet prosessoren løst å satt den på plass igjenn (Det er rikelig med kjølepasta) så håper ting går bedre nå!

 

I skivende øyeblikk kjører vi Memtest igjenn, siden jeg ikke utelukker at RAM-en er gammel for dette systemet, den ble kjkøpt for 2 år sia ca til mitt gammle oppsett som til nå funker 100 ganger bedre en dette!

 

 

 

Venter inn lønn om 13 dager, da skal ny RAM være i posten, tenker på VX OcZ Gold VX 3200 1024mb RAM :hmm:

 

Hvis det er noen erfarne sjæler der ute som har opplevd restart marerittet! Så si fra!

 

 

Er vanskelig å gjøre noe når den bare restarter hele tiden.

 

 

 

Temp:

 

22 - 30 C prosessor.

 

40 - 46 C Brikesett.

Har fått til å kjøre mem test og fikk følgende resultat på 2 runs

dsc001303yg.th.jpg

HJELP :blush:

Endret av Tdnoz
Lenke til kommentar
Ikke meningen å virke som teh n00bster her nå, men kan noen forklare meg om jeg har satt grafikkortet mitt i feil port i forhold til optimal hastighet?

5424981[/snapback]

 

Det kan virke slik ja, bruk den øverste PCI ekspress porten.

5425974[/snapback]

 

Ouch :( . Da har jeg et problem med å få stømkabelen tilkoblet pga harddiskene er i veien...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...