Spirre Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 om DR kortet ditt funker, så er det ikke noe poeng å bytte med mindre du driter penger og må ha det råeste. dessuten har det vistnok vært noen problemer med expert kortet også, nevnt i denne tråden kun noen få poster tilbake. 7800 kortene er den nyeste generasjonen fra nvidia, og om den ikke kom, så hadde ati fått et mye større marked i 2005/2006. og det er faktisk 7800 serien til nvidia som har ledet markedet i halve 2005, så jeg tror nok den kilden din ikke er så mye å bry seg om. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 Jiraya-Senin Postet i dag, 00:54 Hei..... Er Expert kortet ett 'must' for en 15-åring uten inntekt og som har et DFI-DR kort fra før? btw, leste en plass at det var bortkastet å kjøpe 7800 kortene til gForce grunnet det at kortet komm ut kunn av den grunn at folk har mast etter noe nytt fra gForce' side.... Hmm syns i grunn det var et merkelig spørsmål, og ikke minst en merkelig påstand.. Hva er det du savner med ditt nåværende hk da? Og når du skal vurdere nytt skjermkort syns jeg du skal se på ytelsesen til de forskjellige alternativene, heller enn å lyttet til alle mulige useriøse bedriftsanalytikeres synsing. Det blir vel omtrent det samme som å si at du ikke burde kjøpe dual cpu, fordi grunnen til at dette kom på markedet er at Intel/AMD ikke klarer å lage singelcore med høyere frekvens på noe fornuftig vis. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 Problemer med overklokking! har fulgt guiden til un0kai men klokker jeg mer enn 200 mhz nekter pcen og starte. stopper opp etter å ha prøvd og starte fra cd rom.. noen tips til hva jeg kan gjøre? får også en feilmeld noen ganger. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 Prøvd å lese gjennom en gang til å se om du har glemt noe? HTT mp må ned Ramdivider må på PCI-e bus må være ~100mhz Det jeg kom på av helt nødvendige ting.. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 okay hadde ikke gjort noe med rammen Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 JIPPI!! bestilte Ultra-D Hket, en opteron 146 og pixelview 7800GT fra SHG.no nå nettopp!! jeg har ikke penger til det men fikk låne det av pappa sånn at jeg betaler tilbake når jeg får lønning på fredag og 6 februar! da var resten av året redet! Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 ble ikke SLI-D hket da siden de ikke hadde det men men.. bare måtte få dette ut!! Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 ultra-d gjør nok samme nytten skal du se;) Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 Så lenge du ikkje skal kjøre SLI eller ha en haug med disker så er jo Ultra-D det beste valget. Akkurat like godt som SLI-DR til overklokking, mangler bare SLI og ekstra sata-kontroller. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) vet.. men sto at det hadde med SLI bridge og var SLI ready så vi får se hva shg gjør med det!! EDIT: det er mer en bare 2 IDE porter på HKet right?? ble litt skjelven nå som jeg kom på at jeg har IDE disker og IDE dvd brenner og en dvd leser Endret 3. januar 2006 av SWAT dude... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 Ehh.. det er 2 IDE kontakter ja, men du kan jo koble på to stk. på en kabel da.. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 3. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2006 lucky me... nå ble jeg litt red her.. kansje jeg måtte ha nøyet meg med ett A8N kort :O vet ikke om det har flere IDE kontakter da men xD Lenke til kommentar
Raz Skrevet 4. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2006 Jeg har kjøpt DFI NF4 Expert kortet. Er det noen her som har erfart at dette hovedkortet rapporterer for lav temperatur på cpu? Mitt rapporterer 23 grader etter 15 min torturetest i Prime 95. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2006 Til forrige: Prøv en biosoppgradering. Microplex har fått inn vannblokk til å kjøle chipsettet på DFI nF4 kortene AC vannblokk, "twinplex pro", SLI Type 1 Og jammen har de gått tom allerede Men den kommer vel på lager igjen Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 Har ikke hatt noen problemer med onboardlyden, men nå har jeg kjøpt og montert et eget lydkort (audigy zs). Det ser dessverre ut til at kortet fremdels velger onboardlyden. Må jeg fjerne karajanmodulen helt for å få kortet til å kjøre adugykortet? Vil dette kunne fører til andre, kjente problemer? Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 jeg måtte fjerne onboard lyden for å fult knunne utnytte mitt lydkort. Har ikke fått noen problemer. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 skulle ikke tro at det skapte noen problemer. de gjorde jo lydmodulen avtagbar for å forbedre støyproblemene, og den er ikke montert når kortet blir solgt, så jeg kan ikke se noe problem med å fjerne det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 Merkelig at man ikke kan disable det i bios? Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 Merkelig at man ikke kan disable det i bios? 5393249[/snapback] Hadde vært en hyggelig option ja; flasher glatt til en bios som har den muligheten Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2006 Men det er kanskje jumper styrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå