Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Begynner nesten litt å angre på at jeg gikk for OCZ PC3200 Plat Rev.2 brikkene, men iom. at VX brikkene ikke finnes på lager i noen norske nettbutikker, så var det kanskje ikke så mange andre alternativer. Husk også alt dette med at brikkene ikke teller så mye på 939 socket, og da regner jeg med at det ikke er vits å bruke ENDA mer penger på ram.

Håper det jeg har bestilt nå blir bra!

Sikkert ikke såå mye å angre på, de brikkene du har kjøpt kostet 2050kr., en ganske ok pris!

Ang. de nye VX brikkene så har jeg lest på andre forum at disse har samme egenskapene som de gamle PC3200 VX brikkene, OCZ sier jo også at det ikke er stor forskjell mellom disse. PC3200 versjonen er i salg i Norge og klokker visst også ganske ok på DFI nF4

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Poster her før jeg prøver noe annet forum..

Har DFI NF4 SLI DR kortet. Allt ser greit ut, la iste inn 218 biosen og har ikke opplevd noe trøbbel. (annet enn det som var før)

Når jeg skal spille av noe i Media Player - MP3, video, streame eller hva det er går allt helt greit.

Prøver jeg det samme i VLC blir lyden helt på trynet. Det blir masse støy. Hører svakt i bakgrunnen det som blir sagt. Da er det samme hva jeg prøver å spille av. MP3, divx, xvid, dvd . . . :cry:

Noen som har opplevd noe lignende? og funnet ut noe?

-Trond

Lenke til kommentar
kjører selv på 218 biosen og har ikke hatt noe problemer hittil med den. jeg bruker ikke vlc player, kun winamp og mediaplayer og de virker helt topp.

OK. Fikk lyden sånn nogenlunde bra i går kveld, men er ikke helt fornøyd. Ble sånn gjenklang.. Du hadde ikke gidda å testa vlc?

-Trond

Lenke til kommentar

Nei jeg mener ikke det. Lyden i andre programmer er helt grei. Spørs om jeg ikke skal ta meg bryet med å reinstallere å håpe det blir bedre da. Var nemmelig noen andre som la inn windows og alle drivere, så er ikke helt sikker på hva som ble gjort.

Lenke til kommentar

Kva kommandoar bør eg bruke til awdflash når eg skal legge nn nyaste beta bios?

Står /f eller /f/qi på dfi si side, men ein kamerat måtte bruke ei lang rekke kommandoar (/QI/Sn/Py/CC/F) for at det skulle fungere. Var riktignokk eit nf2 kort, men tørr ikkje ta sjansar så eg plutselig set med ein defekt BIOS. DFI skal vistnokk vere veldig kresne og "vanskelige" med tanke på dos flashing.

Lenke til kommentar

Vil trådstarter oppdatere innlegget sitt så man slipper å lese 16 sider her for å få info? Er interessert i sluttrekninger, ikke langtrukne diskusjoner ;)

bilde av bundle, pros & cons, mods, hastigheter, temperaturer, lenker til BIOS etc etc burde ligge i 1. innlegg

ikke spredt over 300 som nå... ;)

Lenke til kommentar

Noken andre som har problem med tilkopling av tastaturet her eller?

Har eit merkelig problem med det nye Microsoft Digital Media Pro tastaturet mitt (tilkopla på USB). Under oppstart og i BIOS fungerar det normalt. Under booting frå XP cden fungerar det og normalt under innlasting av filer. Men akkurat når det er ferdig, og neste vindu for å velge installasjon eller reparasjon forsvinn lyset i diodene på tastaturet, og så fungerar det ikkje lenger. Så eg får ikkje akkurat gjort så masse meir av installasjonen. Var akkurat det same med 2k cden. Prøvde og med ps2adapteret og kopla det til ps2kontakta, men då stoppa booting frå cden på inspeksjon av hardware heilt i begynnelsen. Stod i fleire minutt uten at noke meir skjedde. Tilkopla på USB tok dette berre noken sekund.Sidan tastaturet funherar fint inntil innlasting av filer er ferdig virkar det litt merkelig at det plutselig ikkje fungerar lenger. Kva er galt?

Og ja, eg har aktivert USB tastatur og mus i BIOS, og oppdatert til siste Beta BIOS uten forrandring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...