un0kai Skrevet 26. november 2005 Rapporter Del Skrevet 26. november 2005 Har et merkelig problem når jeg overklokker cpuen. Skjermen slår seg av før win bootscreen kommer opp. Det er ikke snakk om høy klokking heller. Noen som har en ide om hva som er galt? har en 3700+ og corsair 3200c2 2*512, 6600gt 128mb MSI, Lanparty NF4 SLI-d 5210184[/snapback] Tør man gjette på at du ikke har minnet ditt på en divider? MEn som sagt vi må vite mye mer om systemet før vi kan komme med noe konkret.. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 26. november 2005 Rapporter Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Det skjer uannsett hvilken verdi jeg gir. selv om jeg øker bare med en fsb. Dette er jo bare ikke normalt... @unokai: hva mener du med det du sa? Dette skjedde ikke med det gamle hket mitt asus sli deluxe, men dette er tydeligvis ikke så ukomplisert så asus var. Hva er det dere vil ha? Screen fra everest? Endret 26. november 2005 av Lolliken Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 26. november 2005 Rapporter Del Skrevet 26. november 2005 føst og fremt så mente jeg at vi må vite hvilken hht, multiplier, minne divider, htt multiplikator, type minne, tilgangstider du kjører... Er du ikke familiær med noen av disse termene foreslår jeg at du leser guiden jeg har linket til i signaturen min. Har du senket minne divideren? btw.. dfi expert testet av anandtech.. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 26. november 2005 Rapporter Del Skrevet 26. november 2005 Oki skal lese igjennom guiden din jeg takk for svar Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 26. november 2005 Rapporter Del Skrevet 26. november 2005 ahhh jeg tror jeg forstår nå... Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 27. november 2005 Rapporter Del Skrevet 27. november 2005 Jeg spør her siden det handler om et DFI kort. Jeg har hørt at nVidia 7800GTX 512mb har en ganske stor kjøler på seg, så det er nesten umulig å få plass til å kjøre SLI. Jeg vet at ASUS A8N32-SLI Deluxe har god plass til to slike gpu kort. Har DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR den samme gode plassen? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 27. november 2005 Rapporter Del Skrevet 27. november 2005 Det tror eg ikkje det er plass til. Men den nye versjonen DFI Lanparty UT NF4 SLI-DR Expert har fått en kortplass til imellom PCIe plassene, så på det kortet burde det gå Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 27. november 2005 Rapporter Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Det tror eg ikkje det er plass til. Men den nye versjonen DFI Lanparty UT NF4 SLI-DR Expert har fått en kortplass til imellom PCIe plassene, så på det kortet burde det gå 5216146[/snapback] Ok. Takker for svar:) Endret 27. november 2005 av ThaMezzy Lenke til kommentar
Mats J. Skrevet 27. november 2005 Rapporter Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Det er nokk plass til to kort siden 7800GTX 512Mb tar to PCI plasser, men det vil være trangt mellom de to kortene. Altså det kan bli vanskelig for det øverste kortet å få nokk luft inn til kjøling. EDIT: liten fiks i teksten Endret 27. november 2005 av psychox Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 jau...sist helg så testa jeg meg litt fram med mer overklokking, delvis for å se hva som var problemet mitt når jeg kjørte systemet på 260mhz, og delvis for å se om det var noe mer å hente på å kjøre lavere settings på diverse ting. testa også litt med divider for å se om jeg fikk til ønsket oppsett. resultatene mine ble som følger: cpu har problemer med minnefrekvens over 250mhz. hovedkortet har problemer med HT over 300, muligens lavere. fikk boota på 290, men 325 var full stopp. har ikke undersøkt nærmere enda. rammen min liker heller ikke CL2,5 noen som vet hva slags divider rammen kommer på dersom jeg setter cpu MP til 9,5? jeg ønsker nemlig å få cpu på 2600mhz, og rammen så nær som mulig 250mhz. men om jeg setter divider på rammen på 180, så må jeg opp såpass mye på HT/cpu frekvens at hovedkortet ikke følger med Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 29. november 2005 Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 9.5 * 264 = 250 på ram Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Nei nå går jeg over på Asus A8N32 SLI... -har hatt nok trøbbel med DFI Lanparty SLI DR... Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Nei nå går jeg over på Asus A8N32 SLI... -har hatt nok trøbbel med DFI Lanparty SLI DR... 5230783[/snapback] Kongen er død.. Lenge leve kongen!! Expert versjonen har gitt nytt liv i DFI leiren! Jeg hadde valgt den nye expert versjonen før det asus kortet uten å blunke, har enda ikke lest en eneste negativ test av kortet. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Enig med ArticOC, Expert virker som et gull-kjøp! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Var det ikke snakk om at det drepte cpu'er? Eller var det bare tull? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Var det ikke snakk om at det drepte cpu'er? Eller var det bare tull? 5231553[/snapback] De nye ATI baserte kortene som drepte fx-57 ja.. Expert er basert på nF4 Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 Ja det der er jeg nå ikke så sikker på...resultatene lar vente på seg foreløpig, nå satser jeg på stabilitet, slik som snekker'n. Lanparty SLI DR er litt ømfiendtlig på den JP17 jumperen...når du trenger 3,3 eller 3,4V så er kortet av og til litt morsomt. Nå har det ikke bootet på 12 dager, etter å ha fungert fint og stabilt på overlokk. VX brikkene byttes ut med enten 2X1GB brikker eller PC4200/PC4400 brikker... Lenke til kommentar
Franking Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 9.5 * 264 = 250 på ram 5226739[/snapback] Denne er litt grei når du skal finne ut divider. A64 MEM DIVIDER HELPER Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 (endret) takk for divider tipsa, skal sjekke den helperen nå edit: ser ut til at det blir vanskelig å få til de talla jeg ønsker, da hovedkortet ikke vil la meg få HT over 300. har dog ikke testa så mye enda, så kan jo være at jeg må kjøre noen spesielle innstillinger, men når den nekter å boote windows på 325HT, så lover det ikke bra Endret 30. november 2005 av Spirre Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. november 2005 Rapporter Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Ingen tvil om at Expert kortet til DFI er det beste til overklokking, men det har fortsatt samme chipset vifta! Det at plassen mellom skjermkortene er større nå gjør jo at chipset kjøleren som jeg og ArctivOC har ikke passer. Da må man finne ut ny chipset kjøler... ArcticOC tar du utfordringen? hehe Endret 30. november 2005 av Betroz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå