Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den hvite PCB'en med illsint rødfarge på slots etc var pent ;). Men ellers var det så mange store nyheter bortsett fra nytt brikkesett? Vel Crossfire da selvf, men tror jeg bare har blitt "doven" av å høre for mye om crossfire før det faktisk kom :)

 

Jeg fikk ikke lest altfor godt på sidene så slå meg gjerne i hodet med de store nyhetene siden jeg sikkert er litt for sløv akkurat nå. Men jeg skal lese grundigere senere :)

 

EDIT:

Vel etter at jeg ikke klarte å legge meg med ren samvittighet på å sitte med korrekt info skumleste jeg en gang til.

 

Men ihvertfall, Gigabit ethernet via PCIe bussen er meget velkommen, samt bedre USB kontroller SB600. Og jeg likte spesielt dette

The Sapphire and upcoming Radeon Xpress 200 introductions combine the north bridge with the ATI SB450 south bridge, which features High Definition Azalia audio for both AMD and Intel. This is the first chipset to bring High Definition audio to AMD.

 

Min faovritt, og den jeg sikter meg mot er allerede:

The single GPU slot AMD solution is code-named Grouper.

 

Likte layouten på kortet meget godt,(noen har skjønt plassering av strømkontakter på HK++) ser ingen potensielle problemer bortsett fra at minneslottene kanskje satt noe tett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Må bare vite en ting :

 

Hva er forskjellen på disse 2 kortene.

 

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR

 

DFI LANPARTY nF4 SLI-DR

 

Sorry hvis jeg har gått glip av dette før i posten.

5205735[/snapback]

 

Finnes bare noe som heter:

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR,

ikke noe som heter:

DFI LANPARTY nF4 SLI-DR

 

Men sikkert noen som ikke har giddet å skrive hele navnet, eller glemt det i farten.

Er ihvertfall det samme:D

Lenke til kommentar
Må bare vite en ting :

 

Hva er forskjellen på disse 2 kortene.

 

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR

 

DFI LANPARTY nF4 SLI-DR

 

Sorry hvis jeg har gått glip av dette før i posten.

5205735[/snapback]

 

Finnes bare noe som heter:

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR,

ikke noe som heter:

DFI LANPARTY nF4 SLI-DR

 

Men sikkert noen som ikke har giddet å skrive hele navnet, eller glemt det i farten.

Er ihvertfall det samme:D

5205755[/snapback]

 

 

Hvis du ser på prisguiden og søker på DFI og S939 så kommer det 2 forskjellige der., en UT og en Uten UT , men men

 

Aha ser nå på komplett. Den som heter UT er Expert verson eller noe.

 

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR Expert, FW, nForce4 SLI, Socket-939, GbLAN, PCI-Ex16

 

DFI LANPARTY nF4 SLI-DR, nForce4 SLI, Socket-939, S-ATA,GbLAN,Fw,DDR, PCI-Ex16

 

Hva er da forskjellen mellom disse.?

 

TEst av Expert DR : http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2620&p=1

 

Ser ut som den yter litt mer.

Endret av adnan
Lenke til kommentar
Må bare vite en ting :

 

Hva er forskjellen på disse 2 kortene.

 

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR

 

DFI LANPARTY nF4 SLI-DR

 

Sorry hvis jeg har gått glip av dette før i posten.

5205735[/snapback]

 

Finnes bare noe som heter:

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR,

ikke noe som heter:

DFI LANPARTY nF4 SLI-DR

 

Men sikkert noen som ikke har giddet å skrive hele navnet, eller glemt det i farten.

Er ihvertfall det samme:D

5205755[/snapback]

 

 

Hvis du ser på prisguiden og søker på DFI og S939 så kommer det 2 forskjellige der., en UT og en Uten UT , men men

 

Aha ser nå på komplett. Den som heter UT er Expert verson eller noe.

 

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR Expert, FW, nForce4 SLI, Socket-939, GbLAN, PCI-Ex16

 

DFI LANPARTY nF4 SLI-DR, nForce4 SLI, Socket-939, S-ATA,GbLAN,Fw,DDR, PCI-Ex16

 

Hva er da forskjellen mellom disse.?

 

TEst av Expert DR : http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2620&p=1

 

Ser ut som den yter litt mer.

5205796[/snapback]

 

Gå på DFI sine hjemmesider, også ser du på alle produktene deres, og da ser du at det finnes bare DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D/Sli-D/Sli-DR.

+ alle Nf3 versjonene osv.

Lenke til kommentar
Theo343 Postet i dag, 00:38

Den hvite PCB'en med illsint rødfarge på slots etc var pent .

Men ihvertfall, Gigabit ethernet via PCIe bussen er meget velkommen

Heh, ja trodde det skulle mer en fine farger til for og overbevise deg Theo343 :D

Men jeg ser du er kritisk, og det er bra.

Men si meg, gigabit ethernet via pci-e bussen, er det nytt? Jeg trodde faktisk det var på plass på stort sett alle NF4 kort som de er i dag...

Lenke til kommentar

Her er forskjellen. Sendte en mail til dfi :)

 

Lanparty series are our top high-end products,

Lanparty UT series are the second,

so LP series got the luxury accessories,

but LP UT series don't.

 

Best regards,

 

 

Greta Kuo

Sales Manager

Tel: 886-2-26942986 ext. 659

Fax: 886-2-26943221

MSN: [email protected] <mailto:[email protected]>

SKYPE: gretakuo1964

www.dfi.com <http://www.dfi.com>

 

Design For Innovation

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skulle akkurat til og kjøpe DFI LANPARTY nF4 SLI-DR, men så så jeg at komplett/norek hadde fått inn DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR Expert. . .

 

hva er best av disse? så på spesifikasjoner på begge. . . var helt like bortsett fra at det sistnevnte koster 100 kroner mer! Noen som vet mer? gidder ikke å lese 158 sider for å finne ut det ;) . . . er litt lat i dag :p

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg skulle akkurat til og kjøpe DFI LANPARTY nF4 SLI-DR, men så så jeg at komplett/norek hadde fått inn DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR Expert. . .

 

hva er best av disse? så på spesifikasjoner på begge. . . var helt like bortsett fra at det sistnevnte koster 100 kroner mer! Noen som vet mer? gidder ikke å lese 158 sider for å finne ut det  ;)  . . . er litt lat i dag  :p

5207762[/snapback]

 

Hva med å i det minste se på denne siden i posten?

Lenke til kommentar

pcp160:

hehe joda, jeg bare var så trøtt når jeg skrev posten at jeg ikke orket å lese så mye og var degradert til "kul farge" inntrykk *ler*

 

Men etter å ha lest siden litt nøyere før jeg la meg må jeg si at det var mye interessant med det kortet. Og årsaken til at AritcOC var begeistret sank sakte men solid inn og etablerte seg godt med stor godfølelse hehe.

 

Jeg skjønte fort at dette kortet mest mulig bevart i sin refereranse desgin må være et kongekort for min neste PC, hvis jeg da ikke venter til M2 hmm. (sitter å slunker på en socketA og s478)

 

Jeg trodde også at dette med gigabit på PCIe bussen var noe som måtte ha kommet tidlig. Men jeg var faktisk ikke sikker og har aldri sjekket det, tror faktisk ikke jeg har tenkt over det før jeg leste det her.

 

Man har jo PCI buss på de fleste PCIe hovedkort så en selvfølge at nettverk går på PCIe er det sikkert ikke. Men det er meget interessant og regner med at dere som har NF4 vet dette godt :) Kunne sjekket det, men off latskapen lenge leve *ler*

 

Vil tro at Gigabit ethernet på PCIe busse gir helt andre ytelser, mindre cpu last, interne svartider og busoverhead (kan ikke så mye om protokoller på det nivået) enn Gigabit på PCI? Forundrer meg at jeg ikke har vært inne på dette før hmm. Hvordan er dette ift. Gigabit over PCIe? Men jeg vet at min CSA Bus på s478 "serveren" gir en helt annen opplevelse enn Gigabit over PCI :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...