Peter Skrevet 22. november 2005 Rapporter Del Skrevet 22. november 2005 Jeg har bare et grafikkort så den er god Men må jeg file av den forhøyningen hvis jeg bare skal bruke et grafikkort? 5192182[/snapback] Ja, men kanskje du må file av den andre dersom du vil ha blokken motsatt vei. Du merker ganske fort hvilken av dem du må file ned. (Greit å sage med baufil først) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. november 2005 Rapporter Del Skrevet 22. november 2005 (endret) nazgul: Skjønner, ikke meningen å påpeke på den måten, nesten mer et spørsmål fra min side . Jeg hadde også noen tight bends og det jeg gjorde var å lage lange slanger som tok noen omveier for å omgå tight bends. Men problemet blir når slangene går rett mot døra på kabinettet, om man da får mindre knekk med lang slenge som bøyes og lenes mot veggen eller bare tar en kort en. Endret 22. november 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Peter Skrevet 22. november 2005 Rapporter Del Skrevet 22. november 2005 nazgul:Skjønner, ikke meningen å påpeke på den måten, nesten mer et spørsmål fra min side . Jeg hadde også noen tight bends og det jeg gjorde var å lage lange slanger som tok noen omveier for å omgå tight bends. Men problemet blir når slangene går rett mot døra på kabinettet, om man da får mindre knekk med lang slenge som bøyes og lenes mot veggen eller bare tar en kort en. 5192665[/snapback] Neida, prøvde bare å si at "JA, det er stygt", og at jeg gjorde endringer for å få bedre flow. Også tenkte jeg at jeg skulle si hvordan i tilfelle noe skulle dra nytte av det. Av og til må man gå tight, og da er det greit å vite hvordan man kan tvinge slangen til å være rund. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. november 2005 Rapporter Del Skrevet 22. november 2005 Absolutt . Jeg vurderer dette kortet det snakkes om i tråden opp mot Asus sitt, er det omtrent jevngode hvis man ønsker moderat++ klokking og et stabilt system? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 22. november 2005 Rapporter Del Skrevet 22. november 2005 DFI er nok mer for ekstremklokking, personlig er jeg mer keen på ASUS kortet nå. Dersom du gjerne vil ha DFI SLI-DR kan du sikkert kjøpe mitt, så kan jeg kjøpe ASUS Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. november 2005 Rapporter Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Jeg er faktisk ikke 100% sikker på hvilket jeg vil ha. Jeg har lyst på Asus fordi det virker som en stabil og god løsning. Vet snekkern bla. bruker dette. Og jeg har opplevd nok trøbbel med DFI siste året for å si det slik *kremt*. Men samtidig har jeg også tro på at DFI har skjerpet seg litt og at de nyeste S939 kortene vil ha en annen stabilitet og kvalitet enn tidligere socketA kort. Så jeg har lyst på DFI for det er på en måte blitt er vanskligstilt hjertebarn hehe, men Asus lover godt med god stabilitet og alikevel bra klokking. hmmm. Hva har gjort deg mer keen på asus kortet? Endret 23. november 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 23. november 2005 Rapporter Del Skrevet 23. november 2005 Asus A8N32SLI står for tida meget høyt på ønskelista... Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 23. november 2005 Rapporter Del Skrevet 23. november 2005 Jeg er faktisk ikke 100% sikker på hvilket jeg vil ha. Jeg har lyst på Asus fordi det virker som en stabil og god løsning. Vet snekkern bla. bruker dette. Og jeg har opplevd nok trøbbel med DFI siste året for å si det slik *kremt*. Men samtidig har jeg også tro på at DFI har skjerpet seg litt og at de nyeste S939 kortene vil ha en annen stabilitet og kvalitet enn tidligere socketA kort. Så jeg har lyst på DFI for det er på en måte blitt er vanskligstilt hjertebarn hehe, men Asus lover godt med god stabilitet og alikevel bra klokking. hmmm. Hva har gjort deg mer keen på asus kortet? 5193971[/snapback] Vel, hva kan man si? mitt kort har aldri hatt noe stabilitetsproblem, kræsjer ALDRI med mindre det har vært min egen skyld Problemet med DFI-kortene er i stor grad at det blir litt vel avansert for den gjennomsnitlige bruker.. Har hatt samme kortet (ultra-D) i 1år snart og det har ikke tapt seg på noen måte, 24/7 trofast som bare ei bikkje kan være. Har latt det stå kontinuerlig i ukesvis i perioder og kan ikke huske siste jeg "plutselig" fikk en bluescreen eller at systemet fryser. Men for all del, kjøp gjerne Asus, sikkert like bra (de nye kortene) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. november 2005 Rapporter Del Skrevet 23. november 2005 Jeg er faktisk ikke 100% sikker på hvilket jeg vil ha. Jeg har lyst på Asus fordi det virker som en stabil og god løsning. Vet snekkern bla. bruker dette. Og jeg har opplevd nok trøbbel med DFI siste året for å si det slik *kremt*. Men samtidig har jeg også tro på at DFI har skjerpet seg litt og at de nyeste S939 kortene vil ha en annen stabilitet og kvalitet enn tidligere socketA kort. Så jeg har lyst på DFI for det er på en måte blitt er vanskligstilt hjertebarn hehe, men Asus lover godt med god stabilitet og alikevel bra klokking. hmmm. Hva har gjort deg mer keen på asus kortet? 5193971[/snapback] har prøvd begge og må si at Asuskortet har vært dønn stabilt og det yter like bra som DFI om du ikke har behov for ekstremklokking der du MÅ bruke høy volt. Det er liten tvil om at det er/har vært en del problemer med DFI og å skylde på brukerne her blir feil, greit at enkelte har fått kort som fungerer fra dag en, det har også jeg, men av de 7 DFI kortene jeg nå har vært i besittelse av har to virket fra dag en og fem vært totalt umulige, så om det var brukern så var det jo rart at ikke alle hadde samme problemet DFI innrømmet jo etter mye press at de hadde en del trøbbel med kortene Lenke til kommentar
Peter Skrevet 23. november 2005 Rapporter Del Skrevet 23. november 2005 Hva har gjort deg mer keen på asus kortet? 5193971[/snapback] Tja, godt spørsmål, nå har jeg jo endelig fått gjort noe med chipset-viften. Virker bare for meg som at ASUS generelt er et litt kaldere kort enn DFI, dessuten har det passiv kjøling på chipsetet. Et annet stort problem frem til nå har vært PWMIC på DFI-kortet, men det holder jeg rundt 50C nå med to saktegående 120mm vifter. Så behovet mitt er kanskje ikke så stort, men er bare keen på å prøve noe annet. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 23. november 2005 Rapporter Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Man kan vel helt enkelt si det slik at: Det var ingen reèlle konkurenter da DFI kortet kom og en god stund etter det var lansert, det var uten tvil DET beste kortet når det kom til overklokking. Og det tok nesten halvåret før noen klarte å ta igjen forspranget. Sånn som jeg ser situasjonen NÅ, er det flere mer egnede hovedkort på markedet, og kortet vi diskuterer i denne tråden er blitt det man kaller en "klassiker". Men det betyr ikke at det er helt umoderne uansett, personlig føler jeg ingen grunn til å bytte det ut. Jeg har montert og konfigurert hele tre maskiner basert på denne serien kort og alle lever i beste velgående den dag i dag. Derfor føler jeg det ikke som om jeg har hatt spesielt flaks siden mitt har vært problemfritt. Kortet har sine "nykker", særlig når det kommer til 4Volt funksjonen til minnet som kan være litt tvilsom. Tar du hensyn til dette og ikke bruker 4V jumperen er kortet ganske harmløst. Hadde jeg skulle kjøpt noe nytt akkurat nå hadde valget blitt Asus A8N32.. ..men husk, vi er ikke i januar 2005 lengere, slik som vi var da jeg bestilte mitt Ultra-D (noe jeg ikke har angret på)! Et annet tips kan være og vente en mnd. til før du kjøper et 939 system, det er mange spennende hovedkort fra flere produsenter på vei. Tror DFI kortet får større legendestatus enn Abit BH6 på sikt! Endret 23. november 2005 av ArcticOC Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. november 2005 Rapporter Del Skrevet 23. november 2005 Kortet har sine "nykker", særlig når det kommer til 4Volt funksjonen til minnet som kan være litt tvilsom. Tar du hensyn til dette og ikke bruker 4V jumperen er kortet ganske harmløst. 5194090[/snapback] Men dèt er vel grunnen til at folk velger DFI, slik jeg ser det er det den eneste grunnan man har for ikke å kjøpe asus istedet. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Kortet har sine "nykker", særlig når det kommer til 4Volt funksjonen til minnet som kan være litt tvilsom. Tar du hensyn til dette og ikke bruker 4V jumperen er kortet ganske harmløst. 5194090[/snapback] Men dèt er vel grunnen til at folk velger DFI, slik jeg ser det er det den eneste grunnan man har for ikke å kjøpe asus istedet. 5196206[/snapback] Jeg Ultra-D for de det er så sinnsykt stabilt og lar seg lett klokke. Aldri noe tullball med det jeg har hatt. Moddes lett til ekte SLi gjør det også Men så har jeg moddet det en god del også, og jeg har ikke nødvendigvis postet fram alle modifikasjonene som er gjort for å få det så: stabilt, raskt og lydløs Flere av tingene har jeg ikke omtalt enda hva ang. det prosjektet jeg hadde.. Detaljer som kanskje kan ha en viss innvirkning på enkelte ting Endret 24. november 2005 av ArcticOC Lenke til kommentar
hanekam Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 må nok si meg enig med ArticOC. kjører selv med et Sli-D. funker som bare fa**, har ikke hatt noen form for problemer med det. har hatt kortet siden det kom ut. elsker hk, et mitt Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Man kan vel helt enkelt si det slik at:Det var ingen reèlle konkurenter da DFI kortet kom og en god stund etter det var lansert, det var uten tvil DET beste kortet når det kom til overklokking. Og det tok nesten halvåret før noen klarte å ta igjen forspranget. Helt enig om kortet fungerte så var det utmerket . Kortet har sine "nykker", særlig når det kommer til 4Volt funksjonen til minnet som kan være litt tvilsom. Tar du hensyn til dette og ikke bruker 4V jumperen er kortet ganske harmløst. Uten bruk av denne fikk jeg bedre res med Asus Premium kortet i 3D tester, brukte selvsakt samme cpu, minnebrikker grafikkort osv på begge kortene . Endret 24. november 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Mats J. Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 Hva er den molex kontakten ved northbridge egentlig til? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 Hva er den molex kontakten ved northbridge egentlig til? 5201225[/snapback] Mo` Pow`Wha Konstanter bare at den er der og at den bør brukes! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 Beklager OT'en, men hvilke spennede S939 kort ventes frem mot jul/nyttår? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 ArcticOC Postet i dag, 16:32 QUOTE(psychox @ 24/11-2005 : 15:23) Hva er den molex kontakten ved northbridge egentlig til? Mo` Pow`Wha Konstanter bare at den er der og at den bør brukes! Er ikke 100% sikker her på DFI, men på Asus er denne kontakten ment som en ekstra strømtilførsel for pci-e. Den kan på A8N være en erstatning for 24 pins psu plugg ved sli drift. Vil tro det er omtrent samme hensikt her. Men bottom line er som ArcticOC sier Mo` Pow`Wha - bruk den!. Det er ikke mulig å få FOR god strømtilførsel til hk, og jo flere steder/ledere man fordeler over, jo mindre spenningstap får man. Og at det virker fint uten er i denne sammenheng ikke et gangbart argument. Som jeg vel har nevnt før; man kan sikkert kutte av alle de svarte (jord, minus) ledningen fra psu, uten at pc'n slutter å virke fordet, men det er ikke noe god ide. Prinsippet er akkurat det samme. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 24. november 2005 Rapporter Del Skrevet 24. november 2005 Beklager OT'en, men hvilke spennede S939 kort ventes frem mot jul/nyttår? 5201422[/snapback] http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2481 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå