Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Jaja.. Nå har jeg støtt på et merkelig problem her. Etter å ha installert opteron 146 så vil ikke kortet lenger kjøre med 3000+ venice. Vill først ikke starte med opteron heller (etter at den hadde vært en tur ut av maskina), men så gikk det plutselig. Rammen kan jeg ikke kjøre i dual nå, må bruke de to slottene lengt bort fra cpu for at det skal poste. Dette problemet har jeg dog vært borti før, og det bruker å ordne seg etter en stund :p Men noen som har opplevd at kortet har blitt kresent hva angår cpu?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaja.. Nå har jeg støtt på et merkelig problem her. Etter å ha installert opteron 146 så vil ikke kortet lenger kjøre med 3000+ venice. Vill først ikke starte med opteron heller (etter at den hadde vært en tur ut av maskina), men så gikk det plutselig. Rammen kan jeg ikke kjøre i dual nå, må bruke de to slottene lengt bort fra cpu for at det skal poste. Dette problemet har jeg dog vært borti før, og det bruker å ordne seg etter en stund :p Men noen som har opplevd at kortet har blitt kresent hva angår cpu?!

5177567[/snapback]

Nei, reset cmos isåfall

Lenke til kommentar

Ser ut som at hvis jeg går for s939 rundt jul og ikke venter på m2, så er opty165(dualcore) veien å gå.

 

Har vurdert alt fra winchester til venice og en stund san-diego 3700+ og så en x2 3800. Datt innom en FX hammer på veien også. Ser ut som Opty165 er neste overtagende på waiting to buy lista.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
kan man styre vifter med tilkoblingene på hovedkortet? eller bare se turtallet?

hvis man ikke skal bruke pci-E kort, kan man sette på en passiv kjøleribbe da??

5186718[/snapback]

 

du kan styre til en hviss grad selv turtall på cpu, chipsett og pwmic vifta, ved å selv bestemme hvor varmt det skal bli føre vifta går på max turtall

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd aqua computer sin NB kjøler på DFI boards?

 

"twinplex pro SLI Typ 1 without fittings

[24120]"

 

fra http://www.aqua-computer-systeme.de/shop-index.htm (bruk quick find på varenummer for å finne fort)

 

er det noen som fører dem her til lands?

5146881[/snapback]

 

Jeg sendte mail til microplex ang. denne NB blokken, og den kommer! engang i desember eller noe slikt, men den kommer..

Lenke til kommentar
det står at den er 4,1 cm høy, så jeg har mine tvil om at det går bra

5189124[/snapback]

Det er ganske så nøyaktig 18mm mellom toppen av nF4 kjerna og bunnkanten av PCIe skjermkortet.. sånn da var svaret gitt ;)

5189125[/snapback]

 

Ja nipplene er 4,1 cm høye, men de er jo på siden og kommer jo ikke i konflikt med PCIe kortet. Jeg vil tippe at høyden på selve kjøleren ikke er langt ifra 18mm som er det du har å rutte med. Da kan det jo bli veldig morro :hmm:

 

EDIT: sendt mail til komplett nå så får vi se om de gidder å måle den :ermm:

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

"Hei

 

Ved skruene og midt på blokka er den 1,4cm høy. Helt foran er det en liten

forhøying høyden er ca 1,8cm. Helt bak hvor vannet kommer inn er høyden ca

3,4cm

I tillegg kommer høyden på clips'et

 

 

--

******

Salgsavd.

Komplett.no"

 

 

Hihi ser ut som om det kan gå akkuratt dette her.

Skal bestille meg en slik å prøve jeg da :D

Lenke til kommentar

P1010104.JPG

Du kan se spor etter at jeg har filt ned(sagt først) litt plexi på undersiden av metallbraketten.

Det er fordi det egentlig er to opphøyninger i plexi som måtte bort fordi braketten ikke sitter rett på blokken. Den bakerste behold jeg som du kan se.

 

P1010136.JPG

 

Det ene grafikkortet er litt bøyd mot høyre da kommer borti niplene på chipsetblokken, men det funker som bare det :D

 

EDIT:

Dersom noen klager på bildestørrelsen, så skal jeg vurdere å gjøre dem om til linker istedet :hrm:

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
Noen grunn til at den står så skjevt eller kommer den i konflikt hvis du benker den opp slik at den ikke kommer i konflikt med skjermkortet.

5191506[/snapback]

Det er den eneste måten å få den til å passe i forhold til skruehullene (dersom jeg husker riktig).

Du kan snu den 180 grader dersom du vil bruke molexen, men da kan du bare ha ett grafikkort.

 

 

Jeg er ingen ekspert på vannkjøling, men det ser ut som du har noen rimelig "stygge" knekker og vridninger på slangene dine?

5191732[/snapback]

Dette er noen gamle bilder, det er gjort noen endringer ved cpu-blokken.

Mellom grafikkortene var det lite jeg kunne gjøre, annet enn å sette på en slags ring der knekken er og dermed "tvinge" slangen til å være rund.

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
Det er den eneste måten å få den til å passe i forhold til skruehullene (dersom jeg husker riktig).

Du kan snu den 180 grader dersom du vil bruke molexen, men da kan du bare ha ett grafikkort.

 

5192098[/snapback]

 

Jeg har bare et grafikkort så den er god :)

 

Men må jeg file av den forhøyningen hvis jeg bare skal bruke et grafikkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...