Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

tenkte først å sende pm, men så fant jeg ut at det muligens var flere enn meg som kunne være interessert, så da spør jeg heller i tråden.

 

hvor fikk du tak i de kjøleribbene? de ser ut til å passe ganske bra. vil vanlig artic silver duge (den er ganske seig har jeg merka) eller bør man bruke artic silver limet?

5154035[/snapback]

Glem arctic silver lim, superlim gjør jobben like bra (om ikke bedre)

 

Problemet med AS limet er at det dreier seg om epoxy, epoxy bygger minst fire ganger så mye som vanlig superlim, altså filmen som blir lagt mellom komponentene, så selv om superlimet ikke er like varmeledende vil det gi like bra effekt (prøv selv)

 

Husk å BESTANDIG fjerne fett eller fingermerker/støv med rødsprit eller isopropanol før du limer noe. Regel no.1 når det kommer til lim!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Glem arctic silver lim, superlim gjør jobben like bra (om ikke bedre)

 

Problemet med AS limet er at det dreier seg om epoxy, epoxy bygger minst fire ganger så mye som vanlig superlim, altså filmen som blir lagt mellom komponentene, så selv om superlimet ikke er like varmeledende vil det gi like bra effekt (prøv selv)

 

Husk å BESTANDIG fjerne fett eller fingermerker/støv med rødsprit eller isopropanol før du limer noe. Regel no.1 når det kommer til lim!

5154242[/snapback]

 

Er det mulig å få fra hverandre etterpå da?

Lenke til kommentar
Glem arctic silver lim, superlim gjør jobben like bra (om ikke bedre)

Husk å BESTANDIG fjerne fett eller fingermerker/støv med rødsprit eller isopropanol før du limer noe. Regel no.1 når det kommer til lim!

5154242[/snapback]

 

Er det mulig å få fra hverandre etterpå da?

5154574[/snapback]

 

Nei, så absolutt ikke. Det er liksom det som er meningen ;)

 

Uææ.. nå begynner jeg å bli sånn passelig lei, fikk akkurat stengt enda en tråd jeg hadde her på forumet. Begrunnelse "vi var off topic i off topic baren" :hmm:

 

Glad det var overclockers.com jeg valgte å gi den kjempeartikkelen jeg holder på å lage ang. støysvake kjølesystemer. Det blir en ganske detaljert sak jeg skal bruke ganske mye tid på denne uka. Hadde vært surt å ha gitt den til hw.no nå som jeg er sånn passe sur.

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Furyfax  i dag, 13:09 

Fy søren som tempen steg med 165 på hovedkortet, ved dual Prime95 så kom PWMIC temp opp på 72 grader maksimalt!

Ja, hvis du ser på spesifikasjonene ser du at 3200+ 90nm har en design power rating på 67Watt, mens Opteron 165 har 110Watt, så strømforsyningen får vel kjørt seg ganske betraktelig mye mer enn før.

Men hvordan går det med klokkingen hos deg nå Furyfax, har du funnet en passende stabil fart?

Lenke til kommentar

Akkurat nå kjører eg dual prime på 305x8= 2440MHz med 1.3V, tror eg skal få den opp til 2.8GHz stabilt etterhvert. Har kjørt dual prime i noen timer nå, ser bra ut. Men hovedkortet blir ufattelig varmt, plager meg. Ska la den stå i 12-20 timer, så kjører eg opp farten. Håpet er å få den til å like mindre spenning slik at det ikkje blir så stor varmeutvikling.

Lenke til kommentar
Faen, jeg måtte fjerne 120mm vifta i bakkant på mitt CM Stacker for at onboard lydkortet skulle passe, dritt.

 

Har hatt både 120mm vifta og lydmodulen på hk i mitt Stackerkabinett uten problem (gjekk akkurat), så det høyrtest litt rart ut. Har du derimot grill på vifta som er breiare enn vifta må du vel selvfølgelig til å modifisere grillen bittelitt.

Lenke til kommentar

HAr fått noen problemer med mitt nye system, jeg vil gjærne forklare problemet så kan noen se hvis de kjenner igjen noe :

 

Se sigantur for harware, det som er problemet er at jeg ikke klarer og starte pcen på en vanlig måte, etter jeg installerte noe programvare i går så fikk jeg slike problemer på oppstart :

 

Når jeg starter pcen på nytt får jeg ingen ting på skjermen den bare teller ned og slår seg av, hmm tenkte jeg da prover jeg og resette bios og prøver igjen, ja pcen starter og det kommer skjermbildet men på oppstart står det :

 

CMOS Checksum error Deafult loaded

 

Ok tenkte jeg det skal sikkert være sånn når jeg resetter bios, jeg trykker da F1 for continue og kommer inn på Win XP, når jeg da prøver og starte maskinen på nytt skjer det samme, jeg får ikke noe skjermbildet.

 

Så jeg må resette bios igjen får og komme inn, men det er funn 1 gang den klarer det etter hver resett, noen som har vært borti dette før med sitt DFI kort?

 

JEg prøvde da og oppgradere bios til : 23/06/2005 Final SLI-DR/Ultra-D/SLI-D N4D623-3

 

Uten noe fell, det samme skjer her også.

 

Dere som har DFI DR kort? Hvilken bios bruker dere?

 

Noen som har forslag til hva som kan være feil her?

 

Slik ressatte jeg bios : Jeg bare flyttet jumper til de 2 øverste connectorer, den starter kunn 1 gang, når jeg flytter den tilbakre starter den kunn 1 gang til.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
HAr fått noen problemer med mitt nye system, jeg vil gjærne forklare problemet så kan noen se hvis de kjenner igjen noe :

 

Se sigantur for harware, det som er problemet er at jeg ikke klarer og starte pcen på en vanlig måte, etter jeg installerte noe programvare i går så fikk jeg slike problemer på oppstart :

 

Når jeg starter pcen på nytt får jeg ingen ting på skjermen den bare teller ned og slår seg av, hmm tenkte jeg da prover jeg og resette bios og prøver igjen, ja pcen starter og det kommer skjermbildet men på oppstart står det :

 

CMOS Checksum error Deafult loaded

 

Ok tenkte jeg det skal sikkert være sånn når jeg resetter bios, jeg trykker da F1 for continue og kommer inn på Win XP, når jeg da prøver og starte maskinen på nytt skjer det samme, jeg får ikke noe skjermbildet.

 

Så jeg må resette bios igjen får og komme inn, men det er funn 1 gang den klarer det etter hver resett, noen som har vært borti dette før med sitt DFI kort?

 

JEg prøvde da og oppgradere bios til : 23/06/2005 Final SLI-DR/Ultra-D/SLI-D N4D623-3

 

Uten noe fell, det samme skjer her også.

 

Dere som har DFI DR kort? Hvilken bios bruker dere?

 

Noen som har forslag til hva som kan være feil her?

 

Slik ressatte jeg bios : Jeg bare flyttet jumper til de 2 øverste connectorer, den starter kunn 1 gang, når jeg flytter den tilbakre starter den kunn 1 gang til.

 

Takker for alle svar.

5161177[/snapback]

 

 

Det går greit nå, oppgraderte bios til 310 og da gikk det greit. Hvilken bios bruker dere foresten?

Lenke til kommentar
Faen, jeg måtte fjerne 120mm vifta i bakkant på mitt CM Stacker for at onboard lydkortet skulle passe, dritt.

 

Har hatt både 120mm vifta og lydmodulen på hk i mitt Stackerkabinett uten problem (gjekk akkurat), så det høyrtest litt rart ut. Har du derimot grill på vifta som er breiare enn vifta må du vel selvfølgelig til å modifisere grillen bittelitt.

5160536[/snapback]

 

 

jeg trodde jeg skulle få noen problemer selv, etter å ha lest det her.. (har org. stacker) men neida, pressa lydkortet bittelitt ned så gikk det fint..

Lenke til kommentar

Hei, er ganske ny på overklokking av CPU og ram med DFI kort med DFI kort.

 

Skal vell klare og kjøre 260Mhz på minnet?

 

Noen som har slikt oppsett som meg som kan gi meg noen tips?

 

Men det jeg lurer mest på er om det er noe jeg må huske før jeg begynner og klokke? Slik på mitt forige oppsett måtte jueg bruke SATA controler 3 eller 4 hvis jeg skulle overklokke, Noe slikt på DFi sitt kort?

 

Bios : 310

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...