Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei folkens....

 

jeg har problemer med Sata disken min. Seagate 250GB!

 

Har en ide disk som oppstarts disk, og denne seagate sata disken vil jeg bruke som lagring. men opplever at den er veldig ustabil.

i sisoft sandra så får den 1/3 av den summen den burde få.

Den har også tendsens til å låse seg hvis jeg jobber med den for mye.

Eks Videoredigering.....

 

Hva kan dette komme av?

 

Har lest mye om dette SIL 3114, og at det ikke er så veldig bra....men hva kan jeg gjøre for å få den stabil og rask?

er det noen drivere jeg burde installere? Men den burde vel ikke fungere i det hele tatt da, hvis jeg ikke har installert drivere riktig?

Er det noe i bios jeg overser?

 

Noen mener at Hvis jeg kjøper en ny SATA kontroller til pci sporet så ordner dette seg. At sata deler båndbredde(eller nå hva det heter) med pci sporene, og der står det et trådløst kort som brukes mye. Og at disse kommer i konflikt.....

Kan dette ha betydning?

 

Jeg har ULTRA-d utgaven uten ekstra 4 sata sporene(kjiipt).

5130812[/snapback]

 

Du behøver ikkje lese om sil 3114, for hovedkortet ditt har ikkje den i det hele tatt, bare sata i nF4 brikkesettet. Det er enten en feil på hovedkortet eller disken. Du kan prøve å sette disken på forskjellige sata-kontakter, og du kan prøve å bytte sata-kabelen. Bortsett fra det tror eg ikkje du kan gjøre så mye annet enn å sende inn disken og få en ny på garanti. At det trådløse kortet ditt skal komme i konflikt er ganske usannsynlig.

Lenke til kommentar

Fikk omtale hos overclockers.com :cool:

 

I stumbled across this thread and decided I would model my Northbridge cooler after ArcticOC's cooler. I looked through my old computer junk and found a heatsink I could mod to fit my motherboard. The heatsink is about 70mm x 70mm and has three rows of fins, as shown after I used a saw to cut the fins to fit

 

"How I Quieted My Northbridge"

Lenke til kommentar
Er det noen som har prøvd kjøleren VapoChill Micro Extreme? Kjører en Zalmann i dag jeg er fornøyd med, men vurderer en kjøler som er bedre.

 

Er det noen som har brukt kjølerne deres??

5148745[/snapback]

 

Jeg bruker Micro`en og liker den kjempegodt. Hadde Zalman 7700 før

 

Microen er fin å bruke på nakene kjerner pga lav vekt

 

Andre tips er xp-120 fra thermalright eller Big Thypoon fra Termaltake

 

Se forøvrig på denne linken: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5148870

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Fy søren som tempen steg med 165 på hovedkortet, ved dual Prime95 så kom PWMIC temp opp på 72 grader maksimalt!

Regner med det er denne temperaturen som førte til at PC'en restartet etter noen timers PRIME.

Hjelp ka ska eg gjør for å få ned temperaturen ? Har montert en 120mm vifte over området og det var da eg fekk 72grader ved 100% load.

 

OT: Kor mye kan eg "kreve" for en AMD 3200+ 0519 APMW, den klokker iallfall 2.7GHz ?

Lenke til kommentar

Ang. det passivt kjølte prosjektet jeg har designet og kanskje noen har fått med seg. så blir jeg å samle alt i en artikkel som overclockers.com skal publisere for meg. Syns det var best sånn da jeg ofte også får mange spørsmål på utenlandske forum om diverse..

 

Så like godt å lage en på engelsk, noe jeg regner med de fleste her takler helt fint ;)

Lenke til kommentar
Er det noen som har prøvd kjøleren VapoChill Micro Extreme? Kjører en Zalmann i dag jeg er fornøyd med, men vurderer en kjøler som er bedre.

 

Er det noen som har brukt kjølerne deres??

5148745[/snapback]

 

Jeg bruker Micro`en og liker den kjempegodt. Hadde Zalman 7700 før

 

Microen er fin å bruke på nakene kjerner pga lav vekt

 

Andre tips er xp-120 fra thermalright eller Big Thypoon fra Termaltake

 

Se forøvrig på denne linken: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5148870

5149021[/snapback]

 

Hvordan er temperaturen på denne sett i forhold til zalmannen? var det enorm forskjell??

Lenke til kommentar
Jeg bruker Micro`en og liker den kjempegodt. Hadde Zalman 7700 før

 

Microen er fin å bruke på nakene kjerner pga lav vekt

 

Hvordan er temperaturen på denne sett i forhold til zalmannen? var det enorm forskjell??

5153545[/snapback]

 

Ja, personlig opplevde jeg en drop på noen grader! Men min Micro står i et heller spesielt system hvis du ser lengere bak i tråden.

 

Akkurat nå for øyeblikket kjører jeg en x2 3800+ overklokket til 2300MHz på standard spenning og har 29deg.C på idle og rundt 40deg.C på full load

Lenke til kommentar
hvor høy er pwmic temp på hovedkortet ditt nå artic? har lest at den øker betraktelig når man kjører dobbeltkjerne cpu

5153790[/snapback]

63deg.C full load dual prime, men det er gjort modifikasjoner i området der måleren står. Ingen vifter ble benyttet for å senke temp.

 

Dette er også tempen før ducten jeg jobber med er montert

post-15715-1131994179_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

tenkte først å sende pm, men så fant jeg ut at det muligens var flere enn meg som kunne være interessert, så da spør jeg heller i tråden.

 

hvor fikk du tak i de kjøleribbene? de ser ut til å passe ganske bra. vil vanlig artic silver duge (den er ganske seig har jeg merka) eller bør man bruke artic silver limet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...