Betroz Skrevet 7. november 2005 Rapporter Del Skrevet 7. november 2005 Trodde dere jeg holdt på å bygge PC nå eller? Hatt DFI kortet en stund. Bare lurte på det jeg spurte om...Jeg vet da at man ikke trenger drivere for å innstallere XP på standard nVidia kontrolleren. Men takk fordet Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 7. november 2005 Rapporter Del Skrevet 7. november 2005 Støtter LANPARTY UT nF4 Ultra-D SATA-II? -J0pps : ) Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. november 2005 Rapporter Del Skrevet 7. november 2005 Det støtter sata. Punktum finale Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 7. november 2005 Rapporter Del Skrevet 7. november 2005 Folk fant vel til slutt ut av det ikke var noe som hadde navnet SATA2. Men ja, det kortet støtter 3Gb/s. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 7. november 2005 Rapporter Del Skrevet 7. november 2005 Så denne passer? : ) Da blir det nok et slikt hovedkort og noen VX brikker på meg Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. november 2005 Rapporter Del Skrevet 7. november 2005 Som sagt så er det egentlig ikke noe som heter sata2, men de sata2 diskene som er på maskedet er bakoverkompatible med sata kontrollere og omvendt. Lenke til kommentar
tha78 Skrevet 7. november 2005 Rapporter Del Skrevet 7. november 2005 Hei gutter. Hva er den nyeste Biosen som jeg burde bruke til mitt DFI lanaprty UT nf4 SLI-D . Hvordan innstalleres denne i DOS? Lenke til kommentar
tha78 Skrevet 7. november 2005 Rapporter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Hei gutter. Hva er den nyeste Biosen som jeg burde bruke til mitt DFI lanaprty UT nf4 SLI-D . Hvordan innstalleres denne i DOS? 5119503[/snapback] NWM jeg har fått det til. Endret 7. november 2005 av tha78 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 har problemer med å benche med systemet mitt overklokka til 2600mhz (cpu) 260mhz (ram). 5111456[/snapback] Har du prøvd å kjøre minnet på 333MHz f. eks og kun CPU på 260 FSB? 5113290[/snapback] nei jeg har ikke testa å kjøre rammen på divider, men jeg ser ikke noen grunn til det, da både prime95 og memtest var stabile på 260mhz... fremdeles ingen som har noen løsning eller erfaring på/med problemet mitt? se post nr 3025 på side 152 for detaljert forklaring. Lenke til kommentar
Gompedyret Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 YESSS! Nymaskinen (Ultra-D, amd643000+) bootet opp uten problemer! Vel, bortsett fra at jeg til å begynne med hadde en rambrikke i slot'en nærmest cpu fordi jeg ikke var sikker på om big typhoon ville gi plass nok. Det gjorde den heldigvis, satte brikken på rett sted og der var bios! Og apropos big typhoon, CPU idle svever mellom 25 og 28 grader. Et usedvanlig trivelig utgangspunkt for for overklokking! Nå skal bare windows-CD slipstreames ferdig, så er det klart for installasjon, klokking, boller og brus! Så for å oppsummere: YYYEEESSS! Litt unødvendig post, dette, jeg vet! Men entusiasmen bobler og puter som en nyristet cola. Ikke så ofte man kjøper flunke nytt system og bygger fra grunnen av! Peace og eplekake, brødre. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 har problemer med å benche med systemet mitt overklokka til 2600mhz (cpu) 260mhz (ram). 5111456[/snapback] Har du prøvd å kjøre minnet på 333MHz f. eks og kun CPU på 260 FSB? 5113290[/snapback] nei jeg har ikke testa å kjøre rammen på divider, men jeg ser ikke noen grunn til det, da både prime95 og memtest var stabile på 260mhz... fremdeles ingen som har noen løsning eller erfaring på/med problemet mitt? se post nr 3025 på side 152 for detaljert forklaring. 5123592[/snapback] Hverken Prime95 eller memtest er uten feil da. du må jo teste alt.... Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Får meg en Opteron 165 imorgen eller fredag, kommer med OC resultater på DFI kortet når det er klart! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Skal man bruke de gule minne slotene med Mushkin brikker? Trodde det var de orange, så satte de i de slotttene først. Testet litt oc, men de klokket ca like bra i begge Jaja.. kjekt at jeg kunne bruke de gule uten at det gjorde noe for når jeg har de i de orange slotene blir den rambrikken, og delvis sokkelen, lengst mot cpu bøyd Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 De gule RAM slottene er for brikker med høy volt (som VX) og de orange er for 'vanlige' brikker. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 De gule RAM slottene er for brikker med høy volt (som VX) og de orange er for 'vanlige' brikker. 5130144[/snapback] Trodde det var omvendt Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 har problemer med å benche med systemet mitt overklokka til 2600mhz (cpu) 260mhz (ram). 5111456[/snapback] Har du prøvd å kjøre minnet på 333MHz f. eks og kun CPU på 260 FSB? 5113290[/snapback] nei jeg har ikke testa å kjøre rammen på divider, men jeg ser ikke noen grunn til det, da både prime95 og memtest var stabile på 260mhz... fremdeles ingen som har noen løsning eller erfaring på/med problemet mitt? se post nr 3025 på side 152 for detaljert forklaring. 5123592[/snapback] Hverken Prime95 eller memtest er uten feil da. du må jo teste alt.... 5123768[/snapback] mulig det, men jeg synes nå fremdeles at det er et rart problem, da jeg aldri har opplevd det før verken med stabil eller ustabil maskin...får ta å teste med divider på cpu og ram hver for seg, å se om det fremdeles er der og hvem av tinga som i såfall skaper problemer Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Hei folkens.... jeg har problemer med Sata disken min. Seagate 250GB! Har en ide disk som oppstarts disk, og denne seagate sata disken vil jeg bruke som lagring. men opplever at den er veldig ustabil. i sisoft sandra så får den 1/3 av den summen den burde få. Den har også tendsens til å låse seg hvis jeg jobber med den for mye. Eks Videoredigering..... Hva kan dette komme av? Har lest mye om dette SIL 3114, og at det ikke er så veldig bra....men hva kan jeg gjøre for å få den stabil og rask? er det noen drivere jeg burde installere? Men den burde vel ikke fungere i det hele tatt da, hvis jeg ikke har installert drivere riktig? Er det noe i bios jeg overser? Noen mener at Hvis jeg kjøper en ny SATA kontroller til pci sporet så ordner dette seg. At sata deler båndbredde(eller nå hva det heter) med pci sporene, og der står det et trådløst kort som brukes mye. Og at disse kommer i konflikt..... Kan dette ha betydning? Jeg har ULTRA-d utgaven uten ekstra 4 sata sporene(kjiipt). Lenke til kommentar
okismoki Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Altså er vel ingen Ram brikker som har oppnådd like høy fsb som ocz platinum rev2 har mine på 300 altså DDR600 er RIMELG greit av DDR400 brikker timingen jeg bruker er 2.5-3-4-7 det er det høyeste jeg får pcen stabilt med luftkjøling 300x9 venter på vapochillen så skal me nok få til 300x11 :!: Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 Opty 165 på vei her også Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2005 Rapporter Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Jeg blir helt svimmel av all infoen som kommer i denne tråden og andre hehe, jeg håper at når jeg skal over så kan jeg spørre. "hva funket beste?"... puh... Vi skulle nesten hatt en sticky hvor man hele tiden kunne legge inn et optimalt bygg med settings osv, som en slags "brukernes pc bygg anbefalning" osv Endret 9. november 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå