Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åja.

Synd at du har ødelagt backspace også da!

Ser frem til din anskaffelse av nytt tastatur, før neste innlegg........

Og da regner jeg med at ditt neste innlegg blir litt mer konstruktivt, i så måte.

Det kortet som ikke støtter bruk av USB-tastatur i våre dager, er vel neppe verdt å kjøpe. I alle fall ikke for den som tviler!

Lenke til kommentar

okey.

 

jeg kan jo bringe fram spørsmålet mitt fra i går igjen, da jeg ikke har fått noe svar som hjelper meg enda.

 

har problemer med å benche med systemet mitt overklokka til 2600mhz (cpu) 260mhz (ram).

 

problemet er at 3dmark stopper opp et lite stykke ut de de forskjellige testene og henger så der stort sett helt fram til testen er ferdig. jeg kjørte igjennom hele 01se i går med den henginga, og scora da litt over 16k, noe som er over 10k lavere enn jeg skulle hatt.

 

det jeg har prøvd til nå er:

prime95 - stabilt 12t

memtest - stabilt 9t

endre volt på chipsett og den pwmic tingen.

øke cpu volt enda litt mer enn nødvendig for å få det stabilt.

har også testa med skjermkortet på stock settings.

har senka HT multi for å hindre at det skulle være problemet.

 

ingenting har funka. på innstillingene som står i signaturen så funker alt 100%. aldri noen problemer verken i spill eller benchmarks, utenom at kortet blir litt varmt og lager artifacts etter et par timers spilling. noe som ikke blir framtvunget på benching. (kjører derfor kortet på stock til daglig)

 

det som er så rart er at jeg har aldri vært borti denne typen problem før. vanligvis når noe ikke funker så restarter maskina, eller den henger seg totalt.

 

noen som har erfaring med denne typen problem?

 

edit: glemte å si at psu leverer bra spenninger, og det er ikke noe problem der. og hadde det vært det, så hadde det helt sikkert dukka opp mens jeg prima. har erfaring med den type problem fra tidligere.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
5. funker USB tastatur i bios med dette kortet? NF4 Ultra-D

 

 

Ja det fungerar heilt flott. Men det er selvfølgelig ein fordel eller eit must å aktivere USB tastatur og mus i BIOS også. Og har du for eksempel ein USB switch så bu brukar mus og tastatur på f.eks 2 maskiner er det absolutt ein stor fordel å kople mus og tastatur rett på hovedkortet i staden for gjennom switchen i installasjonsfasen. Eg får i alle fall berre trøbbel med installasjon om eg har mus og tastatur gjennom switchen når eg skal installere.

Lenke til kommentar

Fekk heldigvis maskina opp å gå igjen i gårkveld. Gudane vite korleis i grunnen, men fekk det no til på eit vis. Tok riktignokk ut X-Fi lydkortet til slutt før eg fekk det til å fungere, men tvilar sterkt på det var problemet. Skal i alle fall oppdatere til 704-3 BIOS (er vel denne eg skal ha for TCCD minne), slik at eg slepp ei milelang IRQ liste med ukjente enheter under POST pga. X-Fi lydkortet.

Lenke til kommentar

begynner å bli "litt" usikker på om jeg bør kjøpe DFI nå...virker som så mange har feil med ett eller annet (ja, jeg vet det godt skyldes det faktum at bare de med problemer klager om dem).

 

Jeg vil ha ett stabilt system med grei overklokk (si en 2,4ghz på en X2 3800+), ikke noe helt ekstremt, er det? Bør jeg velge noe annet som kanskje har litt dårligere OC egenskaper men bedre stabilitet?

 

(tenkte å kjøpe low latency PC3200 ram hvis det har noe å si på hva jeg bør kjøpe av HK...)

Lenke til kommentar

Viktig å si at kortet er tildels laget for tweaking med ekstrem voltage osv tilrettelagt. Så det at man kan oppleve problemer er mer eller mindre naturlig. Men snekkern nevner jo at han hadde mindre problemer med OC på et annet kort, husker bare ikke hvilket.

 

Selv lurer jeg litt på hvilke gode alternativer som finnes til DFI på s939 med moderat+ OC.

Lenke til kommentar

Det er jo en RAID kontroller på DFI DR kortet. Mange år siden jeg kjørte med RAID 0 oppsett, så derfor vil jeg spørre dere om det.

 

Funker den RAID kontrolleren bra?

Hindrer ikke overklokking på noen måte vel?

Siden jeg ikke har diskettstasjon, går så går det vel an å brenne driveren på en CD og bruke den under innstallasjonen av XP?

Eller må jeg ikke legge inn XP på nytt? (dumt spørsmål kanskje)

 

Mange spørsmål det...fint om noen kan svare :)

Lenke til kommentar
Det er jo en RAID kontroller på DFI DR kortet. Mange år siden jeg kjørte med RAID 0 oppsett, så derfor vil jeg spørre dere om det.

 

Funker den RAID kontrolleren bra?

Hindrer ikke overklokking på noen måte vel?

Siden jeg ikke har diskettstasjon, går så går det vel an å brenne driveren på en CD og bruke den under innstallasjonen av XP?

Eller må jeg ikke legge inn XP på nytt? (dumt spørsmål kanskje)

 

Mange spørsmål det...fint om noen kan svare  :)

5117381[/snapback]

 

Du må ha en driverdiskett for å installere på RAID. Men du kan lage en egen Windows installasjons cd der du inkluderer driverene til RAID kontrolleren, men det er mye arbeid.

 

OT: Hva i svarte er dette Spamkontroll tullet da!! :no::mad:

Lenke til kommentar
Det er jo en RAID kontroller på DFI DR kortet. Mange år siden jeg kjørte med RAID 0 oppsett, så derfor vil jeg spørre dere om det.

 

Funker den RAID kontrolleren bra?

Hindrer ikke overklokking på noen måte vel?

Siden jeg ikke har diskettstasjon, går så går det vel an å brenne driveren på en CD og bruke den under innstallasjonen av XP?

Eller må jeg ikke legge inn XP på nytt? (dumt spørsmål kanskje)

 

Mange spørsmål det...fint om noen kan svare  :)

5117381[/snapback]

 

EG har aldri hattt problemer ihvertfall, har 8 sata disker på mitt kort. Men nå kjører ikkje eg raid da :cool:

 

Men du trenger ikkje driver for å innstallere XP på sata-disker tilkoblet nF4-kontrolleren, som du også kan kjøre raid på.

 

Og nF4 SLI-DR er jo ett kort som går igjen i mange av de beste overklokkingene, så eg tror ikkje den holder igjen noe. Eg har kjørt mitt kort på opp til 333mhs HT, uten å merke noen problemer.

Lenke til kommentar
Det er jo en RAID kontroller på DFI DR kortet. Mange år siden jeg kjørte med RAID 0 oppsett, så derfor vil jeg spørre dere om det.

 

Funker den RAID kontrolleren bra?

Hindrer ikke overklokking på noen måte vel?

Siden jeg ikke har diskettstasjon, går så går det vel an å brenne driveren på en CD og bruke den under innstallasjonen av XP?

Eller må jeg ikke legge inn XP på nytt? (dumt spørsmål kanskje)

 

Mange spørsmål det...fint om noen kan svare  :)

5117381[/snapback]

 

EG har aldri hattt problemer ihvertfall, har 8 sata disker på mitt kort. Men nå kjører ikkje eg raid da :cool:

 

Men du trenger ikkje driver for å innstallere XP på sata-disker tilkoblet nF4-kontrolleren, som du også kan kjøre raid på.

 

Og nF4 SLI-DR er jo ett kort som går igjen i mange av de beste overklokkingene, så eg tror ikkje den holder igjen noe. Eg har kjørt mitt kort på opp til 333mhs HT, uten å merke noen problemer.

5118093[/snapback]

 

Nei du trenger ikke drivere for å innstallere på sata disker. Men hvis du kjører RAID er det frem med disketten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...