Dragavon Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Du trenger altså ikke floppy for reinstallering av windows (slikt som med tidlige SATA kontrollere?) 5107271[/snapback] Windows XP med service pack 2 har drivere til sata på nF4 chipsettet, så det skal gå fint uten floppy. Men eg har nå floppy uansett eg. Den koster bare 100kr, og man ser mange poster her på forumet av folk som ikkje får til å flashe bios eller noe fordi de ikkje har floppy. Mens eg venter på Opteron 165, så har eg lagt ut min X2 4400+@2600mhz for salg på QXL. Eg har en 3000+ Venice å leke med mens eg venter. Akkurat nå kjører eg på 2500mhz/1,61vcore. Får feil i Prime etter 47min. Er det trygt å øke volt lenger? Stakkars Venice'en skal skvises til den skriker, men er jo ikkje nødvendig å grille den heller Temperaturene er flotte, idle rundt 30c, og 43-44c når eg kjører prime. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Bare å kjøre på med volt så lenge temp er akseptabel! Lenke til kommentar
MonkyBOY Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Hvor skal jeg hente nyeste BIOS til DFI ultra d? Den nyeste på DFI sin hjemme side den har jeg Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Du finner vel link til alle beta og ofisielle bioser på første side i denne tråden? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 du får sjekke prisguiden, og se om noen har fått de på lista enda. sjekk nyheter på hw, så kan du lese om de selv. floppy ble unødvendig da nF3 kom. i alle fall med tanke på s-ata disker Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 @ ArcticOC: Du som har erfaring med å fjerne Heatspreden på a64 prosessor: Har berre utsatt og utsatt å kople opp Zalman Reserator settet eg har liggande, så tenkte eg skulle ta å få det i gang etter kvart. Fristar veldig å "røske" av Heatspreden på prosessoren, men monsteret av ei kjøleblokk til Reserator settet er jo f*** meg 535 gram. Trur du kjerna på prosessoren tåler ei så tung kjøleblokk? I så tilfelle, skal tru om eg får stramme blokka nokk til uten å måtte modifisere festet? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Om jeg skal tillate meg å si noe om saken, så ville jeg nølt med å gjøre det. I alle fall med en såpass tung blokk! Kjerna i seg selv tåler fint en slik tyngde, forutsatt at belastninga er jevnt fordelt. Det kritiske i saken, er at håndteringa av en såpass tung kjøler svært fort kan komme til å knekke et hjørne av core, om du er uheldig under montasjen. Demonter i alle fall hk, slik at du kan legge kjøleren flatt ned på core. Du må ikke engang forsøke å montere kjøleren med kortet på plass i maskinen!! Var jeg deg. ville jeg fått tak i en lettere kjøleblokk, ikke minst fordi fordi den vil representere en mindre tyngde / masse, i det øyeblikk du skulle håndtere / flytte på maskinen. En blokk på over 500gram vil fort veie det mangedobbelte om maskinen settes (for) hardt ned på gulvet. Flekser blokkfestet på ett eller annet punkt, så kan du dermed risikere en knekk på core pga dette. Be warned! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Hadde ikke noe problem med montering av tunge kjølere på min XP2500+... Har selv tenkt på å ta av hs på den opteron prosessoren evt. jeg kjøper meg, men er litt skeptisk til å montere fasekjølinga på den da Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Hovedkortet MÅ nokk ut når eg skal montere kjøleblokka uansett, så det var planen. Trur heller ikkje det er plass nokk til å sette den på uten å ta av hovedkortet, sjølv om eg har stort Stackerkabinett (masse ledningar av alt mulig). Og er ALLTID forsiktig med hardware, så det er ingen problem. Maskina står for det meste i ro og, så ingen problem den vegen, og har hjul på kabinettet mitt, så har enkel flytting om eg skulle måtte ta fram kabinettet. Har aldri med meg maskina noken plass, så einaste skikkelig flytting blir når eg ein gang flyttar frå denne leiligheta. Og då får eg berre vere forsiktig med flytting, og ha kabinettet liggande i bil i staden. Men veit ikkje heilt kva eg skal ta sjansen på. Er vel ikkje så masse å hente på å fjerne hs ved bruk av vannkjøling i forhold til luftkjøling heller reknar eg med? Største problemet er vel om eg får stramme blokka nokk til ved fjerning av hs. Ikkje sikker på om det er mulig å modde på festet slik at eg får stramme meir, for hs bygger vel 1-2mm eller noke slikt minst reknar eg med? Må også få meg tak i ein DFI Freezer slik at eg får kjøle chipset og, men ser ut som watercooling.de ikkje får inn igjen med det aller første. Noken andre plassar det er mulig å få tak i denne blokka? Virkar ikkje som NetShop eller Microplex får inn med det aller første.... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Inbreak Postet i dag, 17:31 Er vel ikkje så masse å hente på å fjerne hs ved bruk av vannkjøling i forhold til luftkjøling heller reknar eg med? Største problemet er vel om eg får stramme blokka nokk til ved fjerning av hs. Ikkje sikker på om det er mulig å modde på festet slik at eg får stramme meir, for hs bygger vel 1-2mm eller noke slikt minst reknar eg med? Nå er det ved vannkjøling at det virkelig kan være en god del å hente ved å fjerne HS. Men akkurat hvor effektivt det er kommer an på blokkens utforming, og størrelsen på det man kaller aktive kjøleområdet (der det er vann...) Uten at jeg har sett din blokk høres den jo ganske stor ut hvis den er så tung, så det er mulig den da har et stort aktivt kjøle- område. Da blir det i såfall en litt vanskeligere regnestykke, du får et lag mindre mellom vann og core, men samtidig et midre areal og overføre varme med. Hos meg gikk tempen forøvrig opp uten hs og med boxed kjøler. Det med innfesting vet jeg ikke hvordan akkurat din blokk er, ofte har jo vannblokker fester med fjærer der høyden ikke blir et problem Da kan du feks legge 3mm skiver mellom fjærer og blokk. Hvis din blokk benytter den orginale rammen, kan du som jeg gjorde slipe ned undersiden av rammen 2-3mm slik at det hele kommer tilsvarende lavere som den manglende HS bygger. Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Er vel denne kjøleblokka som er med i Reserator pakken: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMWB2 Trur den er bortimot massiv kopar, med "gull"belegg. Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Brukte nettopp (i går og i dag) eit betydelig antal timar og skumma meg fort gjennom heile denne posten. Overraska over kor mange som har hatt problem, og prisa meg lykkelig over at eg berre har hatt bittelitt oppstartproblem sidan eg fekk kortet i februar. Det skulle eg vist ikkje sagt for tidlig... Hadde nettopp brent ei DVD-plate, og skulle ha plata inn igjen for å køyre kvalitetstest på plata med Nero CD-Speed. Stappa inn igjen plata og starta opp CD-Speed, men det nekta å starte opp, og brennaren prøvde febrislk å lese plata. Skulle sjekke ut innholdet på ei anna DVD plate i ROMen, men klikka feil i farta og klikka på brennaren i staden. Det funka selvfølgelig ikkje, og explorer kræsja. Lukka explorer i Task Manager, og starta opp eksplorer på nytt. Det funka ikkje, og medførte berre at Task Manager også kræsja. Starta opp ny Task Manager for prøve å lukke explorer og den kræsja TM, men det funka ikkje. Så det var berre å restarte maskina. Det tok si tid å lukke / lagre all data, før maskina stoppa heilt på "Windows is shutting down...". Slo av maskina med knappen i staden, venta eit minutt, slo på maskina igjen og gjekk for å hente noke. Kom tilbake akkurat i tide for å høyre at maskina berre restarta av seg sjølv. Har prøvd å resette BIOS ørten gangar (har modda meg ein brytar i kabinettet som går rett på reset-jumperen), prøvd å bruke andre BIOS'en (har BIOS savior), men ingenting virkar å hjelpe. Problemet er som følger: Etter minne og HD er detektert under POST er neste steg detektering av diskar på SiliconImahe kontrolleren (har OS disken (Raptoren) på denne kontrolleren). Tekst for dette trinnet skal egentlig starte øverst på skjermen. No startar det i staden enten mindt nede på sida, eller heile nede. Og i tillegg startat det med to linjer med førgande tekst "0000 0000", før tekst som egentlig skal komme opp kjem. I tillegg kjem det ei tilsvarande linje midt i vanlig tekst og. Begge diskane som er tilkopla blir detektert. Har ikkje oppdatert til nyaste BIOS endå, så på neste trinn i POST kjem det ei lang liste med ukjente enheter i IRQ lista (pga. X-Fi XtremeMusic lydkortet). Har ikkje gidda bry meg med dette problemet endå sidan det ikkje har vore noke problem med lyd likevel. Etter IRQ liste skal Windows begynne å starte opp. I staden får eg opp liste for valg av sikkermodus eller vanlig oppstart. Her får eg KUN velge vanlig oppstart; ingenting skjer om eg prøvar å flytte markøren opp på sikkermodusoppstart. Og startar eg på vanlig måte berre restartar maskina. Det ser ut som det kjem opp ei eller anna melding før restart, men den viser berre eit brøkdel av eit sekund, så får ikkje lese kva som står der. Noken som har peiling på kva i svarte som er gale? Kanskje litt knotete forklart men.... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Ta ut strømmen noen minutter, og så start opp. Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Ta ut strømmen noen minutter, og så start opp. Prøvd det og, egentlig prøvd det meste uten om å flytte om på safe boot jumperen og ta ut batteriet. Men det burde vere unødvendig. Har eg gjort feil i BIOS tidligare under litt klokking har det alltid vore nokk å berre resette BIOS eit øyeblikk eller noke minutt. Og har selvfølgelig ikkje latt det stå uten straum i ein dag eller to endå. Fungerar det ikkje snart når eg prøvar igjen skal eg deaktivere heile SI kontrolleren og kople OS disken på chipsetkontrolleren. Sjå om det kan hjelpe. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Det å la det stå uten strøm en stund har funket ørten ganger hos meg vertfall. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. november 2005 Rapporter Del Skrevet 5. november 2005 Ta ut strømmen noen minutter, og så start opp. Prøvd det og, egentlig prøvd det meste uten om å flytte om på safe boot jumperen og ta ut batteriet. Men det burde vere unødvendig. Har eg gjort feil i BIOS tidligare under litt klokking har det alltid vore nokk å berre resette BIOS eit øyeblikk eller noke minutt. Og har selvfølgelig ikkje latt det stå uten straum i ein dag eller to endå. Fungerar det ikkje snart når eg prøvar igjen skal eg deaktivere heile SI kontrolleren og kople OS disken på chipsetkontrolleren. Sjå om det kan hjelpe. 5109763[/snapback] Ja, DFI burde begynne å legge ved en boks valium som std utstyr så folk kan få roet nervene sine :!: Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 5. funker USB tastatur i bios med dette kortet? NF4 Ultra-D Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 Makan! Det er jo bare å prøve! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 *harikkekortetmenvurdereråkjøpe* Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 *harikkekortetmenvurdereråkjøpe* 5111154[/snapback] Javel. Har du hørt om skilletegn i det minste? Du oppnår det ved å bruke den lange tasten nederst på tastaturet ditt. Finner du ikke den, så la heller være innlegg av den type jeg nettopp har quotet. Et sted går jo grensen for uvitenhet....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå