Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har akkurat lagt inn windows, da jeg rebootet gikk jeg inn i BIOS på nytt.. der står det at chipset temperaturen ligger på 36 grader, dette når maskinen har stått på en halvtimes tid med sidepanelet åpent.

 

Min lå på ca 35 grader på idle og spratt fort opp i rundt 47 når den fikk jobbe litt med orginal kjøleren og orginal kjølepasta. Har nå gått over på passiv NB kjøler, og vannkjøling men ikke fått prøvd skikkelig ennå.

 

Ser ut til at den passive kjøleren din fungerer litt bedre en orginal kjøleren når chipset får jobba litt. Ellers lå min CPU 3500+ på 32 grader med Zalman cnps 7000 cu viftehastighet 0-1500 rpm, og kabinett på ca 30 grader

Endret av scarlett
Lenke til kommentar

Har en vannkjølingsblokk som kræsjer med den øverste PCI-e-slotten. Har foreløpig grafikkortet i den andre PCI-e x16 - slotten, uten noen problemer. Får fortsatt full ytelse, men er det noen som har noen dårlige erfaringer med dette? Mitt eneste problem er at det blir liten plass til luftstrøm under kortet, har (selvfølgelig :p) vannkjølt det og, så minnemodulene blir gode og varme etter endel spilling.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg skal kjøpe meg ny pc i disse tider, og hovedkortet jeg har falt på er DFI Ultra-D versjonen. Grunnen til at jeg ikke trenger SLI kortet er at grafikkortet jeg har valt er fra ATI(x800xl). Men jeg skal også overklokke, og vurderer kjøleren XP-120. Har tittet litt rundt på nettet og det ser ut som om hovedkortet og kjøleren passer(lest noen om at kjøleren må monteres riktig vei). Men kan jeg får dette bekreftet? Jeg skal ha OCZ PC3200 Rev. 2 minne, og etter det jeg har hørt skal de plasseres i slot 2 og 4 for best ytelse. Er det noen sjangs for at minnemodulene kræsjer i kjøleren da?

 

Trenger raskt svar, for skal bestille deler idag.

 

Ta også en titt på min egen tråd der jeg diskuterer deler, bla hvilken vifte jeg bør gå for på xp-120 CPU-kjøleren. HER!

Lenke til kommentar
Men jeg skal også overklokke, og vurderer kjøleren XP-120. Har tittet litt rundt på nettet og det ser ut som om hovedkortet og kjøleren passer(lest noen om at kjøleren må monteres riktig vei). Men kan jeg får dette bekreftet?

Jeg har den kjøleren, den passer

 

-Trond

Lenke til kommentar
Men jeg skal også overklokke, og vurderer kjøleren XP-120. Har tittet litt rundt på nettet og det ser ut som om hovedkortet og kjøleren passer(lest noen om at kjøleren må monteres riktig vei). Men kan jeg får dette bekreftet?

Jeg har den kjøleren, den passer

 

-Trond

Og er alle de 4 minneslottene helt ledige, og det er ikke noe problem å sette i minne i den innerste slotten? Har den kjøleren slik at heatpipsa vender vekk fra minne? Altså at heatpipes vender mot baksiden av PCen, slik at det blir mer plass rundt minne?

Lenke til kommentar
Men jeg skal også overklokke, og vurderer kjøleren XP-120. Har tittet litt rundt på nettet og det ser ut som om hovedkortet og kjøleren passer(lest noen om at kjøleren må monteres riktig vei). Men kan jeg får dette bekreftet?

Jeg har den kjøleren, den passer

 

-Trond

Og er alle de 4 minneslottene helt ledige, og det er ikke noe problem å sette i minne i den innerste slotten? Har den kjøleren slik at heatpipsa vender vekk fra minne? Altså at heatpipes vender mot baksiden av PCen, slik at det blir mer plass rundt minne?

Null problem, har testet selv, og det er plass.

 

-Trond

Lenke til kommentar

Blei ferdig med å sette opp 939 systemet mitt i går, stilt inn på alt i bios men får heftige fps drops i cs og 2000points i 3dmark05(er dette vanlig?)

 

Kjører: dfi ultra-d, 2x256 twinmos ch-5 2-3-3-8-1, 6600gt, 520ocz powerstream..

 

Noen som vet hva som kan være feil? rammen og hardisken brukte jeg i gamle pcn uten noen som helst problemer i cs (dvs, 100fps stabilt).

 

forresten, er det normalt at ethernetkortet (innebygde), audigy2 kortet og 3dkortet deler irq adresse? Finnes det en måte å få de til å kjøre hver sin? :o

 

Cpu, chipset og 3dkortet mitt holder seg ganske kjølige så tviler på at det er et varme relatert problem

Lenke til kommentar

Har et litt merkelig probelm selv.....Pcen kjører 100% stabilt i alle spill som jeg har testa (Hl2,CS:S,Splinter cell pandora tm,swat 4 demo, splinter cell ct,nfsu2, far cry......)

 

Men når jeg kjøre Far Cry sammen med TS2 (team speak) krasjer spillet veldig ofte (tilbake til skriverbordet). Alle fargene blir rare/uklare og i neste sekund stopper spillet. Av og til forsvinner bare fagen etter et sekund og spillet kjører videere.... merkelig, ofte kommer det "sprak"/støy på tsen også (bare når fc kjører parralet)

 

(har også kjørt alle 3dmarkene mange ganger uten problemer, har også kjørt flere torturtester med prime 95 over natta (flere ganger) aldri feila....

 

Har også scanna kortet for airfacts i Atitool, ingen feil.....

 

Skjønner ikke dette jeg... Lurer på om det integrerte lydkortet er synderen, selv om jeg ikke skjønner hvordan spillet kan krasje på grunn av det.....

 

Problemet er: jeg spiller i en FC klan (SAT) og trenger at FC (med ts) må være dønn stabilt...

 

Har ikke funnet noen med lignende problem, så jeg hadde satt utrolig stor pris på om noen kunne hjelpe meg her.... :cry:

Lenke til kommentar

JEg har et lignende problem, når jeg klokker over 2600mhz så detter lydkortet ut. Cpu er stabil til over 2660... Merkelig?? Skjermkortet detter og ut over 2640mhz (oppfører seg som om drivere ikke er installert) har prøved både 333x8 og 297x9 så jeg tror ikke det er pcie bussen som er problemet... Har postet dette tidligere i trøden men ingen har kunnet komme med noen svar. KAn jo virke som om det er litt problemer med lydkortet???

Lenke til kommentar

Jeg har den "siste" orginale biosen (25/1-05) og nå kjører jeg systemet på stock speeds... Er ingen forskjell om jeg kjører 200*11 eller 220*11......

 

Ser vel ut som jeg må skaffe meg et lydkort da.....men har et lite problem der og, i og med at chippset vifta sperrer for den øverste PCI-E 16* porten må jeg ha skjermkortet i den nedrerste. Og siden kortet tar 2 plasser sperres en PCI port ... da er det bare en igjenn som står klint mellom bunnen av kabinettet og skjermkortet så jeg har ikke lyst til og sette lydkortet der.

 

Må vel få montert en Passiv kjøler på hk, noen som kan anbefal en? som ikke kjøler dårligere en orginalkjøleren...og som gjør at jeg kan få plassert kortet i den øverste porten. :hmm:

Lenke til kommentar

glemte også å nevne at OCZ VX har høyere ytelse enn TCCD brikker som kjører nøyaktig samme frekvens og timings.. Forklare den som kan!?

 

Some of you may recall in the last days of BH5 memory last year that BH5 actually performed faster than the new Samsung TCCD at the exact same memory timings. This is a pattern that we have seen before, but OCZ 4000 VX Gold blows the hinges off the door of this concept. What can you say about a memory that outperforms the fastest memory that you have previously tested, except "wow"? What replaces "wow" when you realize that OCZ VX running at DDR533 outperforms the previous best running at DDR610? There are no superlatives that really do justice to this kind of performance. We are absolutely blown away with the performance of the OCZ DDR500 VX.

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Begynner nesten litt å angre på at jeg gikk for OCZ PC3200 Plat Rev.2 brikkene, men iom. at VX brikkene ikke finnes på lager i noen norske nettbutikker, så var det kanskje ikke så mange andre alternativer. Husk også alt dette med at brikkene ikke teller så mye på 939 socket, og da regner jeg med at det ikke er vits å bruke ENDA mer penger på ram.

Håper det jeg har bestilt nå blir bra!

Endret av jorgenhm
Lenke til kommentar

ååh, ocz ddr500 vx brikkene så lite digge ut :D *drømme seg bort*

 

sitter her med cpu @ 2475 htt 275mhz og rammen kjører 206mhz med 2-3-3-8-1t timings.. vetke helt hvor stabilt det er (hakke fiksa så mye på spenningene)

 

Noen som vet hva ltd greia i bios gjør? stilte den til 4x elns jeg :>

 

kjører 1.45v på cpu, 2.8v på rammen, 1.7 på chipset, 1.4 på ltd

 

jeg er rimelig nabb på amd64 så hadde satt stor pris på om noen her hadde giddi å utdype hva de forskjellige er\gjør

 

btw, hva er anbefalt maxtemp på chipset og pwm ic? hender chipsettet går over 50grader og pwm er oppi 46 til tider.. bare lurer for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...