Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du vert så heldig å få UTT chiper i Geil value brikkene dine ??

Har ikkje eg på mine Geil value brikker :(

5015697[/snapback]

 

 

 

Har 2 sett med value brikker,de ser helt maken ut.Den ene settet ble kjøpt i Januar og den andre ble kjøpt i august.Den seneste er UTT.Veldig merklige at de gjør det slik.

 

Men de første brikkene klarte jeg ikke å kjøre mer en 220 stabilt .

 

Disse her kjører jeg på 240 stabilt på 3,1volt,og til å være brikker for 850 spenn så er det veldig imponerende,hadde faktiske ikke regnet med det .

 

 

De første er :

 

GE1GB3200BDC

 

De andre er:

 

GE1GB3200BHDC : UTT chip

 

cpu-z :

serial no. 20020725

Manufacturing date: week 255, year 255

Endret av LeXUS_
Lenke til kommentar

Noen her som har prøvd de nye OPTERON cpuene på dette HK ? Fy faen som de klokker, unnskyld språket, men det finnes jo ingen som ikke klarer 3GHz på luft omtrent!!

Ser komplett har 2 stk 150 inne, samme sepcs som 4000+ bare 100kr dyrere, frister med en slik! Skal være lagd av samme silisium som FX serien eller noe sånn, har ikkje helt peiling på dette.

Lenke til kommentar

Furyfax jeg lurer på om BIOS'n på DFI kortet finner Opteron da?

Jeg må innrømme at det frister med en slik ja, men siden jeg allerede har en X2 4400 så tror jeg skipper det jeg. Når X2 prosessorene overklokker til 3Ghz på luft, da blir det enda mer spennende! Håper det blir mulig uten å måtte ha en 65nm CPU.

Lenke til kommentar

Joda, biosen skal støtte disse uten problemer. Disse klokker jo som sagt veldig bra og det er heller ikkje lenge til DC OPTERON kommer, kommer vell om noen uker. Ville heller hatt en DC OPTY enn en X2 CPU, hadde egentlig tenkt å vente med DC CPU til M2 kommer på markedet men kanskje eg ska gå for en DC OPTY.

Lenke til kommentar
Hva gjør opteron så mye bedre på samme HK? bortsett fra at den når 3Ghz?

5027211[/snapback]

 

De er vistnok mye bedre overklokkere enn A64, men det gjenstår å se når flere resultater tikker inn.

 

Jeg har bestilt min DC Opteron 175 fra databutikken.com, og håper på det beste.

Må bare bli bra. Tør jeg håpe på 2,8 ghz?! Vannavkjølt self!

Lenke til kommentar
Er det ellers noen forskjeller som gjør de mer eller mindre egnet til spilling eller multimedia?

5027217[/snapback]

 

Nei, ikke som jeg hvet om. Bortsett fra en stili Opteron logo som du kan klistre på monitoren din. ;)

 

(vi som har Lianli klistrer vel ikke noe på kabinettet!?!?!)

Endret av skyline
Lenke til kommentar

nei, Arkitekuren er bortimot identisk..

 

Når forsvant det at man kan se antall innlegg.. så mange maste om det når de bytta forum, men jeg har kunnet se det helt frem til i dag..?

 

edit: glem spamminga mi ;) skyline var før meg og jeg fant ut at antall poster gikk på hvilken skin man valgte, eneste som er mystisk nå er at jeg ikke har bytta skin :ohmy:

Lenke til kommentar

Mange Opteron 146 har samme stepping som fx57 CPUene, er derfor grunn til å tro at det er samme kjerne bare OPTERON er låst. Kjekt å få en FX-57 for halve prisen, i tillegg kan du jo kjøpe en DC OPTERON, med andre ord en DC FX-57. Låter bra det!

Men Skyline skalerer DC OPTERON like bra som SC OPTERON? Veldig få tester rundt omkring, så finner ingenting. Skriv da enten her eller en annen tråde kordan det går med OC med denne CPUen!

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Furyfax Postet i dag, 17:06

  Mange Opteron 146 har samme stepping som fx57 CPUene, er derfor grunn til å tro at det er samme kjerne bare OPTERON er låst. Kjekt å få en FX-57 for halve prisen, i tillegg kan du jo kjøpe en DC OPTERON, med andre ord en DC FX-57. Låter bra det!

Hvis jeg har sett riktig er de 250'ene du nevner på Komplett E4 stepping.

Men jeg skjønner ikke helt, er ikke alle disse Opteron cpu'ene S940, og S940 og S939 to helt forskjellige sokkler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...