Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Jeg misliker sterkt butikker som selger returvarer som "nye". De må enten selges som demo, til nedsatt pris eller byttes mot leverandør hvis det er påståtte feil/mangler.

 

Derimot all denne "testingen" som foregår blant brukere. "hmm nei den funket ikke utenfor spec som jeg ønsker, så sender den tilbake". Det er vel heller de jeg burde mislike for det gjør at butikkene får ekstremt mye unødig retur som jo må selges videre. Hvorfor skal jeg betale for andres testing og feiling?

 

Jeg fikk en vannblokk som hadde merker etter nipler, altså brukt. Hvorfor skal jeg betale full pris for det. Mangle på respekt for kunden.

 

EDIT:

Når jeg kjøper min neste PC skal jeg ringe, så jeg er sikker på at jeg ikke får noen "bruker test" produkter. Oppg. av bios er jeg helt med på :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg prata så vidt med netshop angående dette da jeg ringte de om noe annet, og de sa også at jeg kunne få et hovedkort som var åpna, men det var da kun fordi de hadde flasha biosen. men det kortet jeg fikk var allerede flasha fra fabrikken, den hadde 310, og var 100% forselga :)

 

edit: da jeg tok det samme opp med shg så trodde han svensken på support at de hadde lov å selge returvarer som vanlig vare i damnark. og siden de da har mye retur på dfi så er det jo ikke rart at jeg fikk 2 stk åpna kort på rad. derfor jeg navefalt å styre unna de produktene på shg som vanligvis har høy retur %. men ellers så er det en god butikk synes jeg, bra utvalg og gode prisen.

 

nå har de foresten fått live webcam på support med chat også, testa det tidligere i dag, og det funka strøkent

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Jeg misliker sterkt butikker som selger returvarer som "nye". De må enten selges som demo, til nedsatt pris  eller byttes mot leverandør hvis det er påståtte feil/mangler.

 

Derimot all denne "testingen" som foregår blant brukere. "hmm nei den funket ikke utenfor spec som jeg ønsker, så sender den tilbake". Det er vel heller de jeg burde mislike for det gjør at butikkene får ekstremt mye unødig retur som jo må selges videre. Hvorfor skal jeg betale for andres testing og feiling?

 

Jeg fikk en vannblokk som hadde merker etter nipler, altså brukt. Hvorfor skal jeg betale full pris for det. Mangle på respekt for kunden.

 

EDIT:

Når jeg kjøper min neste PC skal jeg ringe, så jeg er sikker på at jeg ikke får noen brutte forseglinger eller tape erstatninger.

5005162[/snapback]

 

Bare så det er sagt, jeg testet ikke utenfor spec, det er vel et minimumskrav at et kort takler SLI når det er laget for det vil jeg tro .

Men butikken skal ikke selge dette som nytt det er klart.

Lenke til kommentar

Å teste at varen har funksjoner den er markedsført som er noe helt annet og da er jo egentlig varen defekt og skal returneres av selger til produsent ;).

 

Ellers ikke noe personlig mot deg snekkern, tenkte mer på alle som mer "misbruker" denne delen. Ved at de ikke får til ting utenfor spec eller skal teste i 10 dager.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Å teste at varen har funksjoner den er markedsført som er noe helt annet og da er jo egentlig varen defekt og skal returneres av selger til produsent ;).

 

Ellers ikke noe personlig mot deg snekkern, tenkte mer på alle som mer "misbruker" denne delen. Ved at de ikke får til ting utenfor spec eller skal teste i 10 dager.

5005271[/snapback]

 

Skjønner det,men ville bare nevne at de problemene jeg har opplevd er på std innstillinger, altså ikke ved klokking/modifisering.

men ja angreretten kan enkelt missbrukes desverre .

Lenke til kommentar

Siste nytt er at det er på trappene en ny bios,denne er egentlig beregnet på det nye hovedkortet som kommer,men kan brukes også på dette.

Denne skal ha en del forbedringer og kan oppdateres via windows,så da slipper en å bruke diskett.

Har en kjenning som har fått denne biosen ad omveier og det er mulig jeg får den snart, denne biosen gjenkjenner også alle X2 cpuer og kjører dem smertefritt .

Lenke til kommentar

Har to maskiner med SLI-DR kort som har fått så mye juling at de burde ha lagt seg i graven for lenge siden. Men de har ikke sviktet meg et sekund. Er kjempefornøyd med DFI og mulighetene en har med klokking og tøyning av grenser. Vet og at det har sine svakheter, men hvilke hovedkort har ikke et eller annet punkt de er svake på?

Endret av Obix
Lenke til kommentar
Hei!

Kan noen gi meg link til mest stabile BIOS'n og til et lett BIOS flashe program?

Har DFI Ultra-D. 3200+ ocz ram

5013303[/snapback]

 

Bruk siste bios som ligger på DFI sin side,denne må du laste ned til din maskin. Sett så i en floppy og trykk på den nedlastede biosen den blir da lagt inn på floppyen, når dette er ferdig restart maskinen med floppyen i , resten går automatisk .

Lenke til kommentar
Hei!

Kan noen gi meg link til mest stabile BIOS'n og til et lett BIOS flashe program?

Har DFI Ultra-D. 3200+ ocz ram

5013303[/snapback]

 

Bruk siste bios som ligger på DFI sin side,denne må du laste ned til din maskin. Sett så i en floppy og trykk på den nedlastede biosen den blir da lagt inn på floppyen, når dette er ferdig restart maskinen med floppyen i , resten går automatisk .

5013887[/snapback]

 

Jeg har ikke floppy...

Endret av Sippini
Lenke til kommentar

Dette er hvordan jeg gjør det, funker fint hver gang...

 

LAst ned winflash, pakk denne ut, last ned bios du vil flashe, pakk ut *.bin fila. Start winflash. Merk av for bootblock, dmi area, update all, og clear cmos. Velg deretter file>update bios og deretter *.bin fila du pakket up. Trykk så update og resten er selvforklarende.

 

Dette er hvordan jeg gjør det, og jeg fraskriver meg alt ansvar... :p , bare pass på at systemet er rock solid før du flasher så burde det gå bra...

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg den seneste beta biosen : N4D702-2 (2 fordi jeg har UTT ram brikker ) Og jeg må si at den er veldig stabil .Hadde noen små problem med div utsabilitet med forrige versjonen,trodde først det var defekt minne,men etter bios oppdatering har det gått glatt for seg.-

 

 

 

Her laster du ned biosen og windows biosupdate tool,trenger ikke diskett :

 

Det som jeg brukte litt tid var å finne hvilken av de tre jeg skulle ha,da jeg ikke viste hvilken type ram chip jeg hadde,så først så prøvde jeg med : -1 uses 3.26 ram table general purpose (most ram),den er for generelt bruk,dvs hvis man har noname minne eller ikke veit.

 

Med -1 så funka det rimlig bra men som sagt så googlet jeg en del og etterhvert fant jeg ut at jeg hadde UTT brikke,og da flasha jeg igjen til -2 .

 

http://www.techpowerup.com/articles/other/114

 

 

Winflash:

 

http://www.techpowerup.com/articles/111/im...WinFlash176.zip

 

PS: etter du har flasha vil maskina begynne å pipe,først trodde jeg at det fordi jeg hadde valgt feil bios,men jeg resetta bios (flytta om cmos jumperen og tok ut CR-batteriet) så funka det fint.

Endret av LeXUS_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...