Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, nå har eg lagd meg et problem. Monterte vannblokk på HK. Gikk nesten knirkefritt. Men når eg ska starta opp så lyse alle 4 røde led'ene. Betyr det at PCen ikkje finner CPU?

Noen tips mottas med store gledeutbrudd!

5002807[/snapback]

 

Vel det er et "kjent" problem og har neppe noe med vannblokken å gjøre, for om du leser noen av innleggene mine har det samme skjedd med en del av DFI kortene mine, ja sogar flere ganger på enkelte.

Eneste løsning jeg finner er å koble fra alt av strøm , ta ut minnebrikkene og le det ligge ca et døgn da finner det ut at det er ok som regel .

Ja utrolig men sandt,dette har skjedd flere ganger.

Lenke til kommentar

Synes dog det er veldig rart, siden maskinen har virket uten noen form for problemer siden det kom på markedet.

Hvis eg hypotetisk hadde ødelagt nforce brikka ved montering av vannblokk, ville da systemet "startet" slik det gjør nå? Nå lyser det 4 lys nederst på kortet ( hva betyr det ? )

 

(OT ( Har "antall inlegg" forsvunnet nå?? ) EDIT2: nei det har ikkje forsvunnet..)

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Vel det kortet jeg har i maskinen nå virket også 100% fra dag en, for plutselig å ikke ville starte mere, dette uten at det var gjordt en eneste forandring på maskinen. Kortet stod bare å lyste med 4 røde lys, etter ca 2 døgn uten strøm begynte det å fungere og er nå helt ok.

Så det kan være verd et forsøk.

Lenke til kommentar

Har heller troen på at det er en bruker feil her, er ikkje så erfaren som deg, sjøl om eg har satt sammen mange PC'er. Men de 4 lysa som lyser står de for at den ikkje finner CPUen ? Hadde disse lysa lyst om eg hadde ødelagt nforce4 brikka ?

 

EDIT: Googla meg fram til dette:

 

4 LEDs on = Power applied

3 LEDs on = CPU has been detected OK

2 LEDs on = RAM has been detected OK

1 LED on = VGA has been detected OK

0 LEDs on = System has booted to the Operating System.

---------------------------------------------------------------------

 

Så det vil si at maskinen ikkje finner CPU. Men lurer fremdeles på om disse 4 lysene hadde lyst om eg f.eks har ødelagt nforce4 brikka ved montering av vannblokk??

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Det er jeg ikke sikker på, men husk når mine kort slo seg vrang så lyste alle 4 uansett om jeg skiftet ut alle komponentene , jeg ville iallefall prøvd å koble fra alle kabler,strøm og rambrikker og latt kortet ligge slik noen timer for så å montere det igjen, litt dumt om du sender det inn og så virker det .

Lenke til kommentar

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

:D:D:D

-------------------------------------------------------------------

 

Det va bruker feil! Tok av CPU blokka og der dro eg CPUen med meg når eg tok den av, så den satt ikkje skikkelig fast i socketen! Tok den inn skikkelig og så boota pcen perfekt!

 

*HAPPY*

 

Var skikkelig redd HK hadde tatt kvelden!

Men takk for all hjelp uansett!

Lenke til kommentar

litt flaks skal man han. heldigvis så skal det litt til å skade cpuen selv om den følger med blokka når du demonterer. har opplevd det selv også.

 

men sånn generelt så kan man jaggu bli oppgitt over de folka som ikke kan nok pc til å skru det sammen første gangen uten problemer med montering. har hjelpt en fyr ganske mye nå med å sette opp et amd 64 system til ca 16k og når han fikk det så bruke han ikke messing skruene bak hk...

Lenke til kommentar
Snekker`n Postet i dag, 11:06

  Vel det kortet jeg har i maskinen nå virket også 100% fra dag en, for plutselig å ikke ville starte mere, dette uten at det var gjordt en eneste forandring på maskinen. Kortet stod bare å lyste med 4 røde lys, etter ca 2 døgn uten strøm begynte det å fungere og er nå helt ok.

Så det kan være verd et forsøk.

Er det mange som har opplevd dette, og/eller har DFI kommet med noen forklaring eller uttaleser rundt fenomenet?

 

Høres jo meget sært ut i alle fall, kanskje det er et marked for "DFI resetter'n", en plugg som et lite øyeblikk settes inn i steden for ledningen fra psu, der alle pinner er kortsluttet, og dermed resetter hk...

 

Har du forsøkt det Snekker'n, og korslutte pinnene?, tror du jeg ville blitt rik av å produsere sånne plugger?

Lenke til kommentar

Jeg tror snekkeren har vert uheldig med korta sine, bortsett fra sli biten, den er nok bugga på DR. Spørs jo hvor mye du har feilsøkt ellers også, psu, skjermkorta, sli broa. Kan være mange kilder.

 

 

Edit: jeg får ikke 7/10 divideren min til å virke. Maskinen vil ikke boote når denne er aktivert, men jeg kan boote på et hakk skarpere divider. Hvor tror dere kilden til dette ligger? ram, hk/bios eller cpu?

 

Iriterende, for det hindrer meg i å kjøre opp fsb ytterliggere.

 

Har nå snakket med to som får kjørt 4400+ på 2750 v/1,4v stabilt på disse korta. Liten tvil om at enkelte av disse klokker noe sykt.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Ka temperaturer har dere på PWM IC på HK'et ? Etter spilling på maskinen så ligger denne temperaturen opp mot 60grader, synes det er altfor varmt. Mens CPU er 40grader og chipsett 38 grader. Grunnen til at CPUen er noe "varm" er pga er fordi eg har montert vannblokk på chipsetet og det økte CPU temp..

Lenke til kommentar

Nei jeg er nok ikke den eneste,ta og les på div utenlandske forum så ser dere at DFI er synnonymt med feil/problem.

Når det gjelder testing er det meste prøvd, husk Nettshop sendte meg flere kort + et ekstra sett med 7800 gtx kort + stforsyning+ minnebrikker osv osv, ingenting hjalp og det eneste jeg får rep kortet med når det låser seg er som sagt å koble alt fra det og la det ligge minimum natten over, da starter det som ingenting har hendt.

Så for meg er det temmelig klart at det er volbroene som lever sitt eget liv på disse kortene, synd da dette er et meget bra klokkekort men det er uansett ikke akseptabelt når feilraten er 3-4 ganger så høy som på andre kort.

Lenke til kommentar

det er vel såpass mange som kjøper det fordi det er skyt bra når det faktisk funker, og folke r villige til å ha e tpar returer føre de bytter merke. selv er jeg på mitt 3. ultra D kort nå.

 

1. var åpna, gikk rett tilbake, 2. var også åpna men jeg testa det også, det nekta å overklokke. det jeg har nå funker strøkent :D (de to første kom fra shg.no, det siste er fra netshop)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...