Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel da har jeg fått montert disse brikkene på DFI kortet mitt, og det ser bra ut så langt. ytelsen gikk noe ned i benchmarks, men det var som forventa da jeg gikk fra CL2 til CL3.

 

men den gikk ikke så mye ned som jeg var redd for, og det ser ut som disse brikkene vil være helt perfekte for asus korta som har max 3v på minnet.

 

skal komme tilbake med overklokkingsresultater etterhvert. akkurat nå koser de seg på 250mhz med default timings 3-3-2-7

 

edit: benchresultatene står i profilen, kan opplyse om at jeg mista ca 800poeng i 01se, ca 50 poeng i 03 og skarve 8 poeng i 05 i forhold til VX rammen jeg kjørte tidligere.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Dette funker dersom du vil bruke alle fire slotene;

 

Sett VDIMM til 2.8V og Command Per Clock til Disabled. Da får du dual channel på alle slotene og full støtte for ønsket båndbredde ;)

Tusen hjertelig takk for det:D:D

 

Har hadd store problemer med at de ikke fungerte!!

 

Gikk opp over 400 i score i 3Dmarks 05!!

Endret av StalkI2
Lenke til kommentar
Forøvrig, hva har PCI-e clock freq. å si for ytelsen? Den er std på 1000MHz, men min kjører på 3000MHz... Noen som er eksperter på dette feltet? :)

Ehh, standard er vel 100? Det er det samme som agp frekvens på gamlere system.

Fra nVIDIA nTune/nVMonitor:

 

PCX (PCI Express bus speed) 3000MHz. Hvis jeg velger originale settings stiller den seg til 1000MHz.

Lenke til kommentar

Folkens jeg trenger seriøst hjelp her:(

 

Fikk mitt DFI nf4 Dr kort i dag har satt det sammen med 2x patriot 3200 1gb minne, western digital raptor 74gb disk og ett jalla pci-e gateway 6600 kort (da 7800 kortet mitt er i rest enda)og en amd 64 x2 4400 cpu.

installerte windows gikk bra så brått rebooter maskina seg hele tiden etter at den er ferdig med dos delen i oppstart.

 

noen som har noen fornuftige forslag til hva som kan være feil er desperat her

 

btw i oppstart så sier den amd hammer cpu unknown model kan dette ha noe å si ?

Endret av Sinso
Lenke til kommentar
installerte windows gikk bra så brått rebooter maskina seg hele tiden etter at den er ferdig med dos delen i oppstart.

 

noen som har noen fornuftige forslag til hva som kan være feil er desperat her

Hva mener du med "dos delen i oppstart"?

 

Der er ikkje noen "dos del" i windows XP, eg tviler på at eldre versjoner av Windows er kompatibelt med helt ny hardware. Det er sikkert ett problem med drivere, har du prøvd å starte i safe mode?

 

Siden du redigerer så gjør eg det også. Det ser ut som om du har en bios som ikkje er kompatibel med X2. Prøv å oppdatere bios, kan hende det fikser alt ;)

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

har flasha biosen men skjer akkurat det samme , er det noe jeg bør verra obs på med tanke påbios instillinger , eller no på hovedkortet jeg burde gjort noe med ?. begyner å bli passe frustrert her.

 

det som skjer er at når jeg får opp windows oppstartsmenyen som spør om jeg skal starte i sikker modus osv så fort jeg trykker enter der så resetter den seg.

Lenke til kommentar

er faktisk ikke sikkert at det å øke volten funker så bra. på det forrige ultra D kortet mitt så hadde jeg akkurat samme problem, bare at der restarta maskina seg eller slo seg av dersom jeg prøvde å øke volten på cpu og/eller ram. så vidt jeg kunne fastslå, så var alt av cpu endringer over default og ram over 3v umulig å bruke.

Lenke til kommentar

Virker som om disse korta strter fint selv om bios ikke har støtte for 2 kjærner, men da blir den bare oppørt som en enkelt kjærne.

 

Hvilken psu har du? har du testet rammen i singel modus, i begge slottene? Er hardiskene oppe og går på normal måte?

 

Først og fremst virker det som du har problemer med strøm eller harddisk, test det jeg har skrevet over.

Lenke til kommentar

jeg håper og ber at det er strøm problemer for jeg bruker en shitty 350watter atm pga den gamle mist psu'n min ikke har 24 pins kontakter så har bestilt meg en 580w hiper psu, har testa å bytte disk , minne ,flytta pci slot for gfx og prøvd uten lyddkort men samma skjer hele tia så vi får bare håpe at når den nye psu'n er i hus så ordner det seg . værste som er detta glede seg til noe nytt også funker det ikke :)

 

Takker for all støtta folkens.

Lenke til kommentar

Tok av chipsett vifta i dag, fikk nærmest sjokk. Det de hadde brukt som kjølepasta lignet mest på knallhard gul ørevoks. i tillegg ligger en firkant av skumgummi som skal beskytte NForce4 coren(minnet veldig om en liten prossessor)

 

Jeg tenkte, her må det handles.

 

Prøvde etter beste evne å få bort "ørevoksen", dette måtte tilslutt slipes av. Samme sjebne led skumgummien rundt. Men limen var så vanvittig sterk, at jeg gav opp restene av skumgummien.

 

Fant et fint slipepapir som jeg brukte akkurat der coren treffer kjøleren, skiftet der etter ut klipsene på vifta, med noen kortere, og med bedre fjører.

Tok også lokket av viften, hva i helsike skal det være godt for?

 

Prøvde deretter og rense coren, men den var også full av lim og dritt. Prøvde å fukte det med noe alkohol greier, men uten resultat. klinte på AS 5 og monterte kortet igjenn.

 

Selv om det var rester både på core og vifte, sank chipsett idle temeratur 4grader og vifta gjikk ned 2000 rpm.

 

Forholdsvis fornøyd med resultatet, men når boxkjøleren og cpu core er så kald at cpu viften stopper så ofte, er ikke den chipsett vifta noe å høre på.

 

En ny kjøler må til.

 

Planer om å masseprodusere din kjøler Artic oc?

 

Ps, noen som vet om noen kjemikalier som kan fjerne resten av dritten? Har noe dynoclean cc 115 på jobben, får se om det virker.

 

Edit: Guide for fjerning Dette funket altså ikke for meg, da det var lim både på core og kjøler.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...