skille Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) *dobbelpost* Endret 28. februar 2005 av skille Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 @ArticOC - NICE! -Trond Takker Gleder meg iallefall til å prøve ut saken, tipper den banker den som oprinnelig stod på.. Målet mitt var: - ingen støy/vifter - mulighet til SLI med alle typer skjermkort uten at kjøleren kom i veien - god ytelse for overklokking av system Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg har ca 40-45 grader på system, og 33-35 grader på cpu. (cpu temp under 100% load i Cpu burn-in) idle temp på cpu 20-23 grader... Lenke til kommentar
Vapo Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Jeg har 32 grader på systemet mitt.Var oppe i 49 grader tidligere noe jeg syntes var for mye. Bruker denne kjøleblokka fra det gamle Koolance systemet mitt. Passer perfekt under skjermkortet. Synd ikke Microplex har den lenger i sortimanget sitt. Link Endret 25. april 2005 av Vapo Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Liker dette hk. Sjekk bildet Endret 28. februar 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Enda ett nytt knallreview av DFI nF4 http://www.pcper.com/article.php?aid=118&type=expert Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Ko mye spenning tåler winnie CPU'ene ? ( Har vannkjøling ) Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Er det noen geeks her som har prøvd OCZ Pc4200 platinum, Geil Ultra-X eller G.Skill PC4400LA (altså siste revisjon TCCD) PÅ DFI NF4? Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Eg har Corsair XMS PC4400 CL2,5-4-4-8, eg har lest at disse skal være TCCD chipper. Som du ser på bildet litt over så funker det flott. Endret 1. mars 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Er det noe pci-lock på dette kortet (eller er det automatisk).... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 DFI LanParty nF4 SLi-DR er kåret til "Gold Editors Choice" i Anandtechs SLi-roundup. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Eg har Corsair XMS PC4400 CL2,5-4-4-8, eg har lest at disse skal være TCCD chipper. Som du ser på bildet litt over så funker det flott. Wow det var saker det gitt hva blir scoren i sissoft mem banwith ? Lenke til kommentar
jorgenhm Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Eg har Corsair XMS PC4400 CL2,5-4-4-8, eg har lest at disse skal være TCCD chipper. Som du ser på bildet litt over så funker det flott. Wow. Virkerlig bra minne det der! Kjører du minne 1:1? Og hva har du HTT multiplier på? 3x, 4x eller? EDIT: Er litt usikker på dette med klokking, og vurderer omtrent samme oppsett som du har. Jeg lurte bare på hvorfor du har settet ned multiplier? Takler ikke CPUen mer? Hjelper det mye å ytelsen å gå ifra 8 til 9 i multiplier? Endret 1. mars 2005 av jorgenhm Lenke til kommentar
scarlett Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Tok av chipset vifta idag for å smøre på litt artic silver og sette på en Revoltec NB freezer i stedet. Skulle tro de hadde brukt tyggis under der sånn som den feite guffa satt. Revoltec nb kjøleribber Er det noen som vet funksjonen til den hvite ramma som var rundt "kjøleguffa" Skifter til vannkjøling i disse dager så det blir spennende å prøve. Endret 1. mars 2005 av scarlett Lenke til kommentar
FlatEric82 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Tok av chipset vifta idag for å smøre på litt artic silver i stedet. Skulle tro de hadde brukt tyggis under der sånn som den feite guffa satt. Er det noen som vet funksjonen til den hvite ramma som var rundt "kjøleguffa" -Stussa også litt på den, men jeg tror ikke den har noen annen funksjon enn å holde vifta mest mulig rett. Og ja, den tåler ikke sprit Den gikk i oppløsning da jeg rensa den :!: Lenke til kommentar
scarlett Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) -Stussa også litt på den, men jeg tror ikke den har noen annen funksjon enn å holde vifta mest mulig rett. Og ja, den tåler ikke sprit Den gikk i oppløsning da jeg rensa den Ja stussa en del jeg og spes når den bare gikk i oppløsning. Under er det tape i samme firkanten. Jeg så noen av loddingene rundt chipset står veldig høyt begynte å fundere på om det var en slags isolering Endret 1. mars 2005 av scarlett Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Eg har Corsair XMS PC4400 CL2,5-4-4-8, eg har lest at disse skal være TCCD chipper. Som du ser på bildet litt over så funker det flott. Wow det var saker det gitt hva blir scoren i sissoft mem banwith ? Huske ikke nøyaktig men eg tror det va ca 7700MB/s. Er det bra ? HTT står på 3, HK liker ikke høyere enn 1200MHz, må derfor ha den på 3. Satt ned MP fordi eg får ikkje CPU'en noe høyere enn det stabilt. Åsså hadde eg lyst å se kor langt minne ville gå. Fornøyd med minne! ( Og resten av maskinen! ) Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Huske ikke nøyaktig men eg tror det va ca 7700MB/s. Er det bra ? HTT står på 3, HK liker ikke høyere enn 1200MHz, må derfor ha den på 3. Satt ned MP fordi eg får ikkje CPU'en noe høyere enn det stabilt. Åsså hadde eg lyst å se kor langt minne ville gå. Fornøyd med minne! ( Og resten av maskinen! ) Jupp du har grabba til deg de fetesete minnemoduleene som er å få tak i Etter prestandaen på minnet ditt å dømme har XMS-PC4400C25 brikkene dine Samsung TCCD ~ Brainpower pcb. 7700MBs er bra det, men du kan jo leke litt med timings osv og se hva som gir mest banwith. Prøv medium timings 2,5-3-3-8 290~300 Mhz 1T @ 2,85V Endret 2. mars 2005 av Bofur Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Ikke lenge til testing nå Droppet vannkjølinga til CPU, må bygge om et annet kabinett, så dette kommer senere..Zalman får holde flere bilder: http://home.online.no/~edg-edva/hw/HPIM0363.JPG http://home.online.no/~edg-edva/hw/lite4.JPG Endret 3. mars 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Har akkurat lagt inn windows, da jeg rebootet gikk jeg inn i BIOS på nytt.. der står det at chipset temperaturen ligger på 36 grader, dette når maskinen har stått på en halvtimes tid med sidepanelet åpent.. Hva får dere andre? EDIT: Har Primet maskinen hardt en times tid og chipsettet ligger på ca. 43grader, selvfølgelig passivt kjølt (uten vifter o.l.), kabinettet er nå helt lukket uten andre vifter enn den sm står i strømforsyninga. Systemet er ikke klokket eller tuklet med enda, alt står til default! Endret 3. mars 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå