Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

litt problemer her nå...

Skulle sette 4volt jumperen tilbake til normal setting og etterpå ville ikkje systemet boote, henger seg på 4 leds.

Prøvde å resette cmos som ikkje fungerte, har også pøvd å sette hovedkortet på safe-modus.

Det hjelper heller ikkje :nei:

Noen som har ide på ka det kan vere ?

Endret av jon-t
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå begynner det virkelig å se rart ut når eg setter inn igjen strømkontakten så prøver hovedkortet automatisk å boote, uten at eg trykker på power knappen.

Har selfølgelig prøvd å koble power knappen fra hk men det hjelper heller ikkje:(

Det som er rart er at når det booter så virker det som hk ikkje får nokk strøm fordi det booter seint, viftene går så vidt rundt og diagnose led ene lyser svakt...

Lenke til kommentar

Jeg har nå latt mitt hk ligge strømløst i ca 24 timer mellom hver forsøk på å få det opp å gå og hver gang har det slukket et lys mere enn forrige gang og akkurat nå sluket det siste og kortet fungerer :)

Jeg blir faktisk mer og mer forundret for hver gang det skjer noe,for hva er egentlig årsaken, ja man kan vittelig bli frustrert av mindre :)

Min konklusjon må vel bli at dette definitivt ikke er et hk for folk med kort lunte og lite tolmodighet :D

Lenke til kommentar

Vel gutter nå har jeg testet vannkjøling på VX brikkene med og uten heatsinks, så jeg vil annbefale dere å ta en titt HER

 

 

du snekker'n, de er vel ikke noen hardware spøkelser hjemme hos deg vel?? skulle jaggu tro det

 

Mulig , men da må det ligge i DFI eskene for jeg har ikke disse problemene med andre merker :D

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg tenkte å spørre dere litt om å tweake DFI kortet for bedre ytelse. Jeg vet hva mine RAM brikker takler av vanlige RAM timings, men hva med de andre innstillingene i BIOS'n på DFI kortet? Vet man kan bruke A64 Tweaker også. Men jeg gidder ikke teste en og en innstilling med påfølgende 24 timer Prime95 stabilitets testing....dette hadde da tatt mange dager sikkert. Men hvilke innstillinger kan jeg gjøre for å bedre ytelsen som er sikre? Noen guide på nettet?

Quoter meg selv siden ingen svarte meg egentlig på dette om å tweake BIOS'n for å presse ut mer ytelse av DFI kortet. Noen med tips?

Lenke til kommentar
Jeg tenkte å spørre dere litt om å tweake DFI kortet for bedre ytelse. Jeg vet hva mine RAM brikker takler av vanlige RAM timings, men hva med de andre innstillingene i BIOS'n på DFI kortet? Vet man kan bruke A64 Tweaker også. Men jeg gidder ikke teste en og en innstilling med påfølgende 24 timer Prime95 stabilitets testing....dette hadde da tatt mange dager sikkert. Men hvilke innstillinger kan jeg gjøre for å bedre ytelsen som er sikre? Noen guide på nettet?

Quoter meg selv siden ingen svarte meg egentlig på dette om å tweake BIOS'n for å presse ut mer ytelse av DFI kortet. Noen med tips?

Her er en fin plass å starte, eller mer spesifikt her. Eller så flyter det med tråder om innstillinger og tweaks for VX/ ch5 UTT/bh5 UTT- baserte brikker på forskjellige fora, f.eks her.

Lenke til kommentar
Jeg har nå latt mitt hk ligge strømløst i ca 24 timer mellom hver forsøk på å få det opp å gå og hver gang har det slukket et lys mere enn forrige gang og akkurat nå sluket det siste og kortet fungerer  :)

Jeg blir faktisk mer og mer forundret for hver gang det skjer noe,for hva er egentlig årsaken, ja man kan vittelig bli frustrert av mindre  :)

Min konklusjon må vel bli at dette definitivt ikke er et hk for folk med kort lunte og lite tolmodighet  :D

DFI=Dumb Fucking Idiots

 

-nei dette hovedkortet laget så mye bryderi for meg i hele september at det nesten er deilig å bruke laptop igjen her...

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Dette lover strengt talt dårlig fra DFI sin side, og jeg som hadde sett meg ut DFI til mitt neste oppsett... Så både kvaliteten på kortene og responsen fra produsenten hvis noe skulle være gærnt er laber? Uff

Vel,nå ordner jo Netshop opp da så du trenger ikke tenke på produsenten,men jeg ville ventet til den nye utgaven kommer i salg og at noen har fått testet den en stund.

Får dfi volten stabile på de tror jeg det blir et megakort.

Lenke til kommentar
Jeg har nå latt mitt hk ligge strømløst i ca 24 timer mellom hver forsøk på å få det opp å gå og hver gang har det slukket et lys mere enn forrige gang og akkurat nå sluket det siste og kortet fungerer  :)

Jeg blir faktisk mer og mer forundret for hver gang det skjer noe,for hva er egentlig årsaken, ja man kan vittelig bli frustrert av mindre  :)

Min konklusjon må vel bli at dette definitivt ikke er et hk for folk med kort lunte og lite tolmodighet  :D

DFI=Dum Fucking Idiots

 

-nei dette hovedkortet laget så mye bryderi for meg i hele september at det nesten er deilig å bruke laptop igjen her...

Skal du rakke ned på noe, burde du klare å skrive det rett i det minste, dum på engelsk staves Dumb...

 

Jeg er i alle fall svært fornøyd med mitt hovedkort, har ikke merket noe fluksering eller store spenningshopp. Har 480W Antec TrueBlue-PSU med den famøse 20->24-pins-overgangen som DFI ikke liker i det hele tatt, hehe.

Lenke til kommentar
Nettop,som jeg nevnte tidligere så benektet DFI alt helt til jeg linket til flere nettsider der folk hadde samme problem, da innrømmet de problemet men forlangte at jeg skulle sende hele mitt oppsett til dem :cry:

takket være Netshops utrolige gode service ordnet ting seg .

Netshop er gutten sin det. Ja de har sikkert mottatt en del kort som har gått i retur. Godt å rakke litt ned på DFI etter at kortet ødela nesten hver eneste kveld for meg i september, hehe.

 

Men det som overrasket meg var reaksjonen til DFI på de problemer som oppstod for snekker'n. Det er ikke å ta problemene til etterretning, nei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...