Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LenniZ Skrevet 08/10/2005 : 14:23

  QUOTE (Snekker`n @ 08/10/2005 : 12:51)

Da var nytt hk bestilt, nei det er ikke DFI. 

 

 

Så hvorfor skriver du det i denne tråden da?

Om du absolutt skal si at det ikke er DFI, så kan du vel si hva du har bestilt? 

He he, denne tråden har fått en merkelig funksjon ja, har du noe og si, si det her!

Nå er jeg vel ikke noe bedre selv, faktum er jo at denne tråden har mange etter mitt syn interessante diskusjoner, og jeg lar meg rive med ganske lett.. :blush:

 

Men hva var tanken bak det siste innlegget Snekker'n, var det en Quiz?

Lenke til kommentar
LenniZ Skrevet 08/10/2005 : 14:23

  QUOTE (Snekker`n @ 08/10/2005 : 12:51)

Da var nytt hk bestilt, nei det er ikke DFI. 

 

 

Så hvorfor skriver du det i denne tråden da?

Om du absolutt skal si at det ikke er DFI, så kan du vel si hva du har bestilt? 

He he, denne tråden har fått en merkelig funksjon ja, har du noe og si, si det her!

Nå er jeg vel ikke noe bedre selv, faktum er jo at denne tråden har mange etter mitt syn interessante diskusjoner, og jeg lar meg rive med ganske lett.. :blush:

 

Men hva var tanken bak det siste innlegget Snekker'n, var det en Quiz?

Jeg har nok bestilt et Asuskort til,da dette er 100% stabilt og man slipper problemer som med DFI.

 

 

Så hvorfor skriver du det i denne tråden da?

Om du absolutt skal si at det ikke er DFI, så kan du vel si hva du har bestilt?

 

Vel nettop fordi det var/er DFI kortene som er problemer med og om en leser både i denne tråden og på forskjellige fora rundt om ser en at det er enormt mange som sliter med disse kortene og at voltproblemer er en gjenganger.

Men er det noen som ikke tåler at en poster negative erfaringer? Kan jo virke slik :hmm:

Jeg er ikke ute etter å kun kritisere DFI,men legger ut mine erfaringer, for det er vel nettop det denne posten er til eller?

Hadde disse problemene oppstått med et annet merke,ja da hadde jeg fortsatt postet dem,men da i en tråd for det merket det gjaldt.

At en her nevner andre kort som er mye bedre enn DFI når det gjelder stablitet bør vel tåles og mitt håp er jo at disse problemene skal bli elimiert på neste utgave av kortet da jeg selv ønsker å bruke dette nettop fordi det har muligheten for økt volt til mine VX brikker, derfor håper jeg DFI fikser den skiven og får en stabil volt også når man setter den i Dram 4 V select.

Jeg vet at folk fra DFI følger med her,noe som gjr det enda viktigere å poste slike problemer, selv om det kan se ut som om noen ikke liker det :hmm:

Lenke til kommentar

Dette er jo et helt naturlig sted å poste om det er problemer med DFI kort, og for å råde andre til å kjøpe noe annet dersom de skal ha et lignende oppsett som snekker'n.

ArticOS på sin side råder alle som skal kjøre tilnærmet hans oppsett å kjøpe DFI, fordi det funker veldig bra for hans del.

Lenke til kommentar

Riktig og husk at DFI kortet fungerer utmerket om det kjøres std, dvs at 4v modulen ikke brukes,for det er vel liten tvil om at det er her de fleste sliter,men da er også grunnlaget for det lille ekstra med DFI borte om ikke denne fungerer og da kan en like gjerne kjøpe et hvilket som helst annet kort som man vet er OK.

Vil tro at det ikke er uten grunn at feka Asus og andre ikke kommer med denne muligheten, de ser vel nettop faren ved at slike problemer kan oppstå :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Nazgul Skrevet 08/10/2005 : 16:07

  Dette er jo et helt naturlig sted å poste om det er problemer med DFI kort, og for å råde andre til å kjøpe noe annet dersom de skal ha et lignende oppsett som snekker'n.

 

Det støtter jeg også fult ut, det var vel heller ikke poenget til hverken LenniZ eller meg, men det var litt vel spartansk og bare fastslå at man har kjøpt nytt hk, og thats it.

Var i alle fall bare akkurat det jeg syns var litt rart av Snekker'n her. All annen klaging over ting på DFI kortene er jo selvsagt i høyeste grad på sin plass her, og kanskje også til og med råd om hva annet man heller bør velge er greit...?

Lenke til kommentar
Riktig og husk at DFI kortet fungerer utmerket om det kjøres std, dvs at 4v modulen ikke brukes,for det er vel liten tvil om at det er her de fleste sliter,men da er også grunnlaget for det lille ekstra med DFI borte om ikke denne fungerer og da kan en like gjerne kjøpe et hvilket som helst annet kort som man vet er OK.

Vil tro at det ikke er uten grunn at feka Asus og andre ikke kommer med denne muligheten, de ser vel nettop faren ved at slike problemer kan oppstå  :hmm:

Kortet leverer ustabil spenning når man bruker 4V jumperen, dette er ikke noe å legge skjul på. Ellers så er også kortet ganske sært, det har mange "nykker" og andre ting som gjør at det ikke egner seg så veldig bra for folk flest.

 

4Volt løsningen er tvilsom på mange måter, men da kortet ble sluppet var det ikke så mange alternativer. I tiden som kommer vil det bli lansert flere kort som støtter høy minnespenning og da uten alle problemene som DFI kortet har. DFI var forut for sin tid da kortet kom, og nå har DFI og de andre produsentene hatt god tid på å luke ut feil.

 

Det som kommer til å bli det nye "hotte" produktet er utvilsomt ATI sine nye chipsett, da med 4Volt støtte og 4-fase supply til CPU. De første kortene vi vil se folk på forumet blir å bruke vil komme fra DFI og Sapphire.

 

Jeg kommer personlig ikke til å bytte da nytteverdien for min egen del vil være liten. Men jeg anbefaler ikke lengere folk å kjøpe kortet, jeg anbefaler folk om å vente til de ATI-baserte kortene nevnt tidligere i innlegget kommer på markedet.

 

Flere vil nok poengtere at ATI chipsettet ikke støtter SLi, men jeg tror mange vil velge kortet uansett. De overklokker såpass bra :thumbup:

 

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2481

So, with pluses and minuses in several areas for each chipset, are there other factors that should influence your decision? If you are an enthusiast, then the answer is a resounding "YES". Sapphire and ATI have designed Grouper and Crossfire from the ground up as enthusiast boards. The Reference boards are the best and most stable that we have ever tested from an overclocker's perspective, and the production Sapphire PURE Innovation is just as overclockable and stable as the outstanding Reference Boards that we have seen.
Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
4Volt løsningen er tvilsom på mange måter, men da kortet ble sluppet var det ikke så mange alternativer. I tiden som kommer vil det bli lansert flere kort som støtter høy minnespenning og da uten alle problemene som DFI kortet har. DFI var forut for sin tid da kortet kom, og nå har DFI og de andre produsentene hatt god tid på å luke ut feil.

 

Riktig,men det som var mest skremmende var at når jeg kontaktet DFI benektet de enhver kjennskap til dette, de innrømmet først at dette var et problem da jeg linket til flere nettsteder verden rundt der folk klaget på dette.

Og som jeg sier og har sagt,dette kortet fungerer meget bra om en lar være å bruke 4v railen,men da er også vitsen med kortet borte,jeg får nemmelig bedre res på Asus sitt premiumkort enn på dette uten 4v railen :hmm:

I tillegg har Premiumkortet en bedre løsning (som også kommer på dfi sitt nye kort) i tillegg får en passiv kjøling på Premium

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Og som jeg sier og har sagt,dette kortet fungerer meget bra om en lar være å bruke 4v railen,men da er også vitsen med kortet borte,jeg får nemmelig bedre res på Asus sitt premiumkort enn på dette uten 4v railen :hmm:

I tillegg har Premiumkortet en bedre løsning (som også kommer på dfi sitt nye kort) i tillegg får en passiv kjøling på Premium

..man må ikke glemme at det tok en god stund før Premium kortet kom på markedet også da ;) DFI kortet var suverent for sin tid og vil stå som en milepæl hva gjelder overklokking på socket-939.

 

Nå kommer de andre produsentene ruslende etter, med bl.a. 4V støtte o.l.

Lenke til kommentar
Og som jeg sier og har sagt,dette kortet fungerer meget bra om en lar være å bruke 4v railen,men da er også vitsen med kortet borte,jeg får nemmelig bedre res på Asus sitt premiumkort enn på dette uten 4v railen  :hmm:

I tillegg har Premiumkortet en bedre løsning (som også kommer på dfi sitt nye kort) i tillegg får en passiv kjøling på Premium

..man må ikke glemme at det tok en god stund før Premium kortet kom på markedet også da ;) DFI kortet var suverent for sin tid og vil stå som en milepæl hva gjelder overklokking på socket-939.

 

Nå kommer de andre produsentene ruslende etter, med bl.a. 4V støtte o.l.

Neida glemmer ikke det og som jeg sier DFi kortet er meget bra om det fungerer,men problemet er at feilraten er for stor på dise desverre.

Håper inderlig at deres nye kort er bedre i så måte .

Lenke til kommentar
Nå er eg visst en av de heldige, min ram trives best på 2,7v.

 

Og eg må bare si at eg ikkje har vore så fornøyd med ett hovedkort siden eg kjørte en Celeron 300A @ 450mhz på ett BH-6

 

DFI nF4 SLI-DR :love:

Flott, husk jeg var og fornøyd når jeg kjørte std settings,men litt av vitsen var jo nettop den høyere volten for oss som har VX brikker.

Håper som sagt dette ordner seg til neste utgave,da det ellers er et utmerket kort med en bios som tillater en å justere det meste :-)

Lenke til kommentar
Nå er eg visst en av de heldige, min ram trives best på 2,7v.

 

Og eg må bare si at eg ikkje har vore så fornøyd med ett hovedkort siden eg kjørte en Celeron 300A @ 450mhz på ett BH-6

 

DFI nF4 SLI-DR  :love:

Flott, husk jeg var og fornøyd når jeg kjørte std settings,men litt av vitsen var jo nettop den høyere volten for oss som har VX brikker.

Håper som sagt dette ordner seg til neste utgave,da det ellers er et utmerket kort med en bios som tillater en å justere det meste :-)

Det er jo akkurat derfor, jeg så jo mulighetene med muligheten til å volte rammen litt høyere for å få de timingsene som er mulig med VX brikkene til OCZ.

 

Men jeg ser at jeg ikke taper så mye med 3V på de timings du oppgir snekker'n på VX brikkene så jeg er optimist med tanke på at jeg nå ga f** i DFI og heller vil ha stabilitet.

 

Det snodige er at DFI kortet mitt først gikk beserk da jeg skiftet CPU, mens Panzersteins kort gikk amokk da han prøvde ett sett mine OCZ PC4000 VX brikker. Høy grad av ustabilitet på kortene og at volten levde sitt eget liv både på CPU, oppstart og RAM gjorde maskinene fullstendig upålitelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...