Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte mitt DFI SLI-DR kort 11.04.2005 hos netshop, etter å ha oppdatet BIOS, slettet alle drivere, kjørt 2x 6600 GT, deretter 2x 7800 GT og SÅ innstallert alle drivere igjen, så funket SLI fett :D

(Antakelig fungerer det helt fint dersom du klarer å unngå driverproblemer)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte mitt DFI SLI-DR kort 11.04.2005 hos netshop, etter å ha oppdatet BIOS, slettet alle drivere, kjørt 2x 6600 GT, deretter 2x 7800 GT og SÅ innstallert alle drivere igjen, så funket SLI fett :D

(Antakelig fungerer det helt fint dersom du klarer å unngå driverproblemer)

Har ingenting med drivere å gjøre,da jeg prøvde å starte opp med forskjellige drivere på de forskjellige kortene, du har sannsyneligvis av de første kortene som kom, det var mitt første også og det kjørte SLi,men der var det volten som fuska, så fikk jeg av den neste serien og der fungerte ingen kort, har nå et fra en tredje serie som funker helt ok, bare synd det skal være slik bingo på et ellers utmerket kort :hmm:

Lenke til kommentar
snekker'n: klar over at dette for din del kun har vært et problem med SLI. Har ingen planer om SLI selv, men jeg fikk av den første batchen som kom til landet og lurte kanskje på om det var av de kortene ;) greit å vite om det potensielt ER et problem med den batchen :)

 

uansett har kortet mitt oppført seg plettfritt, men jeg har egentlig tynet det veldig lite... kjører daglig kun på stock ;) (grunnet en poteniselt sur kjæreste om maskina skulle tryne mens hu jobber med en skoleoppgave )... :)

Nei,det første kortet mitt var fra den serien og det kjørte SLi,men der fusket som sagt volten, så fikk jeg av neste serie og da startet problemene, se ovenfor.

Lenke til kommentar
snekker'n: klar over at dette for din del kun har vært et problem med SLI. Har ingen planer om SLI selv, men jeg fikk av den første batchen som kom til landet og lurte kanskje på om det var av de kortene ;) greit å vite om det potensielt ER et problem med den batchen :)

 

uansett har kortet mitt oppført seg plettfritt, men jeg har egentlig tynet det veldig lite... kjører daglig kun på stock ;) (grunnet en poteniselt sur kjæreste om maskina skulle tryne mens hu jobber med en skoleoppgave )... :)

Nei,det første kortet mitt var fra den serien og det kjørte SLi,men der fusket som sagt volten, så fikk jeg av neste serie og da startet problemene, se ovenfor.

Nettopp! der er de sårbare...

Lenke til kommentar

Vel vel, vet ike om jeg skal le eller gråte, satt her og surfet på nettet da maskinen slo seg av for ikke å starte mere, ser ut som nok et DFI hk har tatt kvelden :thumbdown: Nå har jeg kjørt med Asuskortet i flere uker uten ett eneste problem,så setter jeg inn et dfi for å prøve på nytt og joda dette virket utmerket,men kun en uke så dør det hen.

Ikke har jeg klokket dette noe av betydning ikke har jeg kjørt høy volt foruten en kort test der jeg hadde ramvolt på 3,5 og ikke kjørte jeg SLI heller, nei det ser rett og slett ut som det er samme problemet som på det første jeg hadde og som går igjen hos veldig mange brukere, nemmelig ustabil volt på kortet.

Nei DFI dette er rett og slett for dårlig :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hatt mitt siden februar og det fungerer fortsatt, dog med nedsatt funksjon ;) (ide kanalene fungerer bare delvis etter et lite uhell :p )

 

Men snekker'n jeg ser du kjøler med "underkjølt vann", du tror ikke det er en fare for at kondens kan være årsaken? Jeg synes det er mistenkelig at du har fått så mange dårlige kort, mens mange andre stortrives med sine. Brukerfeil er vel heller ikke en faktor siden du er erfaren i gamet.

 

@charlie di meola: du er en sann mester på ordspill :p

Lenke til kommentar
Tragisk!

Dette begynner jo så smått å nærme seg et BW-syndrom.

Men såå galt kan det vel ikke være?

DFI-eiere; Hvor mange har kort som virkelig fungerer som forutsatt?

Ja ikke vet jeg,men på mitt Asuskort er alt 100% stabilt , jeg har også lånt et MSI kort som jeg prøvde noen dager og også her er alt ok, men med DFI så funker det ikke enten er det SLI problemer eller volproblemer, har jo registrert på flere kort at volten varierer sterkt når jumperen flyttes, så der er åpenbart en svakhet i kortene, husk også at dette kortet ikke er kjørt med øket volt på noe annet en minnet, som en kort periode kjørte 3,5 volt.

De fire foregående kortene var ikke volten rørt i det hele tatt,kom aldri så langt :hmm:

I tillegg er det jo forsøkt med andre komponenter uten hell og alt fungerer 110% på alle andre hk :hmm:

 

EDIT: Har nå koblet all strøm fra kortet så får vi se om det starter igjen i morgen, gjorde det med et par av de andre og da funket de igjen bare jeg ikke brukte SLI :wallbash:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hatt mitt siden februar og det fungerer fortsatt, dog med nedsatt funksjon ;) (ide kanalene fungerer bare delvis etter et lite uhell :p )

 

Men snekker'n jeg ser du kjøler med "underkjølt vann", du tror ikke det er en fare for at kondens kan være årsaken? Jeg synes det er mistenkelig at du har fått så mange dårlige kort, mens mange andre stortrives med sine. Brukerfeil er vel heller ikke en faktor siden du er erfaren i gamet.

 

@charlie di meola: du er en sann mester på ordspill :p

Nei,jeg har ikke kondens i det hele tatt,dessuten så hadde jeg ikke vannkjølingen på de forrige 4 DFI kortene, kom aldri så langt.

Dessuten skulle vel både Asus og MSI kortene ha reagert om det var kondens, så det kan vi utelukke.

 

Brukerfeil er vel heller ikke en faktor siden du er erfaren i gamet.

 

Var jo pussig om det skulle oppstå brukerfeil kun når jeg har DFI :-).

Monterer flere titalls maskiner pr år for andre og har enda ikke hatt en reklamasjon på disse,vel å merke er der heller ikke DFI kort i disse :-)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Men Snekker`n da kan vi vel konkludere at DFI har ett problem ved bruk av SLI, og høy volt da. Expert kortet som kommer om noen uker, kan ha blitt fixet for disse problemene.

 

Mitt DFI SLI DR kort har funket 100% helt siden jeg kjøpte det for noen måneder siden, men jeg kjører ikke SLI og bruker heller ikke extrem volt.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Men Snekker`n da kan vi vel konkludere at DFI har ett problem ved bruk av SLI, og høy volt da. Expert kortet som kommer om noen uker, kan ha blitt fixet for disse problemene.

 

Mitt DFI SLI DR kort har funket 100% helt siden jeg kjøpte det for noen måneder siden, men jeg kjører ikke SLI og bruker heller ikke extrem volt.

Tja det kan se slik ut,for dette kortet og det første kortet døde hen når chippen for høyere volt var flyttet over, det var kun volten til rambrikkene som var økt en kort periode,men da kortet døde hen stod denne på 3,.0 v.

Ja vi får håpe dettte er fikset på den nye serien som kommer.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å spørre dere litt om å tweake DFI kortet for bedre ytelse. Jeg vet hva mine RAM brikker takler av vanlige RAM timings, men hva med de andre innstillingene i BIOS'n på DFI kortet? Vet man kan bruke A64 Tweaker også. Men jeg gidder ikke teste en og en innstilling med påfølgende 24 timer Prime95 stabilitets testing....dette hadde da tatt mange dager sikkert. Men hvilke innstillinger kan jeg gjøre for å bedre ytelsen som er sikre? Noen guide på nettet?

Lenke til kommentar

dersom du snoker litt rundt side 100-110 (tror jeg) så var det en snill ocz mann der som lista opp en rekke med innstillinger for rambrikker.

 

men de var da llsta på foresprøsel fra meg angående ocz VX brikker, så jeg vet ikke helt hvor bra de vil funke med andre typer brikker. uansett verdt et forsøk. hvis du gidder å lete.

Lenke til kommentar
dersom du snoker litt rundt side 100-110 (tror jeg) så var det en snill ocz mann der som lista opp en rekke med innstillinger for rambrikker.

 

men de var da llsta på foresprøsel fra meg angående ocz VX brikker, så jeg vet ikke helt hvor bra de vil funke med andre typer brikker. uansett verdt et forsøk. hvis du gidder å lete.

fant det ikkje:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...