Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Spirre: Det er 2 6800GT i SLI

Linkene funker forresten nå

kanskje lurt å skrive 2x XFX.... i profilen din da?

Jeg bruker ikke 2 skjermkort nå

kanskje lurt å opplyse om at testene er utført med 2 kort da? i mine øyne blir det på en måte juks...

 

edit: sorry for OT, men blir feil å oppgi en score som ikke stemmer med systemet overhode.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sender DFI kortet i retur til netshop i morra. Nå gidder jeg ikke mer kødd. Fra nåav blir det Asus A8N-SLI Premium nForce 4.

Du får iallefall et mere stabilt kort med en bra bundle, kan også nevne at jeg fikk/får bedre score i 3D mark med Asuskortet, ja jeg sitter med begge to . :-)

Etter at jeg byttet ut CPU har maskinen vært steike rape gal på volt på RAM og CPU. Helt umulig å få den til å rette seg etter BIOS innstillingene mine. Reststarter og blåskjermer, ustabilitet på BF2 osv. Og det er ikke bare på 3700+ San Diego, men også 4000+ San Diego. Ram er OCZ PC4000VX, som jeg f#¤ steike ikke skulle klare å få 3,3V på....enten var det 3,22V på 3,4V innstillingen i Bios, eller 3,45V på 3,5V innstillingen.

 

Så nå tror jeg det går greit med å få byttet kortet. Asus A8N Premium; thats the futere for me...

 

SNekker'n; snakket med dem på Netshop i dag og hørte at du hadde fått deg et nytt DFI kort som visstnok fungerte godt?

Ja, jeg har et DFI SLI-D som fungerer fint, har hørt at de DR kortene som nå er inne også skal fungere ok, men husk mitt problem var kun i SLI, så det ser dermed ut som at det var en serie som hadde denne feilen og det er sikkert mange som har kort med denne feilen uten å vite det, da dette ikke oppdages før de skal kjøres i nettop SLI :hmm:

Om noen velger Asuskortet så er dette meget bra,eneste minuset er at volt til rambrikkene kun kan settes til maks 3,0V, dette er en liten bakdel for dem som har VX brikker men betyr ikke noe for andre.

Jeg har VX brikker og derfor måtte jeg kjøre med slakkere timings på disse,men til tross for det oppnådde jeg bedre score på Asuskortet enn på DFI kortet, så det er ingen tvil om at det er bra, stabilt som et fjell er det også .

Lenke til kommentar
Er også storfornøyd med DFI kortet mitt, har riktignok bare hatt det i ein måne....

Kanskje ein poll hadde gjort seg?

Kortene er stort sett bra, det som ser ut til å skape problemer er vel at Volten er ustabil på en del kort og det problemet som er med SLI på en serie kort.

Men får du et som ikke har disse problemene så er kortene meget bra, bare så synd at det er reneste bingoen om hvilket du får ;)

Lenke til kommentar
hvor høyt @ hva slags timings får du VX brikkene dine på asus kortet?

Når jeg kjørte med cpu på 250 x 11 = 2750 og minnet synkront klarte jeg :

 

Asuskortet : Timinger. 2,5- 3-3-7 og fikk da 31889 poeng i 3D 03

DFI kortet: Timinger. 2-2-2-5 og fikk 31366 poeng i 3D 03

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Er også storfornøyd med DFI kortet mitt, har riktignok bare hatt det i ein måne....

Kanskje ein poll hadde gjort seg?

Kortene er stort sett bra, det som ser ut til å skape problemer er vel at Volten er ustabil på en del kort og det problemet som er med SLI på en serie kort.

Men får du et som ikke har disse problemene så er kortene meget bra, bare så synd at det er reneste bingoen om hvilket du får ;)

Bingo!

Lenke til kommentar
hvor høyt @ hva slags timings får du VX brikkene dine på asus kortet?

Når jeg kjørte med cpu på 250 x 11 = 2750 og minnet synkront klarte jeg :

 

Asuskortet : Timinger. 2,5- 3-3-7 og fikk da 31889 poeng i 3D 03

DFI kortet: Timinger. 2-2-2-5 og fikk 31366 poeng i 3D 03

litt rart det der at asus kortet gir bedre score med lavere timings. du er sikker på at det ikke er noe annet som har forårsaka det? som et driverbytte på skjermkort eller noe i den duren? minnekontrolleren er jo integrert i cpu også, så det har vel mindre å si på hovedkortet med tanke på båndbredde og denslags.

 

om du er med på tankegangen min da, fikk ikke ordlagt meg helt som jeg ville der

Lenke til kommentar
Det er ikke helt sånn det fungerer Artic: 4 ting er meget interessant når det gjelder praktisk effekt i et anlegg, nemlig

 

-motstand i høytaleren(f.eks. 8 ohm)

-driftseffektivitet i høytaleren(f.eks. 90 db på 1 watt målt på 1 meter -1 watt er 2,83V)

-maksimum SPL (altså hvor høyt høytalerne er i stand til å spille, f.eks. 112 db)

-den faktiske effekten i forsterkeren (vanligvis opgitt i 8 ohm RMS eller FTC -i katastrofale tilfeller i DIN)

Vel, vet det meste av det der du nevnte men orker ikke å holde en doktoravhandling når jeg oppgir effekt ;)

 

For min del er den objektive opplevelsen viktigst, og den er jeg svært fornøyd med. Masse bass :love: og ikke verdens peneste lyd = helt topp til hip-hop

Lenke til kommentar
hvor høyt @ hva slags timings får du VX brikkene dine på asus kortet?

Når jeg kjørte med cpu på 250 x 11 = 2750 og minnet synkront klarte jeg :

 

Asuskortet : Timinger. 2,5- 3-3-7 og fikk da 31889 poeng i 3D 03

DFI kortet: Timinger. 2-2-2-5 og fikk 31366 poeng i 3D 03

litt rart det der at asus kortet gir bedre score med lavere timings. du er sikker på at det ikke er noe annet som har forårsaka det? som et driverbytte på skjermkort eller noe i den duren? minnekontrolleren er jo integrert i cpu også, så det har vel mindre å si på hovedkortet med tanke på båndbredde og denslags.

 

om du er med på tankegangen min da, fikk ikke ordlagt meg helt som jeg ville der

Ble selv overrasket av dette og nei det er samme drivern på grafikkortene, prøvde også å kjøre en 4000+ på DFI kortet den klarte å kjøre på 2,9 men da måtte jeg kjøre lavere klokk på grafikkortet noe som medførte at jeg ikke kom høyere i score i 03.

Hadde desverre ikke den 4000+ lengre så jeg fikk ikke prøvd den på Asuskortet.

Lenke til kommentar
hvor høyt @ hva slags timings får du VX brikkene dine på asus kortet?

Når jeg kjørte med cpu på 250 x 11 = 2750 og minnet synkront klarte jeg :

 

Asuskortet : Timinger. 2,5- 3-3-7 og fikk da 31889 poeng i 3D 03

DFI kortet: Timinger. 2-2-2-5 og fikk 31366 poeng i 3D 03

Hva slags volt hadde du på RAM på Asus kortet?

Lenke til kommentar
hvor høyt @ hva slags timings får du VX brikkene dine på asus kortet?

Når jeg kjørte med cpu på 250 x 11 = 2750 og minnet synkront klarte jeg :

 

Asuskortet : Timinger. 2,5- 3-3-7 og fikk da 31889 poeng i 3D 03

DFI kortet: Timinger. 2-2-2-5 og fikk 31366 poeng i 3D 03

Hva slags volt hadde du på RAM på Asus kortet?

3.0 V på asuskortet og 3,4 Volt på DFI kortet, hadde Asuskortet hatt de samme voltmulighetene som DFI ja da hadde det vært suverent best på alt :hmm:

Lenke til kommentar

det må vel nesten være asus kortet som klarer å utnytte skjermkorta og cpuen bedre da. rart det der, men om du leste igjennom den testen hardware hadde på de 10 (eller var det 8 mon tro?) cpuene under 2000kr, så så du jo at 3500+ hadde 400mb bedre båndbredde enn 3000+ hadde :hmm:

 

strange...

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Kortene er stort sett bra, det som ser ut til å skape problemer er vel at Volten er ustabil på en del kort og det problemet som er med SLI på en serie kort.

Snekker'n: Vet du noe om hvilken serie det er snakk om? Er det kun en produksjonsbatch det er snakk om? Har du evt et nr på den??

Har desverre ikke noe nr på disse,men det kan se ut som det er en serie med kort som hadde disse problemene for det kortet jeg fikk nå fra Netshop fungerer fint og det er fra en ny forsendelse de har fått inn, menst alle de andre kortene var fra en tidligere forsendelse.

Jeg kan selvfølgelig ikke garantere at dette er tilfellet,men har ingen annen forklaring, da dette kortet virker 100% med nøyaktig samme hardware som ikke virket på de 5 andre kortene, i tillegg vet jeg at andre hadde samme problem med kort som var kjøpt fra denne serien.

Og husk alle kortene fungerte om en IKKE kjørte SLI :hmm:

Lenke til kommentar

snekker'n: klar over at dette for din del kun har vært et problem med SLI. Har ingen planer om SLI selv, men jeg fikk av den første batchen som kom til landet og lurte kanskje på om det var av de kortene ;) greit å vite om det potensielt ER et problem med den batchen :)

 

uansett har kortet mitt oppført seg plettfritt, men jeg har egentlig tynet det veldig lite... kjører daglig kun på stock ;) (grunnet en poteniselt sur kjæreste om maskina skulle tryne mens hu jobber med en skoleoppgave )... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...