Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan hjelpe meg? Tok ut skjermkortet i går fordi jeg driver å forbereder en TDX blokk som jeg skal montere på det. Men når jeg satt det inn igjen, så kommer den ikke lenger enn til xp loadinga er ferdig, og sånn fortsetter det hele tiden.. Funker ikke med safemode heller :|

Lenke til kommentar

hm...har du testa med et annet skjermkort? resatt bios? sjekka at kabler sitter som de skal osv?

 

edit: testa rambrikkene i memtest for å se om de funker? den ene min daua her om dagen nemlig. tror den var dårlig fra før, da jeg kjørte den andre så gikk den fint på 3,4v men den som daua måtte ha 3,5v

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe meg? Tok ut skjermkortet i går fordi jeg driver å forbereder en TDX blokk som jeg skal montere på det. Men når jeg satt det inn igjen, så kommer den ikke lenger enn til xp loadinga er ferdig, og sånn fortsetter det hele tiden.. Funker ikke med safemode heller :|

Har slit litt med det eg og....

Veit ikkje ka som er grunnen, men det er ofte eg får det etter litt aktiv klokking.

Det eg pleier å gjøre er og boote xp plata og gå inn i reperasjons konsolen og skrive "fixboot" og så "fixmbr".

Veit ikkje om det vil funke på deg men funker altid for meg, då slipper du å instalere xp på nytt også.

 

PS: Gjør dette på eiget ansvar....

Lenke til kommentar

Jeg har vannkjøling i pcen sånn som den er nå, og skal bytte til DFI NF4 ultra etter høstferien.

Men en ting jeg lurer på er at utvikler Northbridgen på dette kortet masse varme (Dette gjelder under forhold der CPU blir overklokket masse) . Nokk til at jeg burde putte på en vannblokk der å?

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

hmm regner med at du har klokka ned cpu og minne ?

Ingen blåskjerm heller ?

har du kjørt memtest ?

Alt av strømkabler er tilkoblet både hovedkort og skjermkort?

Fekk det samme problemet når eg ikkje hadde tilkoblet 4 pins strømkontakten som sitter under cpu...

Lenke til kommentar
hmm regner med at du har klokka ned cpu og minne ?

Ingen blåskjerm heller ?

har du kjørt memtest ?

Alt av strømkabler er tilkoblet både hovedkort og skjermkort?

Fekk det samme problemet når eg ikkje hadde tilkoblet 4 pins strømkontakten som sitter under cpu...

Ingen blåskjerm, har både dobbelsjekka og trippelsjekka alle kabler.

 

Har klokka ned, prøvd safemode på hovedkortet, tatt ut batteriet, reset cmos osv.

 

Jeg gir opp.

Lenke til kommentar
Jeg sender DFI kortet i retur til netshop i morra. Nå gidder jeg ikke mer kødd. Fra nåav blir det Asus A8N-SLI Premium nForce 4.

Du får iallefall et mere stabilt kort med en bra bundle, kan også nevne at jeg fikk/får bedre score i 3D mark med Asuskortet, ja jeg sitter med begge to . :-)

Lenke til kommentar
Jeg sender DFI kortet i retur til netshop i morra. Nå gidder jeg ikke mer kødd. Fra nåav blir det Asus A8N-SLI Premium nForce 4.

Du får iallefall et mere stabilt kort med en bra bundle, kan også nevne at jeg fikk/får bedre score i 3D mark med Asuskortet, ja jeg sitter med begge to . :-)

Etter at jeg byttet ut CPU har maskinen vært steike rape gal på volt på RAM og CPU. Helt umulig å få den til å rette seg etter BIOS innstillingene mine. Reststarter og blåskjermer, ustabilitet på BF2 osv. Og det er ikke bare på 3700+ San Diego, men også 4000+ San Diego. Ram er OCZ PC4000VX, som jeg f#¤ steike ikke skulle klare å få 3,3V på....enten var det 3,22V på 3,4V innstillingen i Bios, eller 3,45V på 3,5V innstillingen.

 

Så nå tror jeg det går greit med å få byttet kortet. Asus A8N Premium; thats the futere for me...

 

SNekker'n; snakket med dem på Netshop i dag og hørte at du hadde fått deg et nytt DFI kort som visstnok fungerte godt?

Lenke til kommentar
Da var x-fi satt på kortet, ingen problemer så langt, grisebanket A2 ZS  :thumbup:

 

Føttirakkern, skikkelig go`lyd. Anbefales

Hvilke høyttalere bruker du til?

Proson C-120 m/4x10" basselement, Eltax 300w Aktiv 15"sub, Arcam Alpha7 forsterker, 1050W totalt i høyttaler effekt. Mangler en kraftigere forsterker :hrm:

 

Driver nå å primer x2 3800+ på 2,6GHz @1,54Volt, kjørte Prime95 23timer på 2,5GHz 1,504Volt den første runden

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Hm virksom en del har problemer med dfi kort tihih

tror kanskje jeg har fått en sjeld kort som ikke lager et hikk her :blush:

Fikk klokket cpuen til 2940 med ny luftkjøler i dag må si meg fornøyd ;):blush:

Men angre som hund at jeg ikke kjøpe sli version :(

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Da var x-fi satt på kortet, ingen problemer så langt, grisebanket A2 ZS  :thumbup:

 

Føttirakkern, skikkelig go`lyd. Anbefales

Hvilke høyttalere bruker du til?

Proson C-120 m/4x10" basselement, Eltax 300w Aktiv 15"sub, Arcam Alpha7 forsterker, 1050W totalt i høyttaler effekt. Mangler en kraftigere forsterker :hrm:

 

Driver nå å primer x2 3800+ på 2,6GHz @1,54Volt, kjørte Prime95 23timer på 2,5GHz 1,504Volt den første runden

Det er ikke helt sånn det fungerer Artic: 4 ting er meget interessant når det gjelder praktisk effekt i et anlegg, nemlig

 

-motstand i høytaleren(f.eks. 8 ohm)

-driftseffektivitet i høytaleren(f.eks. 90 db på 1 watt målt på 1 meter -1 watt er 2,83V)

-maksimum SPL (altså hvor høyt høytalerne er i stand til å spille, f.eks. 112 db)

-den faktiske effekten i forsterkeren (vanligvis opgitt i 8 ohm RMS eller FTC -i katastrofale tilfeller i DIN)

 

La oss ta regnestykket: det kreves eksempelvis 1 watt for å få 1db på en høyttaler som e oppgitt til 90 db på 1watt/1 meter, 8 ohms motstand. 2 watt for å få 91 db, 4 watt for 92 db, 8 watt for 93 db, 16 watt for 94 db osv.

 

OK: det var basic -i tillegg kommer impendansefallet hos høytaleren, en 8 ohms motstand i en høyttaler kan glatt falle til 2-3 ohm, som gjør lasten tung og dra. Når effektrinnet i forsterkeren skal levere nok strøm for å flytte 4X10 tommere snakker vi om store mekaniske bevegelser som Arcamen din nok vil slite med å flytte på dersom du spiller høyt, og da vil du oppleve forsterkerens evne til å kontrollere stempelbevegelsene....

 

Det er desibel som er interessant, og maksimum SPL, la oss si 120 db, noe som er ganske mye. Watt er interessant i forhold til selve forsterkeren, det er den som leverer strøm (current), desibel i forhold til hvor høyt høytaleren faktisk er i stand til å spille.

 

 

OK, det var litt veldig off-topic men lettere oppklarende før det blir avansert.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...