Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

noen som vet om dfi har ordnet opp i strøm forsyningen til minnet på den nye versjonen? Vurderer å kjøpe om de har fikset opp i vtt problemene, selv om det var noe dyrt... tror ikke det er så lenge til mitt ultra-d avgår med døden :cry: fantastisk at det lever enda egentlig..

Ka feil ? Sitter har meg eit Ultra kort eg og....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen som vet om dfi har ordnet opp i strøm forsyningen til minnet på den nye versjonen? Vurderer å kjøpe om de har fikset opp i vtt problemene, selv om det var noe dyrt... tror ikke det er så lenge til mitt ultra-d avgår med døden :cry: fantastisk at det lever enda egentlig..

Ka feil ? Sitter har meg eit Ultra kort eg og....

Lurte litt på hva du mente med det der jeg også?!

 

Kortet mitt har vært torturert siden februar i år og er like godt som da det var nytt. Jeg har ikke vært snill mot det ;)

 

Skal forresten putte en x2 3800+ og et soundblaster x-fi kort på det senere i uka *glede seg*.

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

her er et bilde som illustrerer problemene.. Som dere ser er spenningen på vtt enormt ustabil.. Tråden kan finnes her. Jeg stiller litt spørsmøl til noen av resultatene hans, men mye av det virker å kunne forklare problemer jeg har med ustabilt minne i noen tester.. Det er uansett intressant lesning..

 

t8runswitchtodisabled2wr.png

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva strømtrekket i kretsen representerer i dette tilfellet, men en "lytt" (elektrolyttkondensator) paralellt med spenningstilførselen (med riktig verdi) burde vel ha en stabiliserende effekt?

Mulig jeg "ønsketenker" nå, men det kan vel være en løsning?

 

Ooops! Burde vel ha lest tråden det ble linket til først. :blush:

Der fikk man jo på sett og vis svaret.

Endret av Skrue
Lenke til kommentar

Ok un0kai, regnet egentlig med at det var den du kanskje tenkte på. Ja, det er spenningvariasjoner som har drept en del minne hos enkelte. Jeg er skeptisk til å gi minnet mitt mer en 3,4Volt på dfi kortet over lengere perioder, det er peakene på høy volt som drepte mine brikker, men så skjedde også dette under et heller hazardiøst experiment jeg hadde, 3,9Volt + ustabiliteter i spenningsregulator = peaker på godt over 4Volt? Volt dreper det meste og ikke høy Fq :yes:

Lenke til kommentar

Hmm, er ikke ut som minnet mitt er villig til å overklokke noe særlig. OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L.

Håpet at ved å slakke litt på timings så kunne jeg kjøre det opp på 4000 hastighet ol. Noen andre som har erfaring med hvilken spenning man må opp på med disse? Eventuelt hva dere har oppnådd på hastighet.

 

Skal kjøre opp spenningen litt på cpu når jeg får vannkjølingen, hvilken ram hastighet kan jeg si meg fornøyd med om jeg klarer 317 FSB, virker som det er stop her.

Ldt bus volt mye og si for stabilitet?

Lenke til kommentar
Hmm, er ikke ut som minnet mitt er villig til å overklokke noe særlig. OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition  PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L.

2GB sett overklokker ikke så bra får du beveger deg opp i 3500kr. klassen, kan nevne crucial ballistic PC4000

 

Men det skal være mulig å kjøre de brikkene opp mot 230MHz

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Da var 2x 3800+`en montert på hovedkortet. Kjører prime95x2 på 2500MHz @ 1,5Volt. Driver hovedsakelig å blir kjent med CPU`en så har ikke testet så mye annet til nå. Det morsomme er at den ikke blir varmere enn 3000+`en på samme speed.

 

Hovekort temp. er også lavere etter en mod, ductet luft til PWM området, hadde opptil 74deg.C der før.

post-24-1128460285_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Mulig du har vært litt uheldig med den prossesoren ArcticOC ettersom det er manchester kjerne og ikke toledo med halve cachen disablet.

Min X2 2800+ har toledo kjerne og klarer 2500MHz @ 1,376 100% stabilt.

Får håpe din klarer det samme og, men tviler egentlig litt på det :no:

Cpu tempen min er 28C IDLE og 38C LOAD med vannkjøling.

post-24-1128462988_thumb.png

Endret av X_plode
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...