jon-t Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 noen som vet om dfi har ordnet opp i strøm forsyningen til minnet på den nye versjonen? Vurderer å kjøpe om de har fikset opp i vtt problemene, selv om det var noe dyrt... tror ikke det er så lenge til mitt ultra-d avgår med døden fantastisk at det lever enda egentlig.. Ka feil ? Sitter har meg eit Ultra kort eg og.... Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) noen som vet om dfi har ordnet opp i strøm forsyningen til minnet på den nye versjonen? Vurderer å kjøpe om de har fikset opp i vtt problemene, selv om det var noe dyrt... tror ikke det er så lenge til mitt ultra-d avgår med døden fantastisk at det lever enda egentlig.. Ka feil ? Sitter har meg eit Ultra kort eg og.... Lurte litt på hva du mente med det der jeg også?! Kortet mitt har vært torturert siden februar i år og er like godt som da det var nytt. Jeg har ikke vært snill mot det Skal forresten putte en x2 3800+ og et soundblaster x-fi kort på det senere i uka *glede seg*. Endret 2. oktober 2005 av ArcticOC Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 hvordan får jeg dette kortet til å boote fra usb minne pinne ? Det er vel ikke verre enn å enable "boot other devices" og sette dette til første pri, om den opsjonen finnes i din BIOS da... Det burde være andre her som antakelig kan svare bedre på dette. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 her er et bilde som illustrerer problemene.. Som dere ser er spenningen på vtt enormt ustabil.. Tråden kan finnes her. Jeg stiller litt spørsmøl til noen av resultatene hans, men mye av det virker å kunne forklare problemer jeg har med ustabilt minne i noen tester.. Det er uansett intressant lesning.. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Nå vet jeg ikke hva strømtrekket i kretsen representerer i dette tilfellet, men en "lytt" (elektrolyttkondensator) paralellt med spenningstilførselen (med riktig verdi) burde vel ha en stabiliserende effekt? Mulig jeg "ønsketenker" nå, men det kan vel være en løsning? Ooops! Burde vel ha lest tråden det ble linket til først. Der fikk man jo på sett og vis svaret. Endret 2. oktober 2005 av Skrue Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 Ok un0kai, regnet egentlig med at det var den du kanskje tenkte på. Ja, det er spenningvariasjoner som har drept en del minne hos enkelte. Jeg er skeptisk til å gi minnet mitt mer en 3,4Volt på dfi kortet over lengere perioder, det er peakene på høy volt som drepte mine brikker, men så skjedde også dette under et heller hazardiøst experiment jeg hadde, 3,9Volt + ustabiliteter i spenningsregulator = peaker på godt over 4Volt? Volt dreper det meste og ikke høy Fq Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 Ok då veit eg det Har ikkje hatt mine UTT BH5 brikker høgare enn 3,7 volt og det gjekk no greit men kjører ikkje høgare enn 3,3 til vanleg og da på aktiv kjøling på mosfetene og minne... Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 Ok då veit eg det Har ikkje hatt mine UTT BH5 brikker høgare enn 3,7 volt og det gjekk no greit men kjører ikkje høgare enn 3,3 til vanleg og da på aktiv kjøling på mosfetene og minne... Skulle gå helt fint med 3,3 eller 3,4 24/7 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2005 jeg kjørte vx brikkene mine i et par tre dager på 3,5v. så daua den ene men jeg mistenker at det var noe svakheter i den, da den måtte ha 3,5v for å være stabil på oppgitte 2-2-2-8 250mhz. den andre klarte seg fint med 3,4v Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 3. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2005 I memtest 86 , så står det Chipset:nvidia nforce 4 (ECC : disabled) Hvilken funksjon har ECC og bør det enables? Hvor enables det? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2005 I memtest 86 , så står det Chipset:nvidia nforce 4 (ECC : disabled)Hvilken funksjon har ECC og bør det enables? Hvor enables det? Ikke noe å tenke på da ECC ikke støttes av nF4 chipsettet! ECC er feilkorrigerende minne Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 4. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2005 Hmm, er ikke ut som minnet mitt er villig til å overklokke noe særlig. OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L. Håpet at ved å slakke litt på timings så kunne jeg kjøre det opp på 4000 hastighet ol. Noen andre som har erfaring med hvilken spenning man må opp på med disse? Eventuelt hva dere har oppnådd på hastighet. Skal kjøre opp spenningen litt på cpu når jeg får vannkjølingen, hvilken ram hastighet kan jeg si meg fornøyd med om jeg klarer 317 FSB, virker som det er stop her. Ldt bus volt mye og si for stabilitet? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 4. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Hmm, er ikke ut som minnet mitt er villig til å overklokke noe særlig. OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L. 2GB sett overklokker ikke så bra får du beveger deg opp i 3500kr. klassen, kan nevne crucial ballistic PC4000 Men det skal være mulig å kjøre de brikkene opp mot 230MHz Endret 4. oktober 2005 av ArcticOC Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 4. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2005 Mine OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L. kjøre eg stabilt på 240MHz på 2,5-3-3-8-1T Klarer opp til 255MHz men da må eg benytte CL3 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 4. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2005 hva med disse brikkene? ja de har cl3, men se på resten av specsa. jeg skal bytte inn mine kaputte VX brikker i denne pakka nå i løpet av uka, og jeg kan kanskje ta å prøve å overklokke de litt og se hva de klarer. mener jeg så noen på xtremesystems få de opp i nærmere 280mhz Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 4. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2005 Mine OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L. kjøre eg stabilt på 240MHz på 2,5-3-3-8-1TKlarer opp til 255MHz men da må eg benytte CL3 Hvilken volt benytter du på dem ved cl 2,5 da? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 4. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2005 Da var 2x 3800+`en montert på hovedkortet. Kjører prime95x2 på 2500MHz @ 1,5Volt. Driver hovedsakelig å blir kjent med CPU`en så har ikke testet så mye annet til nå. Det morsomme er at den ikke blir varmere enn 3000+`en på samme speed. Hovekort temp. er også lavere etter en mod, ductet luft til PWM området, hadde opptil 74deg.C der før. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 4. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2005 Hvilken volt benytter du på dem ved cl 2,5 da? Bruker 2.85V men HK'et overvolter litt så det er ca 2.88V Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) ductet luft til PWM området, hadde opptil 74deg.C der før. PWM-området? Spenningsregulatorene til CPU? Endret 4. oktober 2005 av Skrue Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 4. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Mulig du har vært litt uheldig med den prossesoren ArcticOC ettersom det er manchester kjerne og ikke toledo med halve cachen disablet. Min X2 2800+ har toledo kjerne og klarer 2500MHz @ 1,376 100% stabilt. Får håpe din klarer det samme og, men tviler egentlig litt på det Cpu tempen min er 28C IDLE og 38C LOAD med vannkjøling. Endret 4. oktober 2005 av X_plode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå