Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

aargh...nå har noe gått til hel**** igjen ser det ut som :cry:

Har kjørt mine 2x512mb G.Skill F1 pc4400LE (tccd) brikker @300mhz ddr 2.5-4-3-8 (2,9volt) i ca. 2 måneder uten problemer.

Men nå i løpet av den sista uka har jeg bare fått flere og flere BSOD's,spill som klikker, random reboots osv. Prøvde meg på memtest,superpi og prime som var helt stabile for ikke så lenge siden, og nå kommer det bare feilmeldinger...

Jeg fatter ikke hva som har skjedd, jeg har ikke rørt en eneste innstilling i bios siden jeg fikk system stabilt og raskt... og nå skjer dette!

Noen her som har en nogelunde fornuftig forklaring på hva som er feil?

har holdt på i hele natt og prøvd å få dette til å virke uten resultat, holder på å bli gaal! :nei:

edit: a64 tweaker screenshot med alle ram instillinger:

jauda.jpg

Endret av amarios
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vaste of money?

Jeg innbiller meg i alle fall at man langt på vei kan oppnå samme effekt ved å legge / klemme ned en passende silikonslange imellom brikkene?

Har riktignok ikke prøvd løsninga, men vil tro at det kan fungere.

Helt topp med egen vannblokk for kjøling av rambrikker :thumbup:

Har liten tru på dette med å bruke silikonslange mellom brikkene. En silikonslange har noen elendige termiske egenskaper og vil ikke duge i den sammenheng. Eller hva Skrue?

Alle som har brikker som krever høy spenning vet hvor varme disse blir. Brukes vifte til å kjøle rammen så hjelper det litt men det er langt fra like effektivt som vann og vi ønsker jo å tyne hver MHz ut av herligheten, gjør vi ikke?

En annen positiv ting med å bruke vann til å kjøle rambrikkene er varmen som produseres av rambrikkene blir transportert ut av kabinettet på en effektiv måte. Med å bruke vifte så sprer en bare varmen internt i kabinettet. I tillegg slipper man jo lyden fra viften som blåser på rammen.

Ramplex er herved bestilt til et par VX brikker.

Lenke til kommentar
Men det så ikke ut til at den løsningen der var bra nok til at den slår 2x80mm/120mm vifte over brikkene! Det tror vertfall jeg ;)

Det blir det samme som å si, det er bedre med luftkjøling en vannkjøling av prosessor.

Blir litt feil i mine øyne.

Vann leder varme bedre enn luft, ja, men det så ikke ut til å være den helt store kontakten. Brikker uten heatspreadere tror jeg vil klokke bedre med luftkjøling. Merk: Jeg tror det vil bli sånn :) Får se nå noen har testet det.

Lenke til kommentar

Skulle teste å flashe til 704 BTA med Winflash med musikk i bakgrunnen,

det resulterte i grusom hakking i musikken eg slo den av og då fryste Winflash seg midt i flashinga eg venta ca 1 min (føltes som eit jævla langt minutt) og så kom det opp at winflash var ferdig å flashe.

Lurer på om det er lurt for meg å flashe ein gong til bare for å vere 100% sikker på at ikkje flashingen blei korrupt??

Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 26/09/2005 : 16:56

Lurer på om det er lurt for meg å flashe ein gong til bare for å vere 100% sikker på at ikkje flashingen blei korrupt??

Ja, jeg vet ikke hva fasit sier om dette, men jeg hadde gjort det i alle fall ja.

Men jeg syns heller ikke det i utgangspunktet er noen god ide og flashe med musikk eller noe som helst annet unødvendig på i bakgrunnen.

Jeg vet ikke om det er grunnlag for å si at faren for feil er større ved bios flash, enn ved annen innstallasjon, men man kan i alle fall trygt si konsekvensene er mer dramatisk om det går galt...

Vil anbefale å flashe med kun helt nødvendig kjørende prosesser, og på en klokk som ligger godt under det stabile, i det hele tatt sørge for at det stort sett kun er strømbrudd som kan ødelegge for flashingen :)

Lenke til kommentar

ja da har sett nr 2 med VX brikker tatt kvelden :no:

ikke kjørte jeg de over de godkjente spesifikasjonene heller, så jeg vet ikke helt hva som var feil. eneste jeg vet var at de måtte ha 3,5v for å takle 250mhz m/2-2-2-8 timings

fikk ca 7500 feil i memtest på et minutt, og de økte til ca 12000 på 1,5minutter :w00t: med stock speed (200 m/2,5-3-3-8 @ 2,8v)

så nå sitter jeg å lurer på om jeg skal bytte de inn i disse brikkene. det er to store fordeler med det.

nr 1: jeg får 2gb ram :D

nr 2: de skal bare ha 2,8v så derfor kan jeg kutte ut 4v jumperen og dermed spare masse varmeutviktlig :thumbup:

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
ja da har sett nr 2 med VX brikker tatt kvelden :no:

ikke kjørte jeg de over de godkjente spesifikasjonene heller, så jeg vet ikke helt hva som var feil. eneste jeg vet var at de måtte ha 3,5v for å takle 250mhz m/2-2-2-8 timings

fikk ca 7500 feil i memtest på et minutt, og de økte til ca 12000 på 1,5minutter :w00t: med stock speed (200 m/2,5-3-3-8 @ 2,8v)

så nå sitter jeg å lurer på om jeg skal bytte de inn i disse brikkene. det er to store fordeler med det.

nr 1: jeg får 2gb ram :D

nr 2: de skal bare ha 2,8v så derfor kan jeg kutte ut 4v jumperen og dermed spare masse varmeutviktlig :thumbup:

Tror nok du har fått mandagsbrikker ja. Send de inn som en RMA

De brikkene du tenker på er vel ganske ok, men du kunne jo også ta en titt på disse, koster ikke like mye men skal visstnok klokke ok: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302138&cks=PRL

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat bestilt 2x Gainward 7800 GT for mitt smekre lille DFI SLI-DR

Er det noen har fått dette til å funke? Husker Snekker'n sleit verre med SLI, men jeg sitter liksom og håper at dette ikke skjer med meg. Hva skjedde til slutt egentlig? Fikk han nytt kort av netshop, eller måtte han kjøpe et nytt ett? (husker bare det var asus)

Lenke til kommentar

Som de fleste vet har jeg slitt en del med DFI NF4 SLI-DR der problemet var at disse hovedkortene ikke taklet SLI.

Nå har jeg imidlertid prøvd et DFI NF4 SLI-D og der fungerer alt 100%, det gjøres obs på at det er benyttet nøyaktig samme hardware på begge forsøk.'

Altså 5 stk SLI-DR alle tryner, så flytter jeg alt over på er SLI-D og alt er ok :hmm:

Noen som har en fornuftig forklaring på dette ??

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat bestilt 2x Gainward 7800 GT for mitt smekre lille DFI SLI-DR

Er det noen har fått dette til å funke? Husker Snekker'n sleit verre med SLI, men jeg sitter liksom og håper at dette ikke skjer med meg. Hva skjedde til slutt egentlig? Fikk han nytt kort av netshop, eller måtte han kjøpe et nytt ett? (husker bare det var asus)

Neida fikk nytt av netshop et asus A8N-SLI Premium, men om du ønsker å bruke DFI les posten min over her.

Lenke til kommentar

Merkverdig. Nå har jeg SLI-DR, og jeg må jo bare prøve og se hva som skjer. I'll keep in touch. Dersom det blir problemer, så har jo alltid netshop vært konge på service, så får vi se hva de kan ordne.

Og til spørsmålet ditt, nei, jeg har null peiling, men det skulle jo komme en reivdert utgave en eller annen gang?

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
Merkverdig. Nå har jeg SLI-DR, og jeg må jo bare prøve og se hva som skjer. I'll keep in touch. Dersom det blir problemer, så har jo alltid netshop vært konge på service, så får vi se hva de kan ordne.

Og til spørsmålet ditt, nei, jeg har null peiling, men det skulle jo komme en reivdert utgave en eller annen gang?

Ja men dette er ikke den nye utgaven.

Det dette får meg til å tro er eneste fornuftige forklaring er rett og slett at de DR kortene jeg fikk var fra en serie som har en eller annen feil/konflikt når en aktiverer SLI, kan ike finne noen bedre forklaring. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...