Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Sitter her med ny tilkoblet data med DFI LanParty hovedkort men får ikke instalert Windows maskinen booter bare?Vet dere noe jeg kan gjøre?Den finner ikke windosws cden når den booter opp?

Håper på rakse svar??

Du må nok inn i bios og sette "boot-order" riktig

Har settet sånn at cd-rom booter først men det virker forsatt ikke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til ALLE som har problemer med kortene sine!

Et stort problem med DFI BIOS`ene er at de er for store og avanserte for vanlige brukere, ett annet problem er at instillingene er satt ganske aggresivt selv om du resetter BIOS til deafult! Altså, DFI setter mange av timingene mye "tightere" enn hos andre levereandører som MSI og ABIT.

Det er på grunn av dette så mange folk sliter med boot-problemer og ustabile systemer.

Løsningen for mange av dere vil være og bruke en "snill" BIOS, og denne kan fritt lastes ned her: http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=22997

direktelink til filen: Cleaned up 704-2bt

Den har allerede fått veldig gode tilbakemeldinger fra både nOObs og PROs :thumbup: BIOS`en er utviklet av folk hos OCZ og egner seg særdeles godt til alle 2GB konfigurasjoner for å nevne noen av fordelene

Ellers så kan det nevnes at kjølesystemet mitt er komplett og at jeg driver med ytelsestesting.. og ja, det virker som det skal :thumbup:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Ser du kommer med noen sarkastiske kommentarer til meg skrue. Kjør på, jeg fortjenter det sikkret. Men er ikke alle som er pc-guruer og tørr å forske ut. Har vært uten pc i 1mnd. Har ikke lyst til å fucke det opp nå. Kan bare slette alle innleggene mine etterpå hvis det hjelper.

Joda, jeg var jo litt sarkastisk kan du si! :p

Men det var nå ikke vondt ment da. Greia var bare den at "alt" du spør om finner du svar på i brukermanualen for kortet.

Derfor kunne jeg ikke dy meg for å fleipe litt omkring det!

For det er jo rett og slett en folkesykdom her på berget å ikke lese manualer og veiledninger som følger med både datautstyr og andre ting.

Det lå ikke noe mere bak, en akkurat det! ;)

Sletting av inleggene dine kommer selvsagt ikke på tale, medmindre du sjøl ber om det da!

Lenke til kommentar
Løsningen for mange av dere vil være og bruke en "snill" BIOS, og denne kan fritt lastes ned her: http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=22997

Den har allerede fått veldig gode tilbakemeldinger fra både nOObs og PROs :thumbup: BIOS`en er utviklet av folk hos OCZ og egner seg særdeles godt til alle 2GB konfigurasjoner for å nevne noen av fordelene

Siden eg har 2X1GB OCZ Platinum tenkte eg å prøve denne BIOSen. Det angrer eg på no :(

Etter å ha oppdatert vil ikkje PCen boote. Det kommer lange pip fra BIOS, og ingenting skjer. Eg regner med at det betyr at BIOS ikkje liker min X2, og at eg trenger en vanlig A64 for å få boota. Kan noen bekrefte det før eg løper og kjøper en sånn imorgen?

Lenke til kommentar

Den har allerede fått veldig gode tilbakemeldinger fra både nOObs og PROs  :thumbup: BIOS`en er utviklet av folk hos OCZ og egner seg særdeles godt til alle 2GB konfigurasjoner for å nevne noen av fordelene

Siden eg har 2X1GB OCZ Platinum tenkte eg å prøve denne BIOSen. Det angrer eg på no :(

Etter å ha oppdatert vil ikkje PCen boote. Det kommer lange pip fra BIOS, og ingenting skjer. Eg regner med at det betyr at BIOS ikkje liker min X2, og at eg trenger en vanlig A64 for å få boota. Kan noen bekrefte det før eg løper og kjøper en sånn imorgen?

Den er basert på en BIOS som støtter x2 så det skal ikke være noe problem!

Har du resatt BIOS skikkelig?

Lenke til kommentar
har du kobla til alt av kabler på hk. husk at det skal ha en 4 pin molex og en 4pin floppy strømledning også i tillegg tilde vanlige 24pin + 4pin kontaktene

ja her koblet til 24pin og 4pin på hovedkortet så satte jeg en molex på dvd spilleren pluss ide kabelen

hm jeg forklarte muligens litt dårlig. hovedkortet skal også ha strøm fra en molex strøm kontakt + en floppy strømkontakt.

du finner floppyen over den øverste pci-e kontakten, og molexen til høyre for den, over chipsett vifta. du MÅ koble til begge disse to også i tillegg til 24pin og 4 pin kontaktene

Lenke til kommentar

Hoho! Da er jeg oppe og går med mitt nye DFI kort. Må ha vært noe feil med asus A8N kortet jeg har hatt tidligere. Ble da iallfall vilt mye raskere nå :)

Men lurte på om det kanskje var lurt å oppdatere BIOSen nå. Står sikkert i manualen, men finner ikke noe mer om det. Er det kun mulig å oppdatere BIOS med floppy. Har ikke floppydrev nå :( Husker fra A8N-kortet at det var mulig å gjøre det fra windows. Hvordan er det her`?

Lenke til kommentar

Ah, så du fant manualen? :p

Etter hva jeg vet, så er den sikreste metoden for oppgradering / flashing av BIOS via floppy / CD, generelt sett.

I de fleste tilfelle vil en oppgradering av BIOS være positiv.

Om Windows rusler og går samtidig, så kjøres det også en rekke services som kanskje kan være uheldig for et slikt inngrep?

Jeg for min del foretrekker å gjøre dette fra floppy / CD, men det kan jo hende at andre og mer garvede brukere har andre synspunkter på dette!

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg er mer garvet en noen av guruene i forumet men har selv gått fra å flashe med diskett i dos til å bruke Winflash link.

I og med at DFI kortet bruker en såkalt crashfree bios så ser jeg ikke faren med å flashe bios fra Windows.

Men det er nå mitt synspunkt da.

Edit: Skriveleif.

Edit2: Seint på kvelden og svarte litt for fort.

Det er mitt Asus A8N Sli Deluxe kort som har CrashFree bios utility og ikke DFI. Går vel ut fra at det er tryggere å flashe Asus en det er å flashe DFI fra Windows. Det stopper ikke meg fra å flashe DFI fra Windows, men det er vel muligens noe mer risikabelt en å flashe fra en floppy.

Endret av Obix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...