Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fikk kortet i dag. Ultra-D versjonen.

Jeg skal bare koble opp. Men var så jævlig mange jumpere som kunne stilles på at jeg nesten ikke tørr :p

Er det bare å koble opp som et vilket som helst vanlig hk?

Bør jeg bruke en spesiell av de 16x pci-e slottene til gfx-kortet mitt?

Det er den øverste som gir best ytelse, men det har ikke så mye å si.

Lenke til kommentar
Sitter her med ny tilkoblet data med DFI LanParty hovedkort men får ikke instalert Windows maskinen booter bare?Vet dere noe jeg kan gjøre?Den finner ikke windosws cden når den booter opp?

Håper på rakse svar??

Du må nok inn i bios og sette "boot-order" riktig

Eller trykke "Esc" under post. Da kan du velge hva du vil boote fra.

Lenke til kommentar

ok :p Mulig jeg må prøve ut litt mer. . .

Men nå kom det enda et nytt problem :( Jeg skulle montere cpu-vifta. Men der det står at jeg skal koble til cpu-vifta er det 4-pin. Men cpu-vifta mi er 3-pin og passer akkurat i de FAN-socketene som er rundt på kortet. Vil det virke like bra å montere den der?

Ser du kommer med noen sarkastiske kommentarer til meg skrue. Kjør på, jeg fortjenter det sikkret. Men er ikke alle som er pc-guruer og tørr å forske ut. Har vært uten pc i 1mnd. Har ikke lyst til å fucke det opp nå. Kan bare slette alle innleggene mine etterpå hvis det hjelper.

Endret av Ar3z
Lenke til kommentar
ok :p Mulig jeg må prøve ut litt mer. . .

Men nå kom det enda et nytt problem :( Jeg skulle montere cpu-vifta. Men der det står at jeg skal koble til cpu-vifta er det 4-pin. Men cpu-vifta mi er 3-pin og passer akkurat i de FAN-socketene som er rundt på kortet. Vil det virke like bra å montere den der?

Ser du kommer med noen sarkastiske kommentarer til meg skrue. Kjør på, jeg fortjenter det sikkret. Men er ikke alle som er pc-guruer og tørr å forske ut. Har vært uten pc i 1mnd. Har ikke lyst til å fucke det opp nå. Kan bare slette alle innleggene mine etterpå hvis det hjelper.

Svaret

VCM_4.jpgVCM_6.jpg

men du tror kanskje ikke at det dreier seg om den floppypluggen som skal forsyne skjermkortene med extra strøm du mener? :hmm:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

det er en egen 3 pin kontakt på hovedkortet for cpu vifter. det står cpufan på den. sjekk i hk boka di dersom du ikke finner den.

jeg tror kanskje articOC er inne på noe når han snakker om den floppy kontakten...men den ska ha strøm fra psu

edit:

for dere som liker dfi: DFI Crossfire

det der må hw.no teste så fort som mulig :D

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Er det flere som har hat trøbbel med nvidia nettverksdelen på disse kortene.

Har et sli-dr kort som restarter med en gang nettverks kontakten plugges i nvidia nettverks kontakten.

Den andre netverkontakten funker ikke selv med drivere installert.

Er ikke overklokket enda og dønn stabil uten nettverk.

Er kjedelig å spille uten nett.

Hva er anbefalt bios med ocz vx ram ?

originalt eller ?

Tenkte å prøve ny bios før jeg returnerer det til netshop.

Ha en god helg folkens.

Lenke til kommentar
det er en egen 3 pin kontakt på hovedkortet for cpu vifter. det står cpufan på den. sjekk i hk boka di dersom du ikke finner den.

jeg tror kanskje articOC er inne på noe når han snakker om den floppy kontakten...men den ska ha strøm fra psu

Ja, tror nok det er floppypluggen han snakker om.

Men vi vil se flere og flere hovedkort med 4pin vifte-plugger i salg framover, det er den nye standarden hva gjelder PC-vifter. Den siste ledningen (nr.4) er til TACO-generatoren i motoren til vifta, en sensor som lar deg sette en nøyaktig omdreiningshastighet på vifta. Den lar deg f.eks. gå inn i BIOS og sette vifta til å gå å på 2364rpm og det vil også vifta gå på ettepå :thumbup: Men trenger vi det? Kjekt å ha uansett

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
ArcticOC Skrevet 16/09/2005 : 14:27

Men vi vil se flere og flere hovedkort med 4pin vifte-plugger i salg framover, det er den nye standarden hva gjelder PC-vifter.

Ja, kan nevne at Intel har hatt dette som standard i godt over et år (boxed Prescott). På mitt Asus S775 kan jeg da velge i bios om jeg vil bruke 3 eller 4 pins vifte, og kontakten på hk er laget slik at "det ikke er mulig" og sette 3 pins på feil pinner. Så vil tro dette vil være vanlig også på andre enn Asus, om dette er fremtiden på AMD også.

Lenke til kommentar

typisk, akkurat det vi trenger, kabler som tar enda mer plass...dog så kan det jo bli kjekt å kunne sette vifta til et bestemt turtall da...for perfektsjonistene i alle fall

skal jeg ha 1278rpm eller 1283rpm? nei nå vet jeg det, jeg tar 1337rpm :D

:ermm:

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...