Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Mulig du har hatt flaks,men jeg monterer mange titalls maskiner årlig og har aldri støtt på noe lignende, greit at jeg kunne ha uflaks og herpe et kort men ikke 5 og når en så vet at grafikkortene tas rett av DFI kortet og setes på Asus eller MSI fungerer de perfekt. En annen ting er jo at DFI kortene ikke ble defekte,men de låste seg totalt,når jeg lot dem ligge uten strøm ca 1 døgn virka de igjen og jeg kunne da kjøre dem uten problem med ett 7800 kort, men satte jeg i to var det samme sirkuset igjen . :hmm:

Tja, siden jeg ikke har så veldig god peiling så har jeg ikke noen tips, men vist det er noe som jeg skal sjekke/kontrollere på min pc så er det berre til å gi beskjed. Er jo litt merkeligt at det skal være feil med så mangen kort :no:

 

BTW: Du her selvsagt byttet om på alle jumperene som er på siden av slotten som skjermkortene skal i?? 6 stykker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda jumperne ble byttet,det rare var jo at på det første kortet (det i testen) så startet dette med 2 kort og de var registrert som SLI men kjørte kun som et, det var jo det som fikk meg til å reagere på scoren din :-) så etter at alt var plukket fra hverandre og satt sammen igjen og nye drivere lastet kjørte det som sli i ca et døgn før det låste seg, alle de andre kortene låste seg med en gang. selv de to som først ble prøvd med andre 7800 kort :hmm:

Må bare si jeg ikke klarer å få dette ut av hode,blir stadig grubling på hva årsaken kan vere :-)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Joda jumperne ble byttet,det rare var jo at på det første kortet (det i testen) så startet dette med 2 kort og de var registrert som SLI men kjørte kun som et, det var jo det som fikk meg til å reagere på scoren din :-) så etter at alt var plukket fra hverandre og satt sammen igjen og nye drivere lastet kjørte det som sli i ca et døgn før det låste seg, alle de andre kortene låste seg med en gang. selv de to som først ble prøvd med andre 7800 kort  :hmm:

Må bare si jeg ikke klarer å få dette ut av hode,blir stadig grubling på hva årsaken kan vere :-)

Akkuratt det problemet med at du "trudde" at du kjørte SLI hadde jeg også. Da jeg startet opp PC'en for første gang så var det kun med et skjermkort i. Jeg innstallert da dei nyeste skjermkort driverene. Tok en restart og monterte inn det andre kortet. Var kjempe fornødd og startet opp, alt hadde jo funket 100%.Kjørte så 3dmark og scora det samme som med 1 kort :hmm:

Gikk i tenkeboksen og kom fra til at jeg måtte avinnstallerte driverene for så å innstallere di på nytt, siden den gangen har det funket 110% hos meg :thumbup:

 

Et lite tips til dere andre, sørg for at alle skjermkortene er innstallert før man innstallere driverene.

 

Snekker'n: Kanskje du skal sjekke om alle ( 6 stk ) jumperene er heile. Kanskje en som er defekt/dårlig kontakt?? . Bruker du samme psu når du bytter hk og alt funker??

Lenke til kommentar
skal vel godt gjøres om det er en defekt jumper på alle 5 korta han har prøvd...

hehe, så sant så sant, men kanskje han er som meg ( av den litt late typen ) og har brukt di samme jumperene :thumbup:

neida brukte de som stod på de forskjellige kortene,prøvde også å bytte om fra kort til kort uten hell.

Ja jeg bruker samme stforsyning nå og samme rambrikkene og det fungerer 100%.

Kan nevne at jeg også prøvde andre rambrikker + en annen stforsyning som netshop sendte meg, men alt uten hell .

 

Kan vel aldri få rost Netshop nok for den utrolige servisen de viste i denne saken :thumbup:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

testa litt mer i går med kortet mitt. jeg får boota det greit på 250ht (testa ikke mer) mene alle forsøk på økning av volt funka ikke, og i tillegg var ikke 250ht stabilt selv med cpu på *8 og ram på vanlige 200mhz.

 

så nå bestilte jeg et nytt kort fra netshop denne gangen, så får vi se om det funker noe bedre. hvis ikke så gjør jeg sannsynligvis som snekkern og kjøper et asus kort.

 

edit: hva program skal jeg bruke for å overklokke 7800gt kortet mitt? man kan jo overklokke på skjermkortegenskapene, mene det er først når overklokking er aktivert en annen plass først. og ntune ser ikke ut til å støtte 7800 serien enda

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Rivatuner

Eller Coolbits

jeg har en del erfaring med rivatuner fra den tiden jeg hadde ti4800se kortet mitt, og dersom det funker bra så tror jeg at jeg bruker det.

 

mene skal kikke på coolbits også. det vitkigste er at det er lett å bruke, og at utseende ikke minner for mye om windows 3.11. er jo moro med pent designa progs ;)

Lenke til kommentar
Rivatuner

Eller Coolbits

jeg har en del erfaring med rivatuner fra den tiden jeg hadde ti4800se kortet mitt, og dersom det funker bra så tror jeg at jeg bruker det.

 

mene skal kikke på coolbits også. det vitkigste er at det er lett å bruke, og at utseende ikke minner for mye om windows 3.11. er jo moro med pent designa progs ;)

Bruker coolbits, da det egentlig er integrert i driverene.Man må bare aktivere de ved noen commands i regedit, eller man kan laste ned en self extract :yes:

Lenke til kommentar

Skrev til microplex følgende:

Hørte rykter om at Microplex skulle ta inn DFI FREEZER, er på tide at en norsk webshop får inn en vannblokk som passer til DFI NF4 hovedkort! Kan dere bekrefte om ryktet er sant og gi en ETA på når denne kommer? Er nemlig ikke lenge til før jeg bestiller fra utlandet, siden ingen norske webshopper har dette!

 

Fikk dette til svar fra microplex.no

 

Det er sikkert noe i de ryktene :-), men Aquacomputer har lignende produkter under utvikling så vi har valgt å avvente noen uker til vi ser hva de kommer med. Vi har dessuten nok å gjøre med å få ferdig den nye webshoppen for tiden så nye produkter fra nye leverandører har ikke høy prioritet de kommende ukene.

 

Det som er positivt er at de får inn noen chipsett blokker til dette hovedkortet, det negative er at det tar flere uker!! :thumbdown:

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...