Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

...

Hvem andre her kjører SLI oppsett med to 7800GTX kort??

Har ikke sett noen

...

sgaah gjør det.

som forøvrig er den samme karen du nærmest anklaget for å være noob da du drev å "minitesta" gtx kortene dine i SLI.

 

du sa noe sånt som

"NEI SGAAH DU GJØR NOE FEIL, EN KAN IKKE FÅ SÅ MANGE POENG I 3DMARK05 DA HADDE DET VÆRT VERDENSREKORD, JEG HAR RETT HER, DU KAN BARE FÅ 8000 POENG OG IKKE 12000 OMG!" (ikke en direkte quote men nokså nært virkeligheten)

 

og så viste det seg at du "monga" og kjørte kortene i single mode og sgaah kjørte de i SLI.

 

poenget her er bare at det er en mulighet for at den godeste snekkern "monger", og at DFI SLI HK'ene funker helt fint (rf. sgaah som har kjørt "7800GTX i SLI siden dag 1 (på DFI)").

 

edit: yep

Endret av charlie di meola
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

Hvem andre her kjører SLI oppsett med to 7800GTX kort??

Har ikke sett noen

...

sgaah gjør det.

som forøvrig er den samme karen du nærmest anklaget for å være noob da du drev å "minitesta" gtx kortene dine i SLI.

 

du sa noe sånt som

"NEI SGAAH DU GJØR NOE FEIL, EN KAN IKKE FÅ SÅ MANGE POENG I 3DMARK05 DA HADDE DET VÆRT VERDENSREKORD, JEG HAR RETT HER, DU KAN BARE FÅ 8000 POENG OG IKKE 12000 OMG!" (ikke en direkte quote men nokså nært virkeligheten)

 

og så viste det seg at du "monga" og kjørte kortene i single mode og sgaah kjørte de i SLI.

 

poenget her er bare at det er en mulighet for at den godeste snekkern "monger", og at DFI SLI HK'ene funker helt fint (rf. sgaah som har kjørt "7800GTX i SLI siden dag 1 (på DFI)").

 

edit: yep

Heh.. for et språk du bruker ;)

 

Har sett flere på XS og andre forum som kjører 7800 i SLi oppsett uten å ødelegge kortene. Men det betyr ikke at det ikke kan være "farlig"! Med så mange forskjellige hardwareprodusenter som det finnes i verden dukker det bestandig opp en eller annen konfigurasjon som ikke er helt "heldig" for å si det sånn. Hvilken av komponentene som "hærpa" halve lageret til Netshop vet vi enda ikke hva var, men jeg skulle ganske ukritisk putta 2stk 7800 i SLi i mitt system om jeg hadde det tilgjengelig. Det er ingen offisiell uttalelse fra DFI at dette er farlig og hvis det skulle gå galt så hadde jeg uansett fått igjen på garantien.

 

Men hadde jeg hatt råd til to 7800GTX`er hadde jeg heller kjøpt meg hus for pengene eller en 24"LCD fra dell ;)

Lenke til kommentar
...

Hvem andre her kjører SLI oppsett med to 7800GTX kort??

Har ikke sett noen

...

sgaah gjør det.

som forøvrig er den samme karen du nærmest anklaget for å være noob da du drev å "minitesta" gtx kortene dine i SLI.

 

du sa noe sånt som

"NEI SGAAH DU GJØR NOE FEIL, EN KAN IKKE FÅ SÅ MANGE POENG I 3DMARK05 DA HADDE DET VÆRT VERDENSREKORD, JEG HAR RETT HER, DU KAN BARE FÅ 8000 POENG OG IKKE 12000 OMG!" (ikke en direkte quote men nokså nært virkeligheten)

 

og så viste det seg at du "monga" og kjørte kortene i single mode og sgaah kjørte de i SLI.

 

poenget her er bare at det er en mulighet for at den godeste snekkern "monger", og at DFI SLI HK'ene funker helt fint (rf. sgaah som har kjørt "7800GTX i SLI siden dag 1 (på DFI)").

 

edit: yep

Det var da svært til overdrivelser på deg da :D

Har jeg gjordt deg noe spesielt eller :D

Jeg skrev følgende:

 

Beklager men nekter å tro det, da skulle du jo glatt sette verdensrekord ved å klokke dette opp, ja du har vel da verdensrekorden allerede for uklokket system.

Kan du legge ut link til de resultatene dine?

 

Litt forskjellig fra din gjennfortelling vil jeg si :D

 

Og ja ikke rart jeg tvilte all den tid systemet viste SLI men alikevel kjørte singel. etter at jeg klarte å få rettet dette kjørte jeg samme res som han en kort stund og så taket hk for seg, det samme skjedde med 4 hk hos meg + at en kompis hadde samme problemene . Jeg har brukt to forskjellige merker grafikkort og min kamerat har brukt XFX kort, altså er det prøvd 3 forskjellige typer kort med samme res.

Det er og å bemerke at når disse grafikkortene flyttes over på enten MSI eller Asus hk så fungerer de 100% stabilt.

 

Om jeg da skulle vere så Mongo som du anntyder er det jo besynderlig at jeg er det kun på DFI kortet og ikke på noen andre :hmm::hmm:

 

ikke en direkte quote men nokså nært virkeligheten)

 

Hvem sin virkelighet :cry::cry:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Snekker`n Skrevet 07/09/2005 : 03:07

Hvem andre her kjører SLI oppsett med to 7800GTX kort??

Har ikke sett noen, de jeg har nakket med på utenlandske forum som har prøvd dette har opplevd samme problem ved bruk av 7800gtx kortmen ikke im de feks har brukt kort fra 6xxx serien.

Ja, Snekker'n bare for å ha det klart, jeg tror ikke du er "mongo", "noob" eller noe annet, problemet er jo åpenbart helt reellt hos deg, og jeg vet også at du har gjort mer for og teste forskjellige kombinasjoner enn de fleste har mulighet til.

 

Mitt poeng er bare at dette gjelder jo faktisk ikke alle. Uten at jeg husker spesifikt hvor, har jeg hørt om fler sli 7800GTX oppsett som virker rundt om kring. Det jeg siktet til da jeg sa andre her var dette innlegget:

sgaah Skrevet: 28/08/2005 : 16:14 

Anngående tidligere diskusjon om å kjøre 7800gtx i SLI så kan jeg bekrefte at det funker. Har kjørt SLI siden dag 1 og det har virket 110%

Fra side 113. Syns det var litt rart at det bare var Furyfax som viste interesse for akkurat det innlegget...

Lenke til kommentar
da har jeg også fått montert ultra d kortet mitt...

 

men gjett hva! jeg fåkke klokka med det. jeg er ikke helt sikker på hvor problemet ligger, mene er rimelig sikker på at rammen er i alle fall delskyldig.

 

jeg vet at cpu klarer 2400mhz uten å blunke, og med rammen på 166 divider så klarer den fin 201mhz med 2-2-2-8 @3,2v. mene den nekter å boote på disse innstillingene. det begynner med at maskina slår seg av etter at den skal restarte etter en bios endring. så slår den seg av igjen når jeg har manuelt slått den på og den skal til å boote windows

 

har ikke testa så mye enda, mene rammen skal klare 250mhz med2-2-2-8 @3,3v, mene det vil den rett og slett ikke. skal kjøre de innebygde ramtesten litt senere, for å se om brikkene er ugne.

 

men imens får jeg se om noen av dere har vært borti samme problem, og kanskje vet hva som er feil. håper bare ikke det er hovedkortet. er så lang vente tid fra danmark, og jeg har ikke penger til å kjøpe et nytt i mellomtida

jeg quoter mitt eget innlegg på forrige side. har det litt travelt med å finne ut om det er jeg eller hk som krangler, sånn at jeg kan bruke angrefristen dersom det blir nødvendig.

 

jeg kjører alt på stock nå, minne får 3v og har timings 2-2-2-8. var primestabilt (10 timer)

 

mene selv en liten øknig av Ht til 220 går ikke. har fremdeles en mistanke om at hk ikke liker HT over 200, mene jeg vet omtrent 100% sikkert at det ikke liker volt på ram noe særlig over 3v. og det rare er at den låser seg ikke, den slår seg bare av hele tida

Lenke til kommentar
Snekker`n Skrevet 07/09/2005 : 03:07

Hvem andre her kjører SLI oppsett med to 7800GTX kort??

Har ikke sett noen, de jeg har nakket med på utenlandske forum som har prøvd dette har opplevd samme problem ved bruk av 7800gtx kortmen ikke im de feks har brukt kort fra 6xxx serien.

Ja, Snekker'n bare for å ha det klart, jeg tror ikke du er "mongo", "noob" eller noe annet, problemet er jo åpenbart helt reellt hos deg, og jeg vet også at du har gjort mer for og teste forskjellige kombinasjoner enn de fleste har mulighet til.

 

Mitt poeng er bare at dette gjelder jo faktisk ikke alle. Uten at jeg husker spesifikt hvor, har jeg hørt om fler sli 7800GTX oppsett som virker rundt om kring. Det jeg siktet til da jeg sa andre her var dette innlegget:

sgaah Skrevet: 28/08/2005 : 16:14 

Anngående tidligere diskusjon om å kjøre 7800gtx i SLI så kan jeg bekrefte at det funker. Har kjørt SLI siden dag 1 og det har virket 110%

Fra side 113. Syns det var litt rart at det bare var Furyfax som viste interesse for akkurat det innlegget...

Joda jeg vet at det finnest enkelte som får det til å fungere, men problemet er jo at de fleste får problemer og det er dette jeg og mange med meg ønsker svar på.

For når nøyaktig samme grafikkort kan tas ut av DFI kortet etter at dette har trynet og flyttes over på MSI eller Asus og der fungere 100% så er det vel liten tvil om at det er hk som det er noe rart med.

Spørsmålet er da, er dette en serie kort, en serie biosbrikker eller er det helt tilfeldig og at en dermed må regne med at 9 av 10 kort ikke vil fungere i SLI med 7800 GTX :hmm:

Det er dette jeg har prøvd å få svar på fra DFI uten å lykkes, for om de kan legge frem et kort de garanterer fungerer i SLI kjøper jeg det tvert.

 

Og bare så det er sagt nok en gang, jeg skriver IKKE dette for å sverte DFI, men for å belyse at dette er et reelt problem som bør/må rettes.

 

mvh, Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
ja jeg overdrev litt  :D og jeg er ikke så flink til å ordlegge meg midt på natten.

 

det var uansett ikke meningen å antyde at du er noob eller mongo, bare at jeg er litt lei av at du kommer med så bombesikre uttalelser om sli på dfi når det funker helt fint for andre.

Som du ser svarte jeg på dette i innlegget over og ja jeg er bombastisk utifra utallige tester av både meg og andre, det er ikke tvil om at problemet ligger i hk.

 

ja jeg overdrev litt

 

Den er grei :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Snekker`n Skrevet 07/09/2005 : 14:45

Joda jeg vet at det finnest enkelte som får det til å fungere, men problemet er jo at de fleste får problemer og det er dette jeg og mange med meg ønsker svar på.

For når nøyaktig samme grafikkort kan tas ut av DFI kortet etter at dette har trynet og flyttes over på MSI eller Asus og der fungere 100% så er det vel liten tvil om at det er hk som det er noe rart med.

At de fleste ikke får det til å virke, 9 av 10 har jeg ikke grunnlag for å arrestere deg på. Men akkurat det er jo heller ikke så viktig da. Det som er viktig, og som du jo har helt rett i er at dette er et problem for en del, og at DFI med fordel kunne underettet de det gjelder om hva de faktiks gjør ifht dette. Og hva de skal gjøre.

Men byte/bits'ens veier er jo uransakelige, man ser jo det samme når det gjelder minnbrikker og kompabillitet, har selv sittet med minnebrikker som kjører utmerket i kombinasjon med hk som andre ikke har fått til, og slike historier finnes det jo utallige eksempler på. Syns dette sli problemet virker til å være litt i samme gata som den typen problemstillinger.

 

Men nok om det, jeg tror ikke vi egentlig er direkte ueninge om noe her. Men siden du da er i kontakt med såpass mange som har mislykkets med dette til at du tør påstå at 9 av 10 ikke virker. Hva er tilbakemeldingen disse andre får fra DFI, jeg formoder at de fleste ikke har gitt opp og gått over til fienden.

Har alle fått samme besjed om å sende inn systemet sitt? :p

Lenke til kommentar
da har jeg også fått montert ultra d kortet mitt...

 

men gjett hva! jeg fåkke klokka med det. jeg er ikke helt sikker på hvor problemet ligger, mene er rimelig sikker på at rammen er i alle fall delskyldig.

 

jeg vet at cpu klarer 2400mhz uten å blunke, og med rammen på 166 divider så klarer den fin 201mhz med 2-2-2-8 @3,2v. mene den nekter å boote på disse innstillingene. det begynner med at maskina slår seg av etter at den skal restarte etter en bios endring. så slår den seg av igjen når jeg har manuelt slått den på og den skal til å boote windows

 

har ikke testa så mye enda, mene rammen skal klare 250mhz med2-2-2-8 @3,3v, mene det vil den rett og slett ikke. skal kjøre de innebygde ramtesten litt senere, for å se om brikkene er ugne.

 

men imens får jeg se om noen av dere har vært borti samme problem, og kanskje vet hva som er feil. håper bare ikke det er hovedkortet. er så lang vente tid fra danmark, og jeg har ikke penger til å kjøpe et nytt i mellomtida

jeg quoter mitt eget innlegg på forrige side. har det litt travelt med å finne ut om det er jeg eller hk som krangler, sånn at jeg kan bruke angrefristen dersom det blir nødvendig.

 

jeg kjører alt på stock nå, minne får 3v og har timings 2-2-2-8. var primestabilt (10 timer)

 

mene selv en liten øknig av Ht til 220 går ikke. har fremdeles en mistanke om at hk ikke liker HT over 200, mene jeg vet omtrent 100% sikkert at det ikke liker volt på ram noe særlig over 3v. og det rare er at den låser seg ikke, den slår seg bare av hele tida

Sett ram divider til 100 med 2.5-3-3-7 timings, cpu multiplier setter du til 7, og senk HTT multiplieren til 3... Deretter øker du HTT frekvensen, klikker det fremdeles så er det HK som er mongo..

 

evt. prøv med en p-ata disk hvis det ikke er det du bruker, det kan hende det er et problem med sata kontrolleren når du øker htt, men om det er det så betyr det også at kortet er ødelagt ettersom jeg kan kjøre 400htt med sata disker..

Lenke til kommentar
Men nok om det, jeg tror ikke vi egentlig er direkte ueninge om noe her. Men siden du da er i kontakt med såpass mange som har mislykkets med dette til at du tør påstå at 9 av 10 ikke virker. Hva er tilbakemeldingen disse andre får fra DFI, jeg formoder at de fleste ikke har gitt opp og gått over til fienden.

Har alle fått samme besjed om å sende inn systemet sitt?

 

Vel at det er 9 av 10 kan jeg jo ikke dokumenter,dette var heller en "talemåte" utifr de jeg har hatt kontakt med og der de fleste sliter med oppstt med 7800GTX, har også snakket med en som har prøvd med 7800 GTX og 6800 ultra der 6800 fungere helt feilfritt menst hk kneler når han satte på 7800 :hmm:

Lenke til kommentar

Artig diskusjon som var her ja :roll:

Som jeg har sagt tidligere så har jeg kjørt 7800 GTX i SLI siden dag 1 og har ikkje hatt noen som helst problemer. Jeg bruker denne BIOS'en her 02/07/2005 Beta SLI-DR/Ultra-D/SLI-D N4D702-1 (oskar wu beta)

 

Link

 

Bruker 77.76 driverene på skjermkortene, kanskje på tid å oppdatere ;)

Lenke til kommentar
Artig diskusjon som var her ja :roll:

Som jeg har sagt tidligere så har jeg kjørt 7800 GTX i SLI siden dag 1 og har ikkje hatt noen som helst problemer. Jeg bruker denne BIOS'en her 02/07/2005 Beta SLI-DR/Ultra-D/SLI-D N4D702-1 (oskar wu beta)

 

Link

 

Bruker 77.76 driverene på skjermkortene, kanskje på tid å oppdatere ;)

jepp har brukt samme uten at det hjalp.Ja jeg har vel brukt det som er å prøve :-)

Regner med at du kjøpte ditt kort på komplett, om det er riktig så går tanken til om det kan vere en annen produksjon enn de jeg fikk av, eventuelt fra en annen fabrikk, forstår det slik at kortene lages på flere steder :hmm:

Hadde vert veldig morro å kommet til bunns i dette :-)

Lenke til kommentar
Sett ram divider til 100 med 2.5-3-3-7 timings, cpu multiplier setter du til 7, og senk HTT multiplieren til 3... Deretter øker du HTT frekvensen, klikker det fremdeles så er det HK som er mongo..

 

evt. prøv med en p-ata disk hvis det ikke er det du bruker, det kan hende det er et problem med sata kontrolleren når du øker htt, men om det er det så betyr det også at kortet er ødelagt ettersom jeg kan kjøre 400htt med sata disker..

jeg skal prøve det. mene jeg er ikke så sikker på at det HT bussen som er problemet, for når jeg klokker den opp, så øker jeg også volten på rammen til 3,2-3,3. og da kommer problema med en gang.

 

jeg har prøvd å bare øke volten, da bugger det, mene jeg har ikke prøvd å bare øke ht bussen. skal teste i natt når jeg er ferdig på jobb, skal komme tilbake med svar.

 

uansett så blir det nok til at jeg sender det inn og kjøper et nytt (les: ikke åpna) kort fra netshop til uka.

 

til dere som lurer på å bestille dfi fra shg.no, ikke gjør det, det virker som de sender ut returvarer som vanlige varer. og som vi sikkert har merka nå, det er et et og annet dfi kort i retur av og til.

 

men når det er sagt, jeg har handla en del annet utstyr der, imkludert et par komplette s754 systemer i billig klassen, og der var alt som det skulle være. så mitt tips er: kjøp gjerne fra shg, mene styr unna varer som det er generelt mye problemer med da du fort kan få en returvare. jeg selv har fått to stk ultra d kort på rad som har vært åpna.

 

beklager OT, men dette er noe jeg vil at alle skal vite ;)

Lenke til kommentar
Artig diskusjon som var her ja  :roll:

Som jeg har sagt tidligere så har jeg kjørt 7800 GTX i SLI siden dag 1 og har ikkje hatt noen som helst problemer. Jeg bruker denne BIOS'en her 02/07/2005 Beta SLI-DR/Ultra-D/SLI-D N4D702-1 (oskar wu beta)

 

Link

 

Bruker 77.76 driverene på skjermkortene, kanskje på tid å oppdatere  ;)

jepp har brukt samme uten at det hjalp.Ja jeg har vel brukt det som er å prøve :-)

Regner med at du kjøpte ditt kort på komplett, om det er riktig så går tanken til om det kan vere en annen produksjon enn de jeg fikk av, eventuelt fra en annen fabrikk, forstår det slik at kortene lages på flere steder :hmm:

Hadde vert veldig morro å kommet til bunns i dette :-)

Kortet mitt kommer fra Netshop

Lenke til kommentar
Artig diskusjon som var her ja  :roll:

Som jeg har sagt tidligere så har jeg kjørt 7800 GTX i SLI siden dag 1 og har ikkje hatt noen som helst problemer. Jeg bruker denne BIOS'en her 02/07/2005 Beta SLI-DR/Ultra-D/SLI-D N4D702-1 (oskar wu beta)

 

Link

 

Bruker 77.76 driverene på skjermkortene, kanskje på tid å oppdatere  ;)

jepp har brukt samme uten at det hjalp.Ja jeg har vel brukt det som er å prøve :-)

Regner med at du kjøpte ditt kort på komplett, om det er riktig så går tanken til om det kan vere en annen produksjon enn de jeg fikk av, eventuelt fra en annen fabrikk, forstår det slik at kortene lages på flere steder :hmm:

Hadde vert veldig morro å kommet til bunns i dette :-)

Kortet mitt kommer fra Netshop

Grafikkortene..?

Lenke til kommentar
Jepp Snekker'n da er resultatene ferdige.

Denne testen ble utført etter ønske av Snekker'n for å se om det er forskjell på scoren i 3dmark etter hvor mye RAM man har.

 

Testen er utført med henholdvis 1 GB RAM og 2 GB RAM.

Ingenting er overklokket.Se signatur for øvrig utstyr

 

1GB RAM

3dmark03=28170

3dmark05=11475

 

2GB RAM

3dmark03=28266

3dmark05=11544

 

Tallene taller for seg selv  :thumbup:

For de av dere som er inntresserte så ser man her hvordan man kommer ut i 3dmark03 og 3dmark05. For de av dere som er ekstra inntresserte kan dere jo lese Denne posten

 

Så det er faktisk noen av oss som kjører SLI uten problemer.Dette er den første maskinen som jeg noensinne har skrudd sammen, hadde ingen som helst erfaring fra før, og har nok dermed hatt ekstremt mye nybegynner flaks :thumbup:

Lenke til kommentar

Javel,da skal ikke den teorien ha noe å si.

jeg har brukt tre foskjellige grafikkortmerker og det samme skjer med alle 3, det er POV. gigabyte og XFX.

ser du bruker gainward,men nekter å tro det er årsaken .

 

Så det er faktisk noen av oss som kjører SLI uten problemer.Dette er den første maskinen som jeg noensinne har skrudd sammen, hadde ingen som helst erfaring fra før, og har nok dermed hatt ekstremt mye nybegynner flaks

 

Mulig du har hatt flaks,men jeg monterer mange titalls maskiner årlig og har aldri støtt på noe lignende, greit at jeg kunne ha uflaks og herpe et kort men ikke 5 og når en så vet at grafikkortene tas rett av DFI kortet og setes på Asus eller MSI fungerer de perfekt. En annen ting er jo at DFI kortene ikke ble defekte,men de låste seg totalt,når jeg lot dem ligge uten strøm ca 1 døgn virka de igjen og jeg kunne da kjøre dem uten problem med ett 7800 kort, men satte jeg i to var det samme sirkuset igjen . :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Artig diskusjon som var her ja  :roll:

Som jeg har sagt tidligere så har jeg kjørt 7800 GTX i SLI siden dag 1 og har ikkje hatt noen som helst problemer. Jeg bruker denne BIOS'en her 02/07/2005 Beta SLI-DR/Ultra-D/SLI-D N4D702-1 (oskar wu beta)

 

Link

 

Bruker 77.76 driverene på skjermkortene, kanskje på tid å oppdatere  ;)

jepp har brukt samme uten at det hjalp.Ja jeg har vel brukt det som er å prøve :-)

Regner med at du kjøpte ditt kort på komplett, om det er riktig så går tanken til om det kan vere en annen produksjon enn de jeg fikk av, eventuelt fra en annen fabrikk, forstår det slik at kortene lages på flere steder :hmm:

Hadde vert veldig morro å kommet til bunns i dette :-)

Kortet mitt kommer fra Netshop

Grafikkortene..?

Grafikkort fra komplett.

Hovedkort fra Netshop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...