Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Dere roter fælt nå, 4v er for rama altså VDIMM, ikke VCORE (CPU),

Skal man kjøre minne på 4v bør man vite hva man gjør, (fra 3,0 og oppover for den saks skyld), furyfax har rett ang. plassering da. Oppe til høyre, er den en stor jumper, som dekker 4 connectorer, flytt denne og du har mulighet for 3,2--->4vdimm.

 

Lykke til! :thumbup:

Roter fælt? :p hehe (snakka om vcore hele tida jeg, bare trodde at det var samme jumpern som aktiverte både 4v mem og 2,2 v vcore... ;) )

 

Takker for hjelpa :yes:

Hehe okay da.

 

Om du på død og liv skal ha mer enn 1,55 vcore, så må du gå opp på 104% og høyere, da får du: 1,04 x 1,55 = 1,612 vcore eller høyere om du vil.

Men som sagt, har du 90nm så pass på spenninga og kjølinga di. Over 1,7 vcore er vanligvis ikke veldig lurt, med mindre du har vannavkjøling eller bedre.

Veldig lite å hente på å gå over 1,7vcore også. (iallefall hos meg)

 

SUB1343: ja, 2,3 var veldig dårlig, jeg er sykt misfornøyd med min 3000 som bare går på 2,7ghz. Har tenkt å kjøpe en 3500 for å komme lenger opp, men jeg avventer kanskje litt alikevel da. Kanskje vente på at Clawhammer kommer i 90nm utgave? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei lurte på om noen opplever det samme som meg eller har en løsning..

 

Når jeg klokker prosessoren over 2660mhz så detter grafikkdriverene ut på en måte, grafikken fungerer ialefall akkuratt som før en installerer drivere, og rivatuner kan ikke finne noe skjermkort... Cpu er på denne hastigheten stabil (gir seg 30mhz lenger oppe)

Har prøvd både 333x8 og 297x9 somme problem... Nå kjører jeg på 2640mhz og cpu er prime stabil, men når jeg skulle spille litt å koblet til anlegget, så virker ikke lyden, når jeg klokker litt ned virker lyden, akuratt som med skjermkortet bare det ikke tåler samme cpu hastighet... :hmm:

Lenke til kommentar

Da var alt montèrt. Med unntak av en godt svidd DVD gikk alt som smurt. Det var litt frustrerende å trykke på powerknappen, og alt som skjedde var en saftig smell og en liten røyksky fra DVD-spilleren :cry: . Men etter å ha koblet den fra, funket alt som snus. :thumbup:

Er ikke plaget med sus fra lyd-modulen slik andre har kommentert.

En ting jeg plages med er ekstremt lang oppstart. Windows-boot vinduet står i ca 1min... :cry: Windows kjøres fra en raptor-disk, men allikevel er det 3-4 ganger tregere enn da jeg kjørte det fra en Seagate Barracuda 160 7200rpm... Noen teorier om hva dette kan skyldes?

Det var de orange minne-slotene som skulle/burde brukes ved dual?

 

Slenger ved et par bilder av resultatet

 

001.jpg

 

002.jpg

Lenke til kommentar
Hvordan er den ståre blå viften festet? Til PCI-braketten bak? Standard opplegg eller mekket til?

Den sitter i vinduet :!: Festet med skruer. Den var montèrt slik da kabinettet omsider kom.

Noen tanker på om denne vifta burde suge inn eller blåse ut? Slik den står i dag blåser den ut... Tenker det er bedre for både cpu og gpu å få frisk luft blåst direkte på dem?

Lenke til kommentar
Har noen av dere opplevd blåskjerm under installasjon av windows?

 

Jeg fikk en feilmelding som inneholdt ntoskernel, og noe irq greier.

 

Får ikke innstallert windows!  :cry:

Jeg måtte deaktivere all intern minne og skygging for å kunne fortsette.

Deaktivere all internminne og all skygging? Hvor står det i bios?

 

Trenger litt mer spesifikt, er ikke så kjent i den biosen :blush:

Lenke til kommentar

Hmm, ettersom jeg ikke kan hverken starte opp PCen min, så er det vanskelig å si.

 

Men skal prøve å hjelpe med mitt beste:

 

Skygging: Alternativ nr 3 i BIOS menyen i første kolonne. Inni der står det noe om USB skygging.

 

Cache, intern minne: Tror det var på den andre kolonnen, men se etter "Cache".

 

Håper dette hjelper :) Funka til meg ihvertfall. Men noter deg at installasjonen går enormt tregt ettersom intern minne er deaktivert. Regn med toppen 6 timer.

Lenke til kommentar
Hvordan er den ståre blå viften festet? Til PCI-braketten bak? Standard opplegg eller mekket til?

Den sitter i vinduet :!: Festet med skruer. Den var montèrt slik da kabinettet omsider kom.

Noen tanker på om denne vifta burde suge inn eller blåse ut? Slik den står i dag blåser den ut... Tenker det er bedre for både cpu og gpu å få frisk luft blåst direkte på dem?

Jeg ville hatt den til å blåse inn frisk luft ja. Om du har en kabinett-vifte bak + powersupply + den vifta som suger ut så må det jo bli litt undertrykk inni der... luft kommer inn i alle små hull i kassa og da legger det seg masse støv der som etter hvert ikke ser så pent ut.

Lenke til kommentar
Hvordan er den ståre blå viften festet? Til PCI-braketten bak? Standard opplegg eller mekket til?

Den sitter i vinduet :!: Festet med skruer. Den var montèrt slik da kabinettet omsider kom.

Noen tanker på om denne vifta burde suge inn eller blåse ut? Slik den står i dag blåser den ut... Tenker det er bedre for både cpu og gpu å få frisk luft blåst direkte på dem?

Jeg ville hatt den til å blåse inn frisk luft ja. Om du har en kabinett-vifte bak + powersupply + den vifta som suger ut så må det jo bli litt undertrykk inni der... luft kommer inn i alle små hull i kassa og da legger det seg masse støv der som etter hvert ikke ser så pent ut.

Det er faktisk 3 som suger inn fra før, og 2 som blåser ut +psu som også blåser ut, så jeg tror ikke det blir så veldig mye undertrykk...

Inn: 3x90mm Ut: 1x90mm og 1x120mm +psu (2x90mm på laaaav hastighet)

Prøvde å snu vifta i vinduet, men da kommer viftefinnene for nærme metall-dekslet slik at det blir en utrolig ekkel brummelyd... No go :thumbdown:

Lenke til kommentar
En ting jeg plages med er ekstremt lang oppstart. Windows-boot vinduet står i ca 1min...

 

Gå inn i bios og sjekk om Raid er aktivert,kan være det som er årsaken, for om Raid er aktivert og ingen disker er i raid kan den bli stående å "lete" etter disse. :hmm:

Allerede sjekket... Ikke aktiv, men takk for tips :thumbup:

Lenke til kommentar

detta skulle ikke være greit gitt!!

 

fikk tak på de raid driverene etterhvert (var feil på disketten med driverene, men klarte å kopiere over filene på en ny disk)

 

det jeg sliter med nå er at jeg oppgraderte bios til siste offisielle på DFI sine sider, og da mistet jeg alt oppsett av bios... greit nok... ny formatering og ny installasjon av windows...

 

nå får jeg kjørt en enkel installasjon av windows, men når jeg installerer driverene til hk som fulgte med, så jeg bare feil på booten min!! bugger... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...