Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei mulig dette er dekket før men det mange sider....

Er det noen som har erfaringer med det integrerte Karajan

lydkortet som følger med?

Har hatt kortet i 3 uker nå. Spiller primert, av og til litt mp3.

Synes det klikker og spraker litt i lyden av og til. :ermm:

Tenkte nå å investere en 5- 700kr i headsett med mic for gamingen sin del,

MEN er det en bedre investering å kjøpe eksternt lydkort? :dontgetit:

Endret av omartinfly
Lenke til kommentar

Jævla dritkort!! Fikk noen bøgs med et DivX program som jeg ikke klarte å fixe, dermed ble løsninga å formatere C:, og der ble det litt kaos, da jeg mener at XP ble installert over den gamle installasjonen. så jeg prøvde BIOS: oppstart fra dvd-rom, men neida, det ville den ikke og kaoset ble koplett: CMOS er resatt og alt mulig men jeg får KUN opp DFI skjermbildet!! MAskinen starter ikke opp, og jeg kommer ikke inn på BIOS en gang.

 

Det har rett og slett hektet seg opp! Hvis det ikke starter opp i dag, så sender jeg det til Netshop på mandag!! -svarte ta...

Lenke til kommentar
Jævla dritkort!! Fikk noen bøgs med et DivX program som jeg ikke klarte å fixe, dermed ble løsninga å formatere C:, og der ble det litt kaos, da jeg mener at XP ble installert over den gamle installasjonen. så jeg prøvde BIOS: oppstart fra dvd-rom, men neida, det ville den ikke og kaoset ble koplett: CMOS er resatt og alt mulig men jeg får KUN opp DFI skjermbildet!! MAskinen starter ikke opp, og jeg kommer ikke inn på BIOS en gang.

 

Det har rett og slett hektet seg opp! Hvis det ikke starter opp i dag, så sender jeg det til Netshop på mandag!! -svarte ta...

Får bootet fint med XP CD-ROM'n jeg... Unnskyld hvis du føler deg tråkka på her nå, men det er nok noe du selv har gjort galt. Er nok ikke hovedkortet sin feil.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Hehe, denne tråden utvikler seg til automatisk klagemur for de som har DFI :roll:

Jeg klagde ikke uten grunn akkurat :p

Greit nok at du hadde et reelt problem, men så var nok ikke kommentarene rettet mot deg heller da ;)

 

Det er stor forskjell på å spørre om hjelp og å syte og klage.. bjørnh sitt inlegg var f.eks ren syting, han bedde hverken om hjelp, eller bidro til å heve nivået på tråden. Jeg kan godt forstå at man blir frustrert når ingenting virker osv. Men dette er ikke rette plassen å ta det.

 

Off topic forumet eksisterer for en grunn. Håper folk fra nå av vet hvor de kan lekse utav seg.

 

Og for å virke som en skikkelig partypooper så vil jeg be folk om å bruke edit knappen litt mer... Har ingen postet under deg så er det ingengrunn til å lage en ny post, det fører bare til rot og mindre oversikt på forumet.. [/partypooper]

Lenke til kommentar

Un0kai for president! :thumbup:

Men er det slik og forstå ut fra svarene på jon-t's spørsmål om V-core, at ikke er mulig og få mer enn max 1,55V på 1,4Volt defoult cpu'er som feks Venice på dette hk heller?

Eller hva er max V-core med henholdsvis 1,4V og 1,5V cpu?

 

OT;

Arctic OC, som et tips vil jeg foreslå at du heller sender en PM til gjeldene moderator, fremfor å fremstille deg selv som "guds gave til alle forum" og starte en lang diskusjon. Jeg støtter ditt syn fult ut, men tror det kunne vært løst på en mer enkel og trivelig måte :)

Lenke til kommentar
OT;

Arctic OC, som et tips vil jeg foreslå at du heller sender en PM til gjeldene moderator, fremfor å fremstille deg selv som "guds gave til alle forum" og starte en lang diskusjon. Jeg støtter ditt syn fult ut, men tror det kunne vært løst på en mer enkel og trivelig måte :)

Er ikke så nøye på det, men jeg blir bare litt irritert av at den aktuelle moderatoren ikke tok seg tid til å begrunne advarslen bedre. Syns det blir for dumt med en sånn gjettelek. PM er allerede sendt vedkommende.

 

Ang. "guds gave" så er det heller ikke slik å forstå at jeg oppfatter meg selv, men jeg produserer mye for forumet, og selv om jeg ikke har +10000 innlegg så har mye av det jeg kommer med større nyhetsverdi og mere innhold til seg enn gjennonsnitt innlegget. Så er jeg trivell eller selvgod? ja, kanskje.. Men basert på antall PM`s jeg får må jo noe av det jeg gjør være bra ;)

 

On topic:

Har gjort ferdig festemekanismen til ducten/trakten min, borrelås ble benyttet til dette. Grei løsning som gjør det enkelt å ta "service" på systemet. Legger ut bilder senere.

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Det ser ut til at ting ordner seg med nitidig arbeid og roede nerver det siste døgnet, litt resetting av cmos osv. så går ting slowly framover. Har ikke vært borte i et så lunefult kort som dette, men det virker som om man må avvente en god del og kanskje i timer for at ting skal gå slik som forventet. Ting begynner nå å bli reinstallert slik det var, og jeg er kvitt en del bøger i systemet. Det er lov å være happy...

 

En ting jeg lurer på er hvorfor hovedkortet i ny og ne trenger såpass lang tid før det er startklar igjen. En annen ting er er at jeg oppdaget at jeg ikke kan starte opp cd-rom fra usb inngangen på tastaturet...jeg måtte slenge på overgangen og da gikk det helt greit og 10 gang mindre bannskap og hatske kommentarer ble utløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...