Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

[iRRITERT MODUS]

Kor i hel%&¤e blir det av vannblokk til dette chipsettet!?? Trodde flere skulle ta de inn ( les komplett, netshop og microplex). Begynner å blir mektig lei! Noen som har noe informasjon om den saken ?

[/iRRITERT MODUS]

 

Eller så monterte eg igår PC'en i nytt kabinett, CM STACKER :love:

Temp på hovedkort gikk ned noen grader, men eg må få det kaldere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som vanlig ArcticOC, bøyer eg meg i støvet! Mne denne gangen plukker eg opp øl flskene på vei opp igjen, for i kveld blir det FYLL! Skal drikke meg ødelagt :dribble:

He he, jo takker ;)

 

Skal se om jeg ikke klarer å drikke meg lettere psykiskutviklingshemma i morgen, endelig frihelg og passelig lei av extravakter.

 

Men før jeg gjør det skal jeg gjøre ferdig siste finishen på systemet :thumbup:

 

Noen som vet hvem som selger den nye skjermkortkjøleren (V1) til thermalright i Norge?

Ja det er bra :thumbup: * grett å komme seg vekk fra data/jobb til tider :whistle: *

Lenke til kommentar
[iRRITERT MODUS]

Kor i hel%&¤e blir det av vannblokk til dette chipsettet!?? Trodde flere skulle ta de inn ( les komplett, netshop og microplex). Begynner å blir mektig lei! Noen som har noe informasjon om den saken ?

[/iRRITERT MODUS]

 

Eller så monterte eg igår PC'en i nytt kabinett, CM STACKER :love:

Temp på hovedkort gikk ned noen grader, men eg må få det kaldere!

Vet ikke sikkert men det tar nok sin tid.

Microplex tar ikke inn før de har fått ferdig sin nye webshop, etter det de svarte meg.

Når det gjelder Netshop så vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

@ArcticOc, man gjør vel ikke narr av utviklingshemmede :tease: neida, tror jeg skal avslutte helga i grøftekanten jeg også ;)

 

Men iallefall nydelig arbeid :thumbup: Kjempekjekt å følge med på.. nå begynner jeg å få ting på plass etter sommerferien også, så jeg er snart klar til å gi minnebrikkene mine en real omgang julig. Må bare skrive ferdig en artikkel først(greit å ikke drepe sytemet midt i) også må jeg gjøre et forsøk på topp fem på orben med 6600gten min.. Og det skal disse to bad boyene her hjelpe meg med :love:

2XMACH.jpg

 

Svart: mach2 non-gt regasset med r404.

Sølv: mach2 gt chilly1 evap og r507 gass. :dribble:

Lenke til kommentar
@ArcticOc, man gjør vel ikke narr av utviklingshemmede :tease: neida, tror jeg skal avslutte helga i grøftekanten jeg også ;)

 

Men iallefall nydelig arbeid :thumbup: Kjempekjekt å følge med på.. nå begynner jeg å få ting på plass etter sommerferien også, så jeg er snart klar til å gi minnebrikkene mine en real omgang julig. Må bare skrive ferdig en artikkel først(greit å ikke drepe sytemet midt i) også må jeg gjøre et forsøk på topp fem på orben med 6600gten min.. Og det skal disse to bad boyene her hjelpe meg med :love:

 

Svart: mach2 non-gt regasset med r404.

Sølv: mach2 gt chilly1 evap og r507 gass. :dribble:

Narr og narr fru blom ;) Jeg er vel ikke annet enn ærlig når jeg kommenterer formen jeg hadde tenkt å oppnå i helga.. Beklager på det sterkeste om jeg har støtet noen av de psykiskutviklingshemmede her på forumet! *sorry*

 

Wow, så det ble ikke 24" flatskjerm på deg? ser du har nok fasekjølingsutstyr til å fryse ned stillehavet :p

 

Send meg specs. på hvordan du ønsker å feste kjølesystemet ditt til RAM-blokken. Må ha litt tid på meg til å gjenge opp fester o.l.

 

Arealet du har til rådighet på oversiden av blokka er: 119mm x 80mm

 

PS! Er det bare meg eller drikker alle DFI eiere seg kav drita, kan nesten virke sånn etter å ha vært i tråden en stund :p

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

PS! Er det bare meg eller drikker alle DFI eiere seg kav drita, kan nesten virke sånn etter å ha vært i tråden en stund  :p

Hehe, we bench hard and party hard :p

 

Skal se på mål litt senere.. Tror jeg kansje vil bruke den "varmeste" av kjølerene siden jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal isolere ram brikkene, dog har chilly1 evapen den klart beste festeløsningen... Vi får se hva jeg kommer frem til.. bade de i arctic ceramiqe kansje? eller bare isolere slik at det ikke slipper luft til og satse på at det som befinner seg mellom ic-ene ikke er tilstrekkelig til å lage noen kortsluttninger? Blir iallefall et kav å isolere mellom ram slottene, masse kondensatror som står i veien og lager herli stabil spenning..

 

Hadde den svarte kjøleren fra før, har bare ikke fått tid til å ta den i bruk enda.. Kansje jeg får råd til skjerm når stipendet kommer ;)

Lenke til kommentar

Fått mitt DFI NF4 Ultra, 7800gt, 3000+(Venice) og ein gigantisk Zalman 7000b ALCU

Ka er den beste biosen for oppsettet mitt (eg har noe dårleg GeiL Value ram) ?

Driver og overklokker litt og med 1.55 på Vcore så klarer eg sånn ca 2,7 ustabilt, det som er tingen er at cpuen bare ligger på 40c load (etter 15 min med Prime95)

Er det noen måte å få Vcoren lenger opp uten å gjøre noen modifiseringer på hovedkortet ?

Har ein av dei nye E6 Venice prossesorene som ikkje klokker så bra...

Lenke til kommentar

OBS! Mye mulig dere må følge resten av prosjektet på et annet forum, regner med at dette blir reaksjonen på et av min innlegg i tråden i signaturen min. Hvilket forum får dere isåfall vite om det blir aktuelt å bytte. Om ikke av meg så av noen andre her inne ;)

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=459921&st=78

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
OBS! Mye mulig dere må følge resten av prosjektet på et annet forum, regner med at dette blir reaksjonen på et av min innlegg i tråden i signaturen min. Hvilket forum får dere isåfall vite om det blir aktuelt å bytte. Om ikke av meg så av noen andre her inne ;)

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=459921&st=78

De blir litt ivrige i blant, men ikke bli så indignert. Kall den "den store.....", slik som denne tråden eller asus hk tråden, sannsynligvis ordet offisielle Howard reagerer på, burde være uproblematisk.

Lenke til kommentar
OBS! Mye mulig dere må følge resten av prosjektet på et annet forum, regner med at dette blir reaksjonen på et av min innlegg i tråden i signaturen min. Hvilket forum får dere isåfall vite om det blir aktuelt å bytte. Om ikke av meg så av noen andre her inne  ;)

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=459921&st=78

De blir litt ivrige i blant, men ikke bli så indignert. Kall den "den store.....", slik som denne tråden eller asus hk tråden, sannsynligvis ordet offisielle Howard reagerer på, burde være uproblematisk.

Da har han isåfall en god del andre innlegg å editer ;)

 

Tja, er ikke så nøye på "litt" karantene. Styrer bestandig med forskjellig og hadde vel ikke vært så dumt om andre forum også kunne fått litt publisitet på ting jeg har på vei. Har jo bl.a et ganske heftig blåtannforsøk på gang, ganske mer spektakulært enn de forrige rekordene.

 

Og hvis det var den "offisielle" han reagerte på så kunne han godt ha skrevet dette i klartekst. Da hadde isåfall hele saken vært grei! Jeg er ikke noe fan av "gjetteleker" når det kommer til slikt.

 

Men, hvem vet! Kan jo være at han feilpostet også?!

 

Men alt satt til side, har du noe virkelig bra som kanskje er "verdt" noe skal du være forsiktig med å poste dette på enkelte forum! Hvis du leser den "lille" skriften, finner du ofte ut at de eier litt mer av åndsverket ditt enn det du er klar over!! :hmm:

 

Skal se om jeg ikke blir ferdig med systemet i morgen, blir gøy å se temperaturer og klokkeresultater av den totale summen av modifikasjoner. :thumbup:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
PS! Er det bare meg eller drikker alle DFI eiere seg kav drita, kan nesten virke sånn etter å ha vært i tråden en stund

 

Er det rart etter å ha knotet med disse hele uka,trenger vel noen og enhver å avreagere :tease:

Siden jeg er avholdsmann gikk jeg over til Asus :D:D

Nå er jeg jeg innom på sånn svipp tur! kanon før jeg gikk til vorspiel, for dritings til at jeg kom inn på *konserten* sulten OG dritings, dama a mi Malin lage Mat.

 

koffor i hora skriver eg så mye bokmål i fylla?

 

 

EDIt; MATEN ER FERDIG<<2

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Fått mitt DFI NF4 Ultra, 7800gt, 3000+(Venice) og ein gigantisk Zalman 7000b ALCU

Ka er den beste biosen for oppsettet mitt (eg har noe dårleg GeiL Value ram) ?

Driver og overklokker litt og med 1.55 på Vcore så klarer eg sånn ca 2,7 ustabilt, det som er tingen er at cpuen bare ligger på 40c load (etter 15 min med Prime95)

Er det noen måte å få Vcoren lenger opp uten å gjøre noen modifiseringer på hovedkortet ?

Har ein av dei nye E6 Venice prossesorene som ikkje klokker så bra...

prøv 1.52vcore. min venice er ustabil @2,7 med 1.55v, men dønn stabil på 1.52v

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...