Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Kan godt være det er postet før, men jeg gidder ikke å lete gjennom 114 sider.

 

Jeg klarer bare å starte maskine med 2x512 kort i hver sin oransje slot, men når jeg tar i 2 til 512 kort så starter ikke maskinen, den bare stopper opp etter at cpu er detected. Har hatt dette kortet siden mai nå, og det virket fint helt til i dag når jeg skulle skifte ramkjølere på kortene. Første tanke var at det jeg ødela noe i prosessen, men det stemmer ikke, alle 4 kortene virker som dem skal når de står i slot 2 og 4 (oransje). Rammen jeg har er slike.

 

 

Edit: skrivefeil

Endret av Allviteren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nesten en umulig oppgave å kjøre UTT-basert minne på f.eks 3,5Volt uten en eller annen form for kjøling.. jeg for min del liker passiv kjøling best så slik ble resultatet :thumbup:

 

Ikke nok med at brikkene blir extremt varme, men det gjør også minnestrøm kretsen når man benytter 4V jumper.. Jeg tok meg av den saken ved å benytte en varmebro i rent kobber :w00t: Tror det skal funke fint

post-24-1125610011_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Utrolig bra, rett og slett! :thumbup:

 

Men summa summarum: Alle kjølte komponenter resulterer jo uansett i avgitt varme til omgivelsene, som i dette tilfellet er lufta på innsiden av kabinettet(?)

Den varmen må jo ut et sted, og det betyr nødvendigvis kabinettvifter.

Hvordan løser du det, rettere sagt; hvordan vil du ventilere kabinettet på en mest mulig stillegående måte?

Lenke til kommentar
Utrolig bra, rett og slett! :thumbup:

 

Men summa summarum: Alle kjølte komponenter resulterer jo uansett i avgitt varme til omgivelsene, som i dette tilfellet er lufta på innsiden av kabinettet(?)

Den varmen må jo ut et sted, og det betyr nødvendigvis kabinettvifter.

Hvordan løser du det, rettere sagt; hvordan vil du ventilere kabinettet på en mest mulig stillegående måte?

Takker for "props" :thumbup: (hip-hop utrykk)

 

Varmen skal etter planen transporteres via den ducten jeg laget (se to sider tilbake) PSU vifta kjøler hele skjiten :thumbup: Den trekker jo uansett ut all varmen slik den står nå (har ikke extra kabinettvifter).. mange som har poengtert at PSU vifta må gå mye raskere p.g.a systemet mitt.. men til disse må jeg bare si bruk litt logikk før dere kommenterer akkurat dette ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Ser veldig flott ut, og der fikk jeg svar på hva denne kobberleppa var til også!

 

Men si meg, bruker du noe pasta mellom de forskjellige delene ved montering?Altså delene på selve kjølerne, ikke mellom kompontene og kjøler tenker jeg på.

Du er i alle fall en tolmodig mann, det er helt klart :thumbup:

Selvfølgelig bruker jeg pasta også her :thumbup:

 

Tja, er vel ikke så tolmodig, men har bare så sinnsykt mye annet jeg driver med så finner liksom ikke tiden til å avslutte prosjektet sånn over natta.

 

Den andre saken er at dere bare ser bildene av de ferdige komponentene, men jeg sier sjelden eller lite om justeringene (som det er masse av). Vel, funksjonen er vel det viktigste uansett :)

 

På bildene er komponentene kun montert sammen for bildets skyld, det er ikke noe kjølepasta påført enda!

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

å flsahe bios på dfi korta er veldig lett. last ned den biosen du ønsker (ta den "store" utgaven da den har automatisert bios flash inkludert)

 

putt inn en floppy, kjør fila du lasta ned (den spør om du vil formatere floppyen), restart maskina og den gjør resten selv. alt du trenger er å trykke F1 etterpå, og så endre de innstillingene du ønsker i bios

Lenke til kommentar
Mens jeg var i gang på denne tråden tenkte jeg at jeg skulle spør hvordan du flasher bios. Har aldri gjort det før, og vil ikke gjøre noen feil den første gangen.

Hihi... det spørsmålet må være det beste eksempelet på ironi ever!!

Bra at man alltid har en hyggeli tone på dette forumet...

Håper du tok at det ikke var ment negativt, var bare morsomt. ;)

Lenke til kommentar
Som vanlig ArcticOC, bøyer eg meg i støvet! Mne denne gangen plukker eg opp øl flskene på vei opp igjen, for i kveld blir det FYLL! Skal drikke meg ødelagt :dribble:

He he, jo takker ;)

 

Skal se om jeg ikke klarer å drikke meg lettere psykiskutviklingshemma i morgen, endelig frihelg og passelig lei av extravakter.

 

Men før jeg gjør det skal jeg gjøre ferdig siste finishen på systemet :thumbup:

 

Noen som vet hvem som selger den nye skjermkortkjøleren (V1) til thermalright i Norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...