Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heftig!

Skal bli meeget spennende å se hva du kan oppnå av temps, hist og pist.

Lenge til "oppstart"?

Regner med i midten av uka, hvis jeg ikke får extravakter på den "vanlige" jobben min!

 

Har testkjørt systemet med endel provisoriske løsninger, men detta`n blir bra kan jeg love :p Må også ducte litt luft til x800xl`n da den trenger litt luft som passerer forbi.. uten luftstrøm kom skjermkortet opp i 95grader C, men ved hjelp av litt ducting kom det for ned i 70grader max under skikkelig tyn i ATI Tool i 2timer :thumbup:

Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 31/08/2005 : 03:42

  vannkjøling til rambrikker? kult!

 

men, med da en kraftig cpu, sli kort og alt annet vannavkjølt så vil det vel kanskje være lurt å ha to radiatorer? i alle fall om man ikke har selve radiatoren i en kald kjeller hele året.... 

Ja, må og må... det er jo selvsagt en fordel ja. Jeg byttet ut min singel radiator med en trippel. Mye klokking og 6800 med heldekkende kjøling (ikke sli), chipset kjøler (NF4 lager en del varme), ble det varmt vann, og fikk noen grader kaldere vann med den nye. Men det som etter mitt syn er viktigste årsak til og få seg større radiator hvis man har mye varmeproduksjon i kretsløpet, er støy!.

Hos meg ble det etterhvert mer og mer snakk om å flytte støyen fra pc'n, til radiatorviften :ermm: . Da er det fint med en stor radiator, jobber nå greit i Windows uten noen vifter på. Kun Mist psu og HD'er som lager lyd, og det er jo ikke mye.

 

Siden det likevel er så¨mye snakk om kjøling i denne tråden, har noen vært borti denne (bildet) passive cpu luft kjøleren fra Thermaltake?

Den ser jo litt rå ut i alle fall syns jeg... :D

Lenke til kommentar

Har sett den kjøleren fra Thermaltake på nettet, og den må jo ta noe så vanvittig med plass...

 

Det som jeg er nytt med de nye kjølerene er at de kan blåse mot bakvifta i kabinettet. Sånn sett blir montasjen på bildet med Zalmannen på Hovedkortet en god ide, der den blåser rett mot bakvifta.

 

Heatpipes er tingen ass... :thumbup:

 

edit: i forsurrelsen tok jeg Ram-slottene for å være kort-slottene..av å til er jeg helt idiot...

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
bjornh Skrevet 31/08/2005 : 16:36

  Thermaltake presenterte en liknende løsning som Zalman, som egentlig ser ut som Big Typhoon, bare vridd mot bakvifta. Akkurat det prinsippet med å blåse mot utblåsninga bak tror jeg er hensiktsmessig. I alle fall til BTX blir standard... 

Ja, når det feks gjelder det beistet av en Thermaltake jeg la inn bilde av, syns jeg i grunn akkurat den ser ganske gunstig ut med tanke på hvor luften passerer. Den siden mot oss på bildet vil jo havne akkurat der psu viften står å suger, og siden varmen da går rett opp blir den hjulpet litt av fysikkens lover også. Men akkurat den blir jo vanvittig stort da. Og selv om egenvekten kanskje ikke er enorm, utgjør det nok ganske mye når kjøleren bli så høy. Er nok i det hele tatt en god ide og henge/feste toppen av en del av disse nye høye kjølerene litt, pga høyden. Ser at HK på P4 min er blitt ganske bøyd av et år med Boxed...(den er jo ganske tung til boxed å være)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...