Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!


skyline

Anbefalte innlegg

sikker ikke dumt å velg  ultra  sider du har  ati skjermkort

Jau, riktig det..

 

Funker ikke det nye DFI kortet, blir det ALDRI mer DFI i dette huset.

Skjønner det godt! Har selv 2 stykker liggende her nå. Har og et nytt grafikkort på tur i posten da jeg vil ha dobbelt opp på alt for å sjekke hva som ikke fungerer. Finner jeg ut at det er ingen av hk'ene som er brukbare blir det å kjøpe asus! Har hatt gode erfaringer med de før!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sikker ikke dumt å velg  ultra  sider du har  ati skjermkort

Jau, riktig det..

 

Funker ikke det nye DFI kortet, blir det ALDRI mer DFI i dette huset.

Skjønner det godt! Har selv 2 stykker liggende her nå. Har og et nytt grafikkort på tur i posten da jeg vil ha dobbelt opp på alt for å sjekke hva som ikke fungerer. Finner jeg ut at det er ingen av hk'ene som er brukbare blir det å kjøpe asus! Har hatt gode erfaringer med de før!

Noen som har dårlige kort å selge meg?

Lenke til kommentar

Noen som har dårlige kort å selge meg?

slenger meg på her jeg også... Om noen vil kvitte seg med et kort for en billig peng så kjøper jeg lett et... HAr til nå hatt kun småproblemer, vel litt mye nettverksproblemer kansje, men det kan jeg leve med..

 

Jeg synes denne tråden var en av de beste for noen måneder siden, masse gode prosjekter og sånn... Siste måneden har det jo bare vert 20 sider der folk klager på HKene... En ting er sikkert og det er at allle klokkerne i verdenstoppen bruker dfi, og dfi latterligjør jo asus m.fl. mtp. htt frekvens osv. Dette er et overklokkingskort, noen tradeoffs blir det.. Skal man ha "økonomisk" overklokking (også kjent som smart overklokking :p ) samt stabilitet så velger men selvsagt noe helt annet...

 

Men jeg må også legge til at jeg forsvarer ikke problemene snekker'n har hatt med 2x7800gtx, det er ikke holdbart enkelt og greit.. Men mange av de andre (ser at dette kan oppfattes som kritikk av snekker'n ved andre gangs gjennonlesing, stryk "andre") som syter har jeg vanskelig for å tro at ikke har noe skyld i det selv.. Blir selvsagt vanskelig å stryke alle under samme kam da men ;)

 

Dette innlegget er ikke rettet mot noen spesielle, det er mer til ettertanke for alle... Personlig så synes jeg vi har hørt nok om "problemer"(les: syting, vi hjelper selvsagt alltid de som har et reellt problem etter beste evne) i denne tråden, og jeg gleder meg til noen snart kommer med nye prosjekter og overklokkingsresultater...

 

Happy clockings! :w00t:

 

EDIT: liten rettelse.. :) sorry snekker'n :p

Lenke til kommentar

hm.. rart så mange problemer folk har med kortet. selv hadde jeg bare problem med at win2k ikke ville starte med ocz el rev2, men det var selvfølgelig pga for lav spenning og justering fra 2.6->2.8v fikset det. og første gang jeg boota maskinen så gikk ikke cpu vifta (omg wtf tenkte jeg hehe), det var fordi cpu ikke hadde oversteget 25 eller 30 grader (whatever defaulten er i bios).

 

beste HK jeg har hatt noen gang. KONGEKORT --> ultra-d

Endret av charlie di meola
Lenke til kommentar

Som jeg har poengtert tidligere så har jeg brukt dette kortet siden det kom til Norge og det uten problem. Har også bygget maskiner for andre der dette er benyttet uten problem.

Det som er gåten er hvorfor de ikke takler 7800 GTX i SLi og her er jeg ikke alene om å slite.

Imidlertid så var det somvar mest skremmende den elendige supporten DFI hadde, der de først benektet slike problemer for så å innrømme at de hadde hørt om dette da jeg viste til flere andre.

Toppen på kransekaken var at de forlangte å få låne et komplett system av meg, dette skulle jeg sende til dem i nederland. :-(

Lenke til kommentar

Hvis "hardwarevernet" (et slags barnevern for hardware) eksisterte burde jeg vært innrapportert for lenge siden, med besøksforbud og full pakke :p

 

Jeg har regelrett drevet med direkte misshandling av kortet siden jeg fikk det første gang og kortet er stabilt og trofast slik som det var da jeg fikk det for første gang i februar. Tåler masse juling og yter helt fantastisk, helt utrolig hva det overlever :w00t:

 

Hva snekkeren har hatt med problemer med 7800 er kanskje en annen sak, men hvis dette er et generelt problem er jeg svært overrasket over at ikke DFI har kommet med en offesiell uttalelse ang. dette. Tviler på at de ønsker en massiv returprosent, og ganske sikker på at de kommer med et svar snart

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Hva snekkeren har hatt med problemer med 7800 er kanskje en annen sak, men hvis dette er et generelt problem er jeg svært overrasket over at ikke DFI har kommet med en offesiell uttalelse ang. dette. Tviler på at de ønsker en massiv returprosent, og ganske sikker på at de kommer med et svar snart

 

Som sagt ser dette ut for å omfatte kun 7800 kort, snakket med en som hadde samme problem,derimot fungerte samme kort med 2 x 6xxx serien.

Dette øker min misstanke om at det er bios som lager krøll.

Men er som sagt skuffet over servicen på supporten deres .

Lenke til kommentar

Èn ting er sikkert. Ultra-D tåler mye pounding i BIOS før eg må enten resette/loade siste instilling som funket, det skal det ha :love: Etter en BIOS flash er elsker kortet rammen min også, stabilt og flott og Ultra-D og meg går hånd i hånd ned den vakre sti :D

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Én ting:

Jeg la merke til at Vcoren på min 3200+ Venice på default blir målt til 1.36 i SmartGuardian og CPU-Z.

Har nå klokket til 2.5 GHz og satt opp Vcore ett hakk, og nå måles det 1.375 volt.

 

Hva skal jeg gjøre? Bare stille opp Vcore til den blir målt til å være den verdien den faktisk skal være (1.4 V)?

Lenke til kommentar
Én ting:

Jeg la merke til at Vcoren på min 3200+ Venice på default blir målt til 1.36 i SmartGuardian og CPU-Z.

Har nå klokket til 2.5 GHz og satt opp Vcore ett hakk, og nå måles det 1.375 volt.

 

Hva skal jeg gjøre? Bare stille opp Vcore til den blir målt til å være den verdien den faktisk skal være (1.4 V)?

Vel det kan jo tyde på at du har mye å gå på enda, om den faktisk kjører på først målte i stock settings :hmm: Ville egbtligbare klookka i vei opp til den den egntlig skal vere på, sjekk tempen da. Er vel en liten mulighet for at den ikkje tåler så mere da, eller den tåler ca. like mye som en venice på 1.4 default gjør :thumbup:

Lenke til kommentar

ManagHead Skrevet 26/08/2005 : 16:59

  Er ikke stock spenning til venice 1,375V da? 

Ja, i følge AMD har en 3200+ Venice (stepping E3) 1,35-1,4 defoult...

Men Sasuke-kun, ville ikke stolt blindt på de målingene, kan like gjerne være de som er unøyaktig som V-core selv. Uansett er du jo langt unna hva som er farlig på noe vis. Hvis den er stabil med den spenningen du har, og på den frekvensen du ønsker, ville jeg latt den være så lav som mulig. Det er jo ingen vits i og lage mer varme enn nødvendig.

Jeg vet ikke om dette hk har noen form for dynamisk tilpasning av V-core avhengig av belastning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...