ManagHead Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Jeg sitter her med 2 stk. Ser ut til at det ene har problemer med minnspenning over 3,2V, mens det andre ser ut til å virke fint. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 jeg venter på mitt ultra d kort nå, og så fort jeg får råd til et skjermkort (har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal velge enda heller) så skal jeg poste min erfaring med det kortet. men med min flaks så har jeg sikkert et dårlig kort i vente jeg også. det begynnte jo så bra med at det første jeg fikk var allerede åpna og sansynligvis brukt også. masse fettmerker (Spesielt på bios batteriet) og skrumerker + brutt forsegling. håper bare det blir bedre enn det jeg har nå (nf3 utgaven) som ikke vil boote skikkerlig på 250ht engang Lenke til kommentar
Eagleizer Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) QUOTE ArcticOC: Enten så er jeg jæv*a dyktig eller har vannvittig flaks... eller så har andre folk skikkelig uflaks tja.. ikke vet jeg! Da kan du kaskje hjelpe meg å lage en diskett så jeg kan få installert nVidia RAID for win x64? Endret 22. august 2005 av Eagleizer Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Var absolutt ikke min mening å dømme deg 47, hadde jeg gjort det hadde jeg neppe prøvd og hjelpe, og det er du selv som sier at konsekvensene ikke er interessante når du blir sinna, og ut fra det sier jeg at databygging kanskje er en litt skummel hobby... men det er jo da din sak, var bare et råd. Men jeg syns bare man bør være litt forsiktig og tilbakeholden med og dømme ting som hk nord og ned, hvis man ikke er forbannet sikker på at man har sjekket og dobbeltsjekket alle mulige muligheter. Og i steden for å tviholde på at man "vet hva man gjør" være litt åpen for at man kanskje ikke er helt sikker på hva man gjør. Først da kan man jo lære noe nytt også. Det er jammen ingen skam og ikke ha den hele og fulle oversikten over alt som kan gjøres feil, eller misforståes i dataverden. Men det er greit, skal ikke mase noe mer om det nå , Og hvis dette overhodet ikke gir noen som helst mening for deg, er vi bare litt ueninge, og det er også lov. Uansett håper jeg jo at det ikke blir noe mer tull med ditt system, for jeg er den første til og innrømme at det kan være svært frustrerende. Greit nokk, skjønner hva du mener Trodde ikke folk tok det så høyttidelig det jeg skrev. Måten jeg skrev på reflekterte nokk sinnet mitt. Var ganske lei av problemer på det tidspunktet, har forsåvidt plagdes mer med andre PCr en med denne. Ville nokk aldri dengt hemningsløst løs på en så dyr PC som denne, husk jeg er bare en fatti student Er ganske grundig av meg. Men som sagt nokk om det Er forresten en ting jeg stusser på her Jeg har 3 disker i PCn på dette tidspunkt: C: Arne's disk (System) 250 gigs WD *brukes til lagring av filmer, .mp3 osv..* D Local disk (BOOT) 74 gigs raptor *Der ligger windows, sier vell seg selv* E: New disk *helt fersk 250 giger, ligger ingenting på den* Problemet her er at jeg vil ha "system" og "boot" på D: disken, har sikkert gjort noe feil under formateringen. Det jeg lurer på er kan jeg fikse dette "problemet" uten å formatere på nytt eller må jeg det? Jeg vil ha C: disken lik E: disken, altså den skal værken være boot eller system Endret 22. august 2005 av <[47]> Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 QUOTE : Enten så er jeg jæv*a dyktig eller har vannvittig flaks... eller så har andre folk skikkelig uflaks tja.. ikke vet jeg! Da kan du kaskje hjelpe meg å lage en diskett så jeg kan få installert nVidia RAID for win x64? Når det gjelder Win 64bit så holder jeg meg unna dette foreløpig, har ikke bred nok driverstøtte til komponentene mine. Sorry La det inn på "tull" en gang, og gleder meg til jeg en gang begynner å bruke det.. var raskt som juling på maskinen min Lenke til kommentar
Eagleizer Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 QUOTE : Enten så er jeg jæv*a dyktig eller har vannvittig flaks... eller så har andre folk skikkelig uflaks tja.. ikke vet jeg! Da kan du kaskje hjelpe meg å lage en diskett så jeg kan få installert nVidia RAID for win x64? Når det gjelder Win 64bit så holder jeg meg unna dette foreløpig, har ikke bred nok driverstøtte til komponentene mine. Sorry La det inn på "tull" en gang, og gleder meg til jeg en gang begynner å bruke det.. var raskt som juling på maskinen min .... Noen andre? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Eagleizer jeg har en liten anbefaling til deg. Jeg rota med RAID for noen år tilbake og fant ut at jeg ikke trengte det. Å innstallere operativsystemet på ett IDE basert RAID 0 system er ikke det smarteste. Hva gjør du hvis det skjer noe feil da...da må du legge inn alt på nytt. Koble en av dine Raptorer (eller en annen disk) på SATA port 1 og bruk den som bootdisk. Trenger da ikke RAID drivere for å legge inn XP 64. Så kan du kjøre 2 andre disker i RAID 0 som du bruker til noe annet. Men ikke lagre ditt MP3 arkiv på RAID oppsettet da.... Altså jeg skjønner ikke hvorfor folk hopper på denne RAID bølgen! Trenger du massiv disk ytelse, så kjøper du det eneste og beste SCSI RAID Endret 22. august 2005 av Betroz Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Sorry for off topic. Sendte deg melding på PM jeg Eagleizer. Lenke til kommentar
Eagleizer Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Eagleizer jeg har en liten anbefaling til deg. Jeg rota med RAID for noen år tilbake og fant ut at jeg ikke trengte det. Å innstallere operativsystemet på ett IDE basert RAID 0 system er ikke det smarteste. Hva gjør du hvis det skjer noe feil da...da må du legge inn alt på nytt. Koble en av dine Raptorer (eller en annen disk) på SATA port 1 og bruk den som bootdisk. Trenger da ikke RAID drivere for å legge inn XP 64. Så kan du kjøre 2 andre disker i RAID 0 som du bruker til noe annet. Men ikke lagrer ditt MP3 arkiv på RAID oppsettet da.... Altså jeg skjønner ikke hvorfor folk hopper på denne RAID bølgen! Trenger du massiv disk ytelse, så kjøpe du det eneste og beste SCSI RAID Vel.. Takk for tipset, men har allerede RAID 0 oppe å stå i Win XP og det går så det suser. Har tatt meg en uke å få det til, så jeg sletter ikke det oppsettet før diskene ryker.. Skal ha en partisjon med Win XP x64 som jeg skal bruke til Studio MAX og diverse andre programmer som er vesentlig raskere med x64. Jeg er ganske "grønn" når det gjelder pc, men jeg lære jo stadig. Har hentet ned drivere fra nVidia, men har ikke peiling på hvike filer som må være med på disketten. Hadde håpet noen hadde gjort dette før og kunne lagt den ut på forumet. Hvis ikke: Er det noen annen måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hvis ikke: Er det noen annen måte å gjøre det på? Ja det er det. Søk med dette på google : how to slipstream RAID drivers to the XP CD Lenke til kommentar
smy Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 test xp 64 bit her på dfi kort gikk fint boot veldig raskt men ikke noen får meg egenlig Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Raid er bare tøv, alt for risikabelt! 1 feil og whips allt borte! Eneste du står igjen med er masse oppvask! Bedre å gjøre det slik som betroz sier Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Som sagt prøv du å sitte å mekke på en pc til 22k i 9 timer i strekk som etter 3 feilfrie virkedager bare plutselig begynner å gi blåskjermer uten noen form for naturlig forklaring. Sånt blir man oppgitt å sint av! 9 timer hva er det? da var jeg ikke varm i trøya en gang, nei du kan tipse meg når du runder en uke og 4-5 stk hovedkort på strak arm, da begynner det først å bli morro. Lenke til kommentar
Eagleizer Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Som sagt prøv du å sitte å mekke på en pc til 22k i 9 timer i strekk som etter 3 feilfrie virkedager bare plutselig begynner å gi blåskjermer uten noen form for naturlig forklaring. Sånt blir man oppgitt å sint av! 9 timer hva er det? da var jeg ikke varm i trøya en gang, nei du kan tipse meg når du runder en uke og 4-5 stk hovedkort på strak arm, da begynner det først å bli morro. Hørt noe mer fra netshop/DFI om hva som var galt med kortene dine? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Nei,Dfi benektet at det var problemer med SLI og 7800 kort, da jeg viste til flere personer som hadde skrevet til dem innrømmet de at det hadde forkommet noen rapporter,men årsaken lå i de nyeste driverne. Så om jeg skiftet til eldre drivere ville problemet løse seg. Vel jeg har prøvd alt som finnes av drivere (inklusive de de mente var ok) + alle biosene. Ingenting hjalp. DFI forlanger at jeg skal sende dem testutstyr , altså hk, ram og 2 stk 7800 GTX + stforsyning Må bare få understreke att alle 5 kortene fungerte helt ok med ett 7800 kort, problemet gjelder kun SLI. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 uff...de dfi folka virker litt ovenpå..."nei korta våre funker som de skal, og sånn er det med den saken, basta bom! at folk har problemer er ikke vår feil. så det så" Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Spirre Skrevet 23/08/2005 : 02:17 uff...de dfi folka virker litt ovenpå..."nei korta våre funker som de skal, og sånn er det med den saken, basta bom! at folk har problemer er ikke vår feil. så det så" Høres litt lett arrogant ut ja. Og om de så aldri hadde hørt om det før, så er det en mager trøst for Snekker'n vil jeg si. Men hva gjør du videre i denne saken da snekker'n? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Ingenting, mener jeg og Netshop har gjordt det vi kan. Jeg har ved hjelp av Netshop fått testet flere kort og alle har samme problem, vi har begge henvendt oss til DFI ( De Funker Ikke),men der er visst ordet service ukjent. Jeg bruker nå Asus og fortsetter vel med det,da de nå kommer med enda et nytt kort. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=460729 Endret 23. august 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Som sagt prøv du å sitte å mekke på en pc til 22k i 9 timer i strekk som etter 3 feilfrie virkedager bare plutselig begynner å gi blåskjermer uten noen form for naturlig forklaring. Sånt blir man oppgitt å sint av! 9 timer hva er det? da var jeg ikke varm i trøya en gang, nei du kan tipse meg når du runder en uke og 4-5 stk hovedkort på strak arm, da begynner det først å bli morro. Kan tenke meg det ja Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg bruker nå Asus og fortsetter vel med det,da de nå kommer med enda et nytt kort. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=460729 DFI kommer også med nytt kort i September.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå