Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

Tror jeg fant en ny bios-versjon...

18-02-2005

Leste litt om flashing og forstod det slik at siden den nye versjonen er i *.bin-format, kan man bruke winflash... Noen som har erfaringer med dette? Ser utrolig mye mer lettvint ut. Leste endel erfaringer på utenlandske forum, og det så ikke ut til at noen hadde møtt noen problemer ved bruk av winflash.

WinFlash 1.51

Edit: La til link til WinFlash

Endret av FlatEric82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
var det slik at man måtte bruke floppy for å oppdatere bios på dette kortet? må nesten vite om jeg må plukke pc'n på jobb fra hverandre...  :p

Jo , du laster den først ned på hden i maskinen, så tar du en tom diskett og overfører den dit, da er den ferdig for flashing og det er bare å restarte maskinen så booter den fra disketten.

sukk... tungvindt... jaja, jeg får ta med meg skrujernet i mårra da :p

Neida, DFI's Diamond flash er noe av det letteste jeg har vært borti; en laster ned og setter en diskett i, dobbeltklikker på fila slik at det legges på disketten og deretter restarter, så gjør floppyen resten, ikke noe kommandoer i DOS eller noe.

Lenke til kommentar
OK, har nå søkt retur på dette kortet, bla av de grunner jeg har nevnt tidligere + noen andre som jeg ikke vil nevne foreløbig.

Kjøper det nye MSI K8N SLI Platinum nForce4 S939 som har fått strålende kritikk.

http://www.hardocp.com/article.html?art=NzE0

Lykke til da, selv tar jeg høyde for at jeg må oppgradere bios både en og fem ganger når jeg kjøper ett hovedkort som er helt nytt, håper dog at jeg slipper unna de problemene som du har hatt... :innocent:

Lenke til kommentar
OK, har nå søkt retur på dette kortet, bla av de grunner jeg har nevnt tidligere + noen andre som jeg ikke vil nevne foreløbig.

Kjøper det nye MSI K8N SLI Platinum nForce4 S939 som har fått strålende kritikk.

http://www.hardocp.com/article.html?art=NzE0

Lykke til da, selv tar jeg høyde for at jeg må oppgradere bios både en og fem ganger når jeg kjøper ett hovedkort som er helt nytt, håper dog at jeg slipper unna de problemene som du har hatt... :innocent:

Joda,men det bør gå ann å få maskinen opp og gå med det som følger med, hva med dem som har bare en maskin??

Dessuten var det noen andre ting som ikke nevnes her, da dette ser ut til å bli ordnet av webshoppen.

Lenke til kommentar
Joda,men det bør gå ann å få maskinen opp og gå med det som følger med, hva med dem som har bare en maskin??

Dessuten var det noen andre ting som ikke nevnes her, da dette ser ut til å bli ordnet av webshoppen.

Skal ikke si noe, driver og flytter, så jeg haster ikke med å få maskina i gang. Anntar jeg blir å ta den biosflashen først siden du ikke fikk det til å virke, men, synes egentlig at det var rart at det ikke skulle virke sånn rett ut av esken, er vel en av de mer merksnodige problemene. Men, jeg har jo vært borti at hovedkort ikke tok prosessoren min, uten bios oppgradering. Selv om det sto at det skulle ta den. Endte opp med at jeg ble lynings og knuse hovedkortet, men, det er en annen historie... :!:

Lenke til kommentar
Jeg syns faktisk hovedkortet virker overraskende godt, og virker absolutt stabilt og ferdig utvikklet. Men enkelte konfigurasjoner er kanskje ikke alltid like greie.

Jeg er også til overmål fornøyd med mitt hovedkort, dog jeg må formatere, grunnet en feil under installasjonen :blush: Annet enn det, den dagen du har ett produkt som ALLE er fornøyd med, da er du en meget rik mann. :thumbup: Jeg har blandt annet en NEC 1770NX skjerm, som noen sier er dritt. At noen ikke liker hovedkortet, må man nesten bare forvente.

Lenke til kommentar

Nå sier jeg heller ikke at dette er et dårlig hk, bare så det er klart.

Men som sagt det bør fungere såpass at du kommer i bios eller har mulighet til å oppdatere denne uten bruk av ekstra maskin.

Om jeg bare var uheldig med mitt,vet jeg ikke. Men Netshop har iallefall behandlet saken så langt svært profft :thumbup:

Lenke til kommentar
Om jeg bare var uheldig med mitt,vet jeg ikke. Men Netshop har iallefall behandlet saken så langt svært profft :thumbup:

Mulig du har vært uheldig, det vet jeg ikke. ;) Kan ikke si jeg har opplevd samme problem selv, det andre hket fikk jeg ikke starta så jeg fikk flasha bios på (en ganske frustrerende opplevelse) :p Håper du blir fornøyd med det andre/nytt hk da... :)

Lenke til kommentar

Fy F*** den kjøleren jeg mekka passa bra på hovedkortet :dribble: Måtte kjøre den en runde i fresebenken før jeg monterte, dette for å skape plass til en klokkegenerator og en elektrolyttkondensator som stod i veien.. den har også 7mm klaring til baksiden av skjermkortet, så kan enda bruke ramsinks.. bilde kommer senere *lover*

PS! er det noen andre som har latt være å montere lydmodulen på kortet sitt? jeg blir å bruke soundblaster så trenger ikke karjan-modulen.. vil jeg få noen problemer når denne ikke er montert? Tenkte jeg ville spare meg en watt eller to på å ikke montere modulen..

post-24-1109227146_thumb.jpg

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Må jammen bare henge meg på de positive omtalene om kortet :w00t: Bygget ny pc, og alt var bare plug and play med mitt hovedkort. Har ikke hatt noen problemer med bios i noen som helst form. Har fungert glimrende på alle mulige måter opp mot andre komponenter. Har heller ikke hatt noe problem med gammel bios opp imot bredbånd slik jeg har sett andre har.

Så for meg har kortet fungert som en drøm :thumbup:

Lenke til kommentar

Har nå lagt inn Bios enda en gang og formatert disken og nytt os så nå ser det endelig ut som kortet begynner å oppføre seg slik det skall.

Vet ikke om det er mulig,men det virka som det "manglet" noe i den orginale biosen som gjorde at kortet ble rape idiot og hver gang jeg har lagt inn den nye biosen har kortet blitt bedre, har aldri opplevd noe lignende før :hmm:

Lenke til kommentar

Kansje et dumt spm men, hvordan får jeg "åpnet" for høyere spenning på cpu? får bare 1,550 som maks nå....det er litt lite....(trodde at når jeg åpnet for 4v på minne, så skulle jeg få mulighet til og velge høyere spenning på cpu og) var det ikke 2,2 v som skulle være maks på cpu?

Noen som gidder og hjelpe......?

Lenke til kommentar

Du må skifte en pin oppe til høyre på HK'et. Om du har gjort det så er det bare ti lå velge 1,55V, og under den menyen er det en meny du kan stille på tror det står noe sånn: 104% 111? 113% osv. Dvs 1,55V*1.04=1,62V. Dennne kan du ta opp til 1,55V*1.36=2,1V

Men ville dog ikkje prøvd 2.1V, har prøvd og en CPU døde :cry:

Lenke til kommentar

Dere roter fælt nå, 4v er for rama altså VDIMM, ikke VCORE (CPU),

Skal man kjøre minne på 4v bør man vite hva man gjør, (fra 3,0 og oppover for den saks skyld), furyfax har rett ang. plassering da. Oppe til høyre, er den en stor jumper, som dekker 4 connectorer, flytt denne og du har mulighet for 3,2--->4vdimm.

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
Dere roter fælt nå, 4v er for rama altså VDIMM, ikke VCORE (CPU),

Skal man kjøre minne på 4v bør man vite hva man gjør, (fra 3,0 og oppover for den saks skyld), furyfax har rett ang. plassering da. Oppe til høyre, er den en stor jumper, som dekker 4 connectorer, flytt denne og du har mulighet for 3,2--->4vdimm.

Lykke til! :thumbup:

Roter fælt? :p hehe (snakka om vcore hele tida jeg, bare trodde at det var samme jumpern som aktiverte både 4v mem og 2,2 v vcore... ;) )

Takker for hjelpa :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...