Gå til innhold

Den store DFI NF4 Tråden!

skyline

Anbefalte innlegg

>' date='21/08/2005 : 23:18'] Har en sånn greie at når jeg blir virkelig sint så er konsekvenser et fremmedord for meg!

Uten å være slem så virker det som om store deler av det norske språket blir fremmedord for deg sånn som du banner og sverter.

En ting er hva man sier i hytt og pine, men å faktisk skrive ned "u-ord"?

Nuvel, uansett. Jeg lurte også på hva den kontakten var til, men leste heldigvis manualen først før jeg plugget inn noe (som endte med å være molex fra PSU)

For å løse problemet ditt stemmer jeg i med snekkern, skjær løs kontakten FORSIKTIG dersom ikke oljen funker. Never også (som snekkern) at det er en fordel å _plugge ut_ strømmen, og gjerne trykke på på-knappen for å tømme systemet, før du setter igang med skarpe gjenstander som kan lede strøm. Ha tålmodighet, og la temperamentet ligge om det ikke skulle gå så lett/fort som du først trodde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<[47]> Skrevet 22/08/2005 : 01:18

Skal prøve igjen immorgen når jeg kommer hjem fra skolen, får jeg det ikke av da så er det av med silkehanskene og da kan den kontakten vente seg en omgang med vinkelslipern 

He he, fortsatt interessert i handel Arctic OC...? :p

Vel 47, lykke til i alle fall, og husk godt verktøy er halve jobben (og da snakker jeg ikke om størrelse vinkelsliper) :thumbup:

5minutter å lodde av den molexen, men prisen blir også deretter. 50kr. bør være en ok deal ;)

Anbefaler vedkommende til å bruke 8" vinkelsliper med diamantblad

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

JEG FIKK DEN LØS :w00t:

Prøvde på nytt med håndmakt men til ingen nytte, tok fram letherman min igjen og dregde i hver av ledningene. De 2 svarte i midten satt mye bedre en de på sidene. Klarte å dra de et stykke ut for så å ta tak i kontakten med honda for så å dra den ut med håndkraft!

Så har nå koblet til en egen 4 pins kontakt fra PSU og inn i den. Det er nå koblet strøm direkte fra PSU og inn i alle mulige strøminntak i HKe. Håper dette var det siste problemet jeg får med denne PCn! :wee:

Lenke til kommentar
>' date='22/08/2005 : 11:14'] JEG FIKK DEN LØS :w00t:

Prøvde på nytt med håndmakt men til ingen nytte, tok fram letherman min igjen og dregde i hver av ledningene. De 2 svarte i midten satt mye bedre en de på sidene. Klarte å dra de et stykke ut for så å ta tak i kontakten med honda for så å dra den ut med håndkraft!

Så har nå koblet til en egen 4 pins kontakt fra PSU og inn i den. Det er nå koblet strøm direkte fra PSU og inn i alle mulige strøminntak i HKe. Håper dette var det siste problemet jeg får med denne PCn! :wee:

It is over then :yes: Hopefully :whistle:

Lenke til kommentar
Elsker Ultra-d kortet! Har klokket i en lengre periode og nå er htt'en på 285mhz og jeg kjører fortsatt standard volt  Maskinen er 100% stabil og kortet har fortsatt klokkevilje i seg 

:thumbup: Det er ett fett kort ja!!

Mitt klokket over 400HTT med standard volt , med økt spenning var jeg en plass borte i 425-450 , husker ikke. Meeen man har ikke bruk for så høy HTT da! :roll:

Har hørt om rambrikker som takler DDR660 el. no sånt(var d G.Skill?) , da kan du kjøre 330HTT med synkron ram! :cool:

Lenke til kommentar
>' date='21/08/2005 : 17:09'] Forbanna driiiiiit, ringer immorgen til nethsop.no og sier til dem at de får se til helvette å ta tilbake det satans hovedkortet!!!

Fatter ikke dette, gjorde akkurat som de sa men kommer fortsatt ikke lengre en til "DHCP....... --" dette -- tegnet står å snurrer også etter 5 min med snurring så kommer han med "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"

SATAN!!!!

gosh, noen som har aggresjon her" :p

Bør vel dempe deg litt som "Skrue" sa

Lenke til kommentar
>,21/08/2005 : 17:09] Forbanna driiiiiit, ringer immorgen til nethsop.no og sier til dem at de får se til helvette å ta tilbake det satans hovedkortet!!!

Fatter ikke dette, gjorde akkurat som de sa men kommer fortsatt ikke lengre en til "DHCP....... --"  dette -- tegnet står å snurrer også etter 5 min med snurring så kommer han med "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"

SATAN!!!!

gosh, noen som har aggresjon her" :p

Bør vel dempe deg litt som "Skrue" sa

Som sagt prøv du å sitte å mekke på en pc til 22k i 9 timer i strekk som etter 3 feilfrie virkedager bare plutselig begynner å gi blåskjermer uten noen form for naturlig forklaring. Sånt blir man oppgitt å sint av! :blush:

Fant forresten ut hva den "DISK BOOT FAILURE" feilmeldinga var, hadde OS på en 74 gigs raptor disk. Uten sata driverne så fant den ikke OS å ba meg derfor innstallere det på nytt... Hadde det ikke vært for at jeg var så forbanna så hadde jeg sikkert tad den med en gang :wee:

Men PCn funker som den skal nå :love:

Håper bare den fortsetter å gjøre det!

Lenke til kommentar
Som sagt prøv du å sitte å mekke på en pc til 22k i 9 timer i strekk som etter 3 feilfrie virkedager bare plutselig begynner å gi blåskjermer uten noen form for naturlig forklaring. Sånt blir man oppgitt å sint av! 

Fant forresten ut hva den "DISK BOOT FAILURE" feilmeldinga var, hadde OS på en 74 gigs raptor disk. Uten sata driverne så fant den ikke OS å ba meg derfor innstallere det på nytt... Hadde det ikke vært for at jeg var så forbanna så hadde jeg sikkert tad den med en gang 

Sorry 47, men jeg er ikke helt overbevist om at du egentlig burde drive med pc bygging. Det er til tider en tolmodighets prøve, noe det virker som er en egenskap du er fritatt fra. 9 timer med problemer er på ingen måte noen rekord, (eller hva sier du Snekker'n..?) ikke er prisen særlig relevant heller. I tillegg datamaskiner såpass kompelisert, at en god posjon ydmykhet i forhold til egen kunnskap er og anbefale, selv om man er aldri så flink. Når du nå banner og sverter kortet opp og ned, og skal blåse ut til netshoper osv, samtidig som det viser seg at det ene etter det andre ikke kan lastet annet en mangel på kunnskap, sier det etterhvert mer om deg, enn om DFI.

Ikke ment som hets, men til ettertanke :)

Lenke til kommentar

Ok, blir aldri utlært når det gjelder pc. Å jeg er langt fra utlært må meddele det, men kan vell ikke si at jeg har gjort noe direkte dumt når det kommer til byggingen? Jeg koblet et lys til en av kontaktene som ikke engang var påslåd og tok det ikke ut med det første grunnet det at det satt bom fast. Og dette ble koblet til 3 dager før PCn klikket...

Grunnen til all denne agresjon var pga at PCn klikket aldeles uten noen som helst form for logisk forklaring! Jeg sto 1 meter unna da det plutselig poppet opp en blåskjerm...

Men for all del, men ser ikke hva jeg kan ta selvkritikk for da jeg ikke har gjort noe annet en å bruke bannskap? Spør snekker'n han vet hvordan det er med vesterålen å bannskap...

Men la oss la denne saken ligge, håper dere alle fårstår at når jeg skriver det at kortet kan vente seg en runde med vinkelslipern så er det ment som en spøk og ikke blodig alvor. Er alltid forsiktig når jeg er rundt komponenter, har heller aldri ødelagt noen komponenter under noen som helst omstendigheter...

Men men, dere dømmer meg nå som dere vil... Vet selv hva jeg er god for, hvis noen av dere kan forklare det som skjedde med PCn så er jo det bare bra :)

Endret av <[47]>
Lenke til kommentar

kjøpte netshop pc for juli....men la inn et dfi ultra-d hovedkort istedet.

Har bare hatt problemer med det, så det ble sendt inn i dag.

Kjiipt å pakke en hel pc og sende den av gårde!

Fikk en del blå skjemer si starten....mendet forsvant.

Nå driver den plusteslig å skruer seg av og låser seg.

Har ikke klokka eller noe sånnt tull i bios.

Netshop har montert den....så det skal være gjort riktig.

Chipsett vifta gikk på fullt hele tia selv i windows uten programm gående.

Mistenker at det er noe feil der...men ikke vet jeg!

Nå må man bare vente i 2 uker på ny!!

Ba dem å legge inn asus istedet :)

KJIIPT!!

Lenke til kommentar

Mer spennende å bygge PC selv. Jeg var vel "heldig" og mitt DFI kort funka på første boot det.

Det som er digg med DFI over det gamle MSI kortet er at når jeg overklokker for høyt og det ikke funker, så holder det å bare trykke på restart knappen så kan jeg komme inn i BIOS igjen. Med MSI måtte jeg resette CMOS hver j*vlig gang!

Lenke til kommentar

Var absolutt ikke min mening å dømme deg 47, hadde jeg gjort det hadde jeg neppe prøvd og hjelpe, og det er du selv som sier at konsekvensene ikke er interessante når du blir sinna, og ut fra det sier jeg at databygging kanskje er en litt skummel hobby... men det er jo da din sak, var bare et råd.

Men jeg syns bare man bør være litt forsiktig og tilbakeholden med og dømme ting som hk nord og ned, hvis man ikke er forbannet sikker på at man har sjekket og dobbeltsjekket alle mulige muligheter.

Og i steden for å tviholde på at man "vet hva man gjør" være litt åpen for at man kanskje ikke er helt sikker på hva man gjør. Først da kan man jo lære noe nytt også. Det er jammen ingen skam og ikke ha den hele og fulle oversikten over alt som kan gjøres feil, eller misforståes i dataverden.

Men det er greit, skal ikke mase noe mer om det nå :p , Og hvis dette overhodet ikke gir noen som helst mening for deg, er vi bare litt ueninge, og det er også lov.

Uansett håper jeg jo at det ikke blir noe mer tull med ditt system, for jeg er den første til og innrømme at det kan være svært frustrerende. :)

Lenke til kommentar

Overrasket over alle negative erfaringene med kortet i denne tråden.

Jeg har selv bygget 3 maskiner basert på disse kortene og alle hadde forskjellig hardware kombinasjoner (lydkort, skjermkort o.l). Men INGEN av kortene har gitt meg noe som helst problemer etter bygging. Trykker på power-knappen og alt booter uten problem :thumbup:

Enten så er jeg jæv*a dyktig eller har vannvittig flaks... eller så har andre folk skikkelig uflaks :hmm: tja.. ikke vet jeg!

Har til&med en lettere psykisk utviklingshemma fyr jeg kjenner som har bygget seg en maskin med dette hovedkortet og fått det til å funke, men det skal nevnes at han på første forsøket hadde satt atx-pluggen 180grader feil (lurer forresten hvor han fikk styrken til å plugge denne feil vei da det skal være ganske fysisk tungt) :p

Er jo blitt rene klagetråden dette :dontgetit:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...